Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Bygga egen sim rigg.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
22 besök senaste veckan (90544 totalt)
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Tobias Bollmark skrev:
Petter U skrev:
Tobias Bollmark skrev:
Är mycket nöjd




Men.. Du har ju satt spaken på fel sida


Matchar exakt min riktiga bil, vad som är fel och rätt är alltid subjektivt. Sen är det ju tråkigt att enda feedback man får efter timmar och timmar byggandes i verkstaden är nån som letar fel Jantelagen är nog det sämsta vi har i Sverige.



Jag antar att du även sim driftar på Gröndalsbanan i Assetto Corsa

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Själv kör jag med en Playseat Challenge stol, Thrustmaster T300 alcantara edition och en Trustmaster Th8a växelspak. Sedan några veckor har jag gått över till VR och nu finns ingen återvändo. Jag valde OSVR HDK2 från Razor, för prisets skull.



Assetto Corsa - Porsche Pack. Ett varv på Nordshleife med en Porsche 962 i VR är nog det häftigaste jag gjort i form av simracing. Rekomenderas bestämt.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Svårt att få plats med i vardagsrummet - men vill ha!
https://www.youtube.com/watch?v=fjImRqEmdWo

_________________
Janne Ström
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



3DBlaster skrev:
Svårt att få plats med i vardagsrummet - men vill ha!
https://www.youtube.com/watch?v=fjImRqEmdWo

Hehe den skulle sitta fint.


Jag har hoppats på denna motion simulator, men har tyvärr inte hört något nytt på ett tag.


_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Tobias Bollmark skrev:
Petter U skrev:
Tobias Bollmark skrev:
Är mycket nöjd




Men.. Du har ju satt spaken på fel sida


Matchar exakt min riktiga bil, vad som är fel och rätt är alltid subjektivt. Sen är det ju tråkigt att enda feedback man får efter timmar och timmar byggandes i verkstaden är nån som letar fel Jantelagen är nog det sämsta vi har i Sverige.



Det var inte alls allvarligt menat! Misstänkte att det var något sådant. Dåligt skämt från min sida..

Men det om jantelagen ligger det kanske något i för avundsjuk är jag! Ser riktigt bra ut

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Petter U skrev:
Tobias Bollmark skrev:
Petter U skrev:
Tobias Bollmark skrev:
Är mycket nöjd




Men.. Du har ju satt spaken på fel sida


Matchar exakt min riktiga bil, vad som är fel och rätt är alltid subjektivt. Sen är det ju tråkigt att enda feedback man får efter timmar och timmar byggandes i verkstaden är nån som letar fel Jantelagen är nog det sämsta vi har i Sverige.



Det var inte alls allvarligt menat! Misstänkte att det var något sådant. Dåligt skämt från min sida..

Men det om jantelagen ligger det kanske något i för avundsjuk är jag! Ser riktigt bra ut


Ja, tack för bra svar! Jantelagen har vi ofta tyvärr vare sig vi vill eller inte. Men bygg en egen Mkt belönande bygge och kul hela livet Simracing är perfekt när man inte har råd med riktig racing, eller nät vädret inte tillåter.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Tobias Bollmark skrev:


Ja, tack för bra svar! Jantelagen har vi ofta tyvärr vare sig vi vill eller inte. Men bygg en egen Mkt belönande bygge och kul hela livet Simracing är perfekt när man inte har råd med riktig racing, eller nät vädret inte tillåter.


Ja det kan mycket väl bli så att jag försöker bygga mig en framöver!

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 965



Tobias Bollmark skrev:
Är mycket nöjd




Matchar exakt min riktiga bil, vad som är fel och rätt är alltid subjektivt....


Riktigt smart att matcha din riktiga bil! ännu en skillnad eliminerad, dessutom skönt minimalistisk och ändå inte prutad på, snyggt!
Från en som är inne på att bygga en ny rigg, får du ingen flex i rattställningen? tänker kanske mest på när du rycker i handbromsen, men även om man kör lite extra inspirerat. (eller är jag onödigt fokuserad på triangulering? )

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Axly skrev:
Tobias Bollmark skrev:
Är mycket nöjd




Matchar exakt min riktiga bil, vad som är fel och rätt är alltid subjektivt....


Riktigt smart att matcha din riktiga bil! ännu en skillnad eliminerad, dessutom skönt minimalistisk och ändå inte prutad på, snyggt!
Från en som är inne på att bygga en ny rigg, får du ingen flex i rattställningen? tänker kanske mest på när du rycker i handbromsen, men även om man kör lite extra inspirerat. (eller är jag onödigt fokuserad på triangulering? )


Jo det flexar lite, men eftersom jag har Oculus på mig så är det inte ett problem, märkas miindre när man inte ser det hända, om jag triangulerar mer blir det svårt att komma i och ur, men jag kanske sätter ett extra rör på höger sida om jag orkar senare.

Det är precis så allt får plats just nu

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18536



Har du opererat ut pedalerna och monterat dom hängande istället eller är det nya pedaler?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



MaZ skrev:
Har du opererat ut pedalerna och monterat dom hängande istället eller är det nya pedaler?


Det är vanliga pedaler ifrån en G27. G25an har lika och jag gissar att G29 också har det. Kan återställa helt till original ifall det behövs.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18536



Tobias Bollmark skrev:
MaZ skrev:
Har du opererat ut pedalerna och monterat dom hängande istället eller är det nya pedaler?


Det är vanliga pedaler ifrån en G27. G25an har lika och jag gissar att G29 också har det. Kan återställa helt till original ifall det behövs.


Min G25 har pedalerna stående i en låda i alla fall så jag antar att du helt enkelt har monterat ur dom och satt dom hängande i din ram.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



MaZ skrev:
Tobias Bollmark skrev:
MaZ skrev:
Har du opererat ut pedalerna och monterat dom hängande istället eller är det nya pedaler?


Det är vanliga pedaler ifrån en G27. G25an har lika och jag gissar att G29 också har det. Kan återställa helt till original ifall det behövs.


Min G25 har pedalerna stående i en låda i alla fall så jag antar att du helt enkelt har monterat ur dom och satt dom hängande i din ram.


Precis!

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10571



Micael Johannssen skrev:
Sedan några veckor har jag gått över till VR och nu finns ingen återvändo. Jag valde OSVR HDK2 från Razor, för prisets skull.



Assetto Corsa - Porsche Pack. Ett varv på Nordshleife med en Porsche 962 i VR är nog det häftigaste jag gjort i form av simracing. Rekomenderas bestämt.


Intressant! Är de bra?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag tycker att de fungerar riktigt bra. Inte lika bekväma som playstaion VR, men ändå helt ok.
Mina osvr hdk2 kostade 4300:- med frakt, tull osv. 300$ på amazon.com (såg att de kostar 350 nu )

Fast nu är ju begagnade oculus rift nere runt 5900:- Har inte testat dem men fler spel har support, head tracking fungerar bättre osv. headtracking fungerar rätt dåligt med osvr.

Det finns en del recsensioner på youtube.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Den här hemmabyggda grunkan har jag haft i 5 år, spelar endast Race Room Experience, 99% av speltiden så kör jag Nordschleife i en BMW WTCC Extreme.
Ratt och pedaler är Fanatec.


_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Snygg sim-rigg thumbs up

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Denna hembyggda Porsche GT3 motion simulator slår det mesta....

http://www.isrtv.com/motion-simulator/wil-mayaman-tosados-mind-blowing . . . .

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Det har hänt lite med riggen jag postade på sidan 2 i den här tråden. Den tar mindre plats och är mer stabil än tidigare. Flex är av ondo och bör fördrivas

Klicka för större bilder!


_________________
Martin Öberg
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Obizzz skrev:
Sim-porr



_________________
Nils Erixon
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4323



Obizzz skrev:
Det har hänt lite med riggen jag postade på sidan 2 i den här tråden. Den tar mindre plats och är mer stabil än tidigare. Flex är av ondo och bör fördrivas


Shit vilken rigg! Ser riktigt bra ut thumbs up
Den dagen jag slutar bygga bil på all ledig tid ska jag skaffa mig något liknande
Vad är det för tillverkare som gjort setupen?
Vilka spel funkar bra med VR?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Racingsimulatorer
Bygga egen sim rigg.
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
22 besök senaste veckan (90544 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande