Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO 7 - 2001 Thornado Racing | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (79234 totalt) |
|
||||
Intrumentbräda nyflockad
Dörrsida bak Dörrsida fram Elhärvan bak, med säkringar för pumpar och snabbladdare till batteri Brandväggen Elhärvan påbörjad Växelspakstorn med knappar till diverse funktioner Nytt fjäderbensstag |
||||
på utsidan av framdiffen styrs mellandiffen som sitter i växellådan, här ska alla lamellerna bort och en ny ersättningslamell ska i, där den nya biten har "splines" både utvändigt ocg invändigt så axlarna låser varandra. vilket gör att den kommer bli helt stumm på 50/50 drivning.
nya skufflåsen rs-bakdiffen alla nya bultar,packboxar,avlutning,oljepluggar och så är den pulverlackad |
||||
egentillverkade soppafilter
egentillverkat pumparmatur, svarvat/fräst egentillverkat pumparmatur, svarvat/fräst slangar, kopplingar och btr från www.vcracing.se Ny handbroms från www.sellholm.se |
||||
|
||||
|
||||
Tackar så mycket ! Ja bilen i bakgrunden är byggd av min far, siluetten är en Bugatti T35 år 1924-1930. reggad som amatörbyggt fordon. Allt tillverkat av mig och far (dock har jag bara hjälpt till med vissa delar då det är hans bygge) tråd finns, dock tror jag tyvärr man måste vara inloggad för att se bilder http://www.locostsweden.se/ipb/index här finns lite filmer på youtube http://www.youtube.com/watch?v=Fu8P9 http://www.youtube.com/watch?v=w8Tsr http://www.youtube.com/watch?v=WKxjs |
||||
Sanslös noggrannhet o väljobbat detaljarbete!
Du skulle ju kunna ställa denna i vardagsrummet under byggtiden istället! _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
_________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||||
|
||||
Hej o hå! Stabilit bygge. Trevlig kombination mellan egentillverkade detaljer och bolt on. Är du/ni nöjda med Zetterlund-fräsen som skymtar i bakgrunden? Är på jakt efter en sådan själv. En som helst inte kostar en förmögenhet. |
||||
Tackar så mycket Jag är både nöjd och icke nöjd, minus är att den känns lite rapplig,dålig skala för den borrande pinolen! Men enklare prylar funkar riktigt bra. Stort pluss är att vi har en delningdocka till |
||||
Snyggaste EVOn jag sett. Men varför hydraulisk handbroms när du inte kan sladda med den pga låst mittdiff. Med vänlig hälsning Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Tackar så mycket Jo för att enklare kunna stå stilla med bilen, att slippa stå med växel i , och underlätta lite vid lastning av bil osv |
||||
Säger bara WOOOOOW!!!!
Sanslöst bygge med underbara detaljer! ÄKTA hantverk detta!!! Hade inte vågat lägga verktyg inne i bilen när jag meckat _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||
Motorspec kommer inom en snar framtid, delar till motor osv ska beställas först |
||||
Tackar så mycket kul att höra! Ja man får ta det lite försiktigt så går det |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO 7 - 2001 Thornado Racing | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (79234 totalt) |