Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
ringen fråga samt börja med racing
3219 besök totalt
Affe91
Stockholm
Här sen Feb 2014
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Hej!

jag är 23 år och har nyligen flyttat till stockholm, jag har alltid haft ett stort racing intresse då min far är ett stort F1-fan :P jag skulle vilja bli involverad i racing scenen och även bygga min egen bil.

Då jag studerar några komvux kurser på distans på 50% och jobbar 3 dagar i veckan och får in ynka 10 tusen i månaden kan jag inte köpa mig någon M3a direkt ( har även upptäckt att det är dyrare försäkra bilar här i sthlm) så har funderat lite på att köpa en miata men tycker dom står högt i pris, har också funderat på att hänga på en turbo på min e36 som står i norrland men tror den är dyr att äga här nere.

jag har haft en dröm att få köra nån snabb bil på ringen och funderar på att göra de till verklighet i vår/sommar, finns det något företag som hyr ut bilar där nere?

om det finns någon i min egen ålder i sthlm området som behöver mek-hjälp i garaget får ni gärna höra av er!

alla tips är varmt välkommna!

_________________
Johan Westin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

Missa inte att ta dig till någon av det öppna träffarna på till exempel Sviestad där du kan komma med helt ordinär bil och ha extremt skoj (och lärorikt!!!) oberoende vad du kör:
https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Show=&bilar=Gatbilar&Year=on& . . . .

Eller Mantorp:
https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Year=on&Arrang%F6r=178

Och ja, det finns hyrbilar nere på Ringen, med bur osv. Någon med mer koll på det får svara så jag inte säger fel om detaljerna kring det.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880




_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
ringen fråga samt börja med racing
3219 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande