Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo | << 1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27 >> 25 besök idag (203043 totalt) |
Hej Otto! Hoppas på leverans v10 - 11. Bilder kommer så snart dom landat i Gävle. Förväntningarna är höga! / Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Hejsan. Kul att du gillar den!. Detta är inget jag tänkt på, men det låter vettigt. Går säkert upp mycket luft i motorrummet annars då det är väldigt öppet bakom stötfångaren. Frågan är vilket material man skulle kunna använda som är hyffsat lätt? / Mattias
Tjena! Som man längtar tills det drar igång!!!! Ska bli riktigt kul att se ditt monster på Mantorp, jag beundrar din kreativitet. / Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Hej!
Det man oftast använder som splitter under fronten är plyfa, vanlig eller vattenfast. 12mm är riktigt styv o bra, kör själv med en 12mm vattenfast formplyfa på min, o ja kan stå på splittern längst fram utan att det flexar mer än nån milli... Tror inte på mindre än 10mm, om man inte gör mängder med fästpunkter. Fördelen med slätt undersida överstiger med råge den extra vikt som skivan innebär. Dessutom lågt placerad vikt. En annan fördel är att du får ett mycket bra skydd för oljetråget, och en plyfa splittrar sig inte på samma sätt som glasfiber eller kolfiber. Den tål stryk o hårda tag över curbsen _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
|
||||
Då var bakvagnsprojektet igång. Har gått riktigt smidigt så här långt.
Det blev fin fina bussningar samt ett camberkit från Millway Motorsport. Uppskattar den snabba servicen och kvalitén på produkterna. Trevligt paket:) Riktiga verkyg underlättar! Sparade många timmar med hjälp av lyft och tryckluftsverktyg. Valde att plocka ner bakvagnen i fyra delar för att göra det på ett säkert och smidigt sätt när man jobbade ensam. ' Efter en ordentlig tvätt med mycket avfettning och hetvatten såg den ut som ny under. Montering av exenterbrickor. Nu väntar jag bara på att få hem bakaxelbrygga och bärarmar från blästring och pulverlack för att kunna återmontera det på bilen. _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
|
||||
Ser bra ut bussningarna kommer älska belastningen av gatdäcken..... _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||
|
||||
Hittar inte mina gamla bilder men precis som bilden har jag gjort plus ett stag mellan "armarna" så de blir ett "A"
|
||||
Risken som ja ser det är att du avslutar plyfan innan oljetråget eller? Tunn alu ger inget skydd i sig för oljetråget, mot ex.vis curbsen. Går ju såklart att sätta en hasplåt under tråget istället, men plyfan har rätt bra skyddande egenskap även den om man fäster upp det ordentligt. Att vika upp mot rambenen är ju bra, så du stoppar ett luftflöde den vägen via hjulhusen _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Nu är redan lämnade för lack så jag kör standard utförande. Kanske är mer avgörande med en förstärkning när man åker massor av hk och turbo? _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Har även hunnit prov montera och passa in kolfiberfronten samt splittern. Även denna är lämnad på lack och väntas komma i mitten på nästa vecka.
Om någon har 2st kompletta framblinkers till E30 liggandes så är jag spekulant! En bonus bild på det fantastik fina oljetråget från Köhler. Ett riktigt hantverk! _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Tyckte inte Z3 kåpan var värd 2995kr, rätta mig om jag har fel. Sälj gärna in fördelarna så kanske det blir en sådan på sikt:) _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E30 2,7 S14 -87 - Autorismo | << 1, 2, 3, 4 ... 25, 26, 27 >> 25 besök idag (203043 totalt) |