Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sugen på en förmiddag på Ring Knutstorp
1547 besök totalt
Ulf
Rydsgård
Här sen Jun 2004
Inlägg: 383


Trådstartare
Hej alla sportbil fans!

Då var det dags igen.
 Måndagen 28 Juli 2014 så har vi bokat upp Knutstorp.
 Körningen börjar 09:00 och slutar 12:00
 Kostnad 1100 kronor.
Svenska Motorsports Alliansen SMA personförsäkring för olycksfall, ingår inte i avgiften.
Om du vill köpa den som tillägg, så kan du låta oss veta i ditt e-mail, och lägga till 100 kronor, dvs 1200 kronor i din inbetalning.
Täckning:

http://www.arcona-forsak.se/1SMA%20Olycksfall%20Villkor.pdf

Anmälan sker genom att du skickar mig ett mail till fredrik.reichel@tetrapak.com samt sätter in summan på PG 1188458-2 (mottagare Peter Kaiser) med tydlig not om ditt namn och Knutstorp.
Jag returnerar regler och Ansvarsfrihet att signera.

Principiellt samma upplägg som vi haft i många år.
Inga klasser och inga köer.
Du och din bil bestämmer hur mycket du orkar köra.
Detta är mest fördelar för alla och med få nackdelar, men som vi alla vet om och måste hantera.

Racing är förbjudet under en trackday och skall beivras! Man skall se detta som utbildning med en stor portion glädje!

Du kör alltså på egen risk men det hoppas jag alla vet sedan innan.

Ankomst till banan rekommenderas senast 08:00.
"Buskig" bil är ej OK och troligen så vet både du och jag vad vi menar.
Tveksamt budskap? Kolla med oss, innan du anmäler dig.

Miljökraven har blivit mycket tuffare. Lura dig inte själv och tro att "det går nog". 95db gäller vid bankant.

Regler och Ansvarsfrihet skall finnas oss tillhanda påskrivet och inskickat via e-mail eller postledes. Om det ej är mottaget hos oss senast 20 Juli, släpps din plats.
Det betyder att den går till nästa person på listan som har skickat in och anmält sig, med förutsättning att det är väntelista.

Konceptet:
 Vårt koncept kräver mycket disciplin av oss alla och kör du på gränsen för din egen kapacitet och/eller bilen, så är du på fel träff.
 Kör du mot/med en kompis, så är du på fel träff. (Alltid ute samtidigt, korta avstånd)
 Släpper du inte förbi, så blir du tillsagd.
 Ligger du väldigt nära andra bilar och irriterar dig, fel träff.


Mvh,
Fredrik Reichel

_________________
Ulf Danielsson
Citera
Allmänt banåkaforum
Sugen på en förmiddag på Ring Knutstorp
1547 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande