Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
RenaultSport Megane RS Trophy R [Q3 2014] | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (35750 totalt) |
Kanske CZ kan svara på det? Mitt tips är att det är Trophy 275. Fast det är ju 275-R som är intressant. 100kg lättare och riktiga stolar med 5-punktsbälten. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Du vill jämföra en 265 Trophy som körde på 8:08 med 275-R som körde på 7:54 en förbättring på 14s Den största skillnaden för tiden enligt min mening är följande saker och vi kan ju pennfajtas om vad som gör vad i tid. 1) Öhlins chassie (6 sek) 2) 100 kg lättare (4 sek), det märks på acceleration uppför Kesselchen bla 3) R-däck Michelin Cup 2 (3 sek) 4) 10 hk och 10 Nm (1 sek) Då 275 Throphy inte har 2 och 3 så lägg till 7 sekunder dvs 8:01 Håll till godo med en ganska kvalificerad gissning. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Trophy R -> 396.900:-
Då är det standard med Öhlins, Akrapovich avgas, R-Link med R.Monitor, skalstolar, 19" fälgar m. specifikt Michelin gummi inget baksäte mm. Då var det roliga slut, nu till problemen. Sverige är ett litet land, alla är inte lika övertygade som jag. I dagsläget ligger 4-5 bilar i planeringen för Sverige. Tyvärr eftersom detta är en begränsad utgåva mm. tror jag inget förräns jag sett bilarna lastas av på svensk mark. Produktionen på bilarna börjar så pass sent att det skulle innebära att dessa bilar kommer till Sverige lagom till första snön. Därför är produktionen nu skjuten till början januari så att de bilarna som i slutändan kommer landar här i mars månad i god tid innan säsongen börjar. "Vanliga" Trophy har vi i dagsläget inte valt att ta in. Vill man ha en värsting R.S. så är det ekonomiskt vettigare att köpa en normal bil och sen eftermarknadskitta bilen. Men givetvis kan det revideras längre fram. Om nu fransmännen bara kunde släppa 3-dörrarsspåret och ge oss 5-dörrar som man gjorde på Clio är jag övertygad om att läget skulle se rätt annorlunda ut. _________________ Christopher Zell |
||||
Funderar på att sälja min Baguette, men vet inte vad jag ska köpa istället.
Denna? Hmm... Finns mycket skoj, Golf R, MB A45 AMG är heta hos mig. Cayman S kanske (men faller nog på för få säten), och lite för dyr om man ska ha nya modellen. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
http://www.automotorsport.se/artikla
Vore roligt om Sverige fick några bilar. _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||
Prövat RS trophy 275 idag.
Hade passagerare i bilen = inte läge att köra aggresivt. Inredningen är av bättre kvalité jämfört med tidigare modell, alcantra I stolar och på ratten. Lite sobrare helt enkelt. Backkamera, tack för det. De har gått ifrån slitsade bromsskivor, bra Nya fälgarna är snygga, 19tum 275hk känns piggare jmf 250 men inte jättemkt. Chassiet känns riktigt bra, tror att det har utvecklats något kanske. Oklart om det går att beställa 275-R ännu. Det ska dock bli bilar till Luxemburg. Återkommer med besked. Någon som är sugen? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
De flesta med cup paket använder nog bilen ändamålsenligt på bana och uppskattar att slitsarna fanns där.
Att de saknas från årsmodell 2014 är bara en dum besparing, liksom det att xenon inte längre finns ens som tillval. _________________ Martin Brzezinka Racing is a state of mind |
||||
Som jag har förstått det så finns det 3 skäl till att ha hål eller slitsar. 1.Gasevakuering från beläggen 2. Kylning 3. Vattenevakuering Jag har vidare förstått att nummer 1 inte är lika viktigt längre då beläggen nu för tiden inte avger liga mycket gaser. Nummer 2 har jag inte upplevt problem med vid körning på Ringen vilken iofs inte sliter bromsar som svenska banor gör. Och nr tre känns inte heller som ett jätteproblem för mig som amatör. Om jag däremot kan få ut 20-30 varv till på ringen på mina belägg så tycker jag det är bra. Vi prioriterar ju alla olika, jag kommenterade utifrån mina prioriteringar. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Någon som vet om den vanliga RS 265 kommer bli RS 275 nästa år?
Eller kommer de sälja en verson på 265hk och en på 275hk? Känns i alla fall som det snart är dax att öka de 265hk som finns i vanliga RS. _________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||
|
||||
Se denna!
Snabbare än BMW M3 https://www.youtube.com/watch?v=vm4a _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Tittade på Trophy R i helgen. 1 av 3st som kommer till Sverige enligt chefen. (såg att det fanns flera att köpa på Mobile annars )
Jag satt lite högt i skalstolen, kan gå att sänka med skruvarna något dock (187cm) Annars är den fin inne i kvalitén Håll tillgodo Tyvärr vände sig den sista bilden på bagaget _________________ Jerker Garpensten 718 GT4 |
||||
RenaultSport Megane RS Trophy R [Q3 2014] | << 1, 2, 3, 4 >> 3 besök senaste veckan (35750 totalt) |