Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 *Ringtool*
<<   1, 2, 3, 4, 5
17 besök senaste veckan (59685 totalt)
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Peo.K skrev:

Jämfört med E92 är E46 rena hardcorebilen så nu är det slut på fin-åkat:-) Är helt säker på att jag åter fortare i 92:an men i de tighta partierna levererar gamlingen mer körglädje!
]

Jamensåärdet tycker jag också. E92 är en missil. Men... nä, E46 är roligare speciellt när det är mycket svängar


thumbs up thumbs up

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
peter_racingteam
Kumla
Här sen Jan 2012
Inlägg: 86



vad är mått diametern och tjocklek på dom skivorna

_________________
Peter Johansson
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
peter_racingteam skrev:
vad är mått diametern och tjocklek på dom skivorna


Inte en susning, kan kolla när tillfälle ges!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Fick många intresseanmälningar angående GT4 fälgarna så de är nu sålda!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Gulingen är nu inlämnad till verkstad för byte av grenrör då det gamla har börjat läcka.
Blir ett nytt Supersprint, diffen ska till Peder på Mobimech för en genomgång för att veta den är 100%.
I övrigt ska bara lite allmän översyn göras då allt annat är i gott skick.
När det är klart blir det inställning i garage, får jag inga konstiga ideér o säljer den så är vårens planer att montera GTS/GT4 vinge i kolfiber samt ett CAE spakställ, sen är bilen rätt komplett😁

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244



Härligt! Vad är det för spec på diffen?
CAEs spakställ verkar riktigt grymma. Hade jag också satsat på om jag haft manuell thumbs up

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Härligt! Vad är det för spec på diffen?
CAEs spakställ verkar riktigt grymma. Hade jag också satsat på om jag haft manuell thumbs up



Blir ingen förändring av diffen utan bara en genomgång för att se så den är i toppskick, tycker mig höra ett missljud som uppkommer efter 3 varv på så kanske ett lager eller liknande som är på gång.. Vid ett av oljebytena i diffen blev det av misstag en tunnare olja som troligtvis orsakat detta.
Är väl runt 50% spärrverkan och det funkar bra för min körning, sitter 4:10 utväxling i den och funderade ett tag på 3:91 då jag tror det passar ringen bättre men jag avvaktar nog det tills vidare.
Japp, CAE ställen är finfina grejer:-)

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Blev inte långvarig ägare på denna bil, är rätt säker på jag kommer sakna denna bilen när våren anländer.
Nu är siktet inställt på 2018!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 *Ringtool*
<<   1, 2, 3, 4, 5
17 besök senaste veckan (59685 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande