Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Klistra fast skrikbrickor i bromsbeläggen ?
3 besök senaste veckan (3200 totalt)
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324


Trådstartare


När jag köper skrikbrickor så är dom självhäftande och klistras fast på bromsbeläggen.
Är det viktigt att dom klistras fast ?

Har nu köpt ett antal uppsättningar, det blir några hundralappar varje gång vilket känns onödigt.
Var kan jag få tag på lim som skulle klara dom här temperaturerna ?

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Inte för att jag är någon Porsche-expert.... men måste du ha dom? räcker det inte med att titta på beläggen emellanåt för att se om dom behövs bytas?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Inte för att jag är någon Porsche-expert.... men måste du ha dom? räcker det inte med att titta på beläggen emellanåt för att se om dom behövs bytas?


Fredrik, dom är till för att ta bort vibrationer, skulle varit tydligare.
Den delen som sticker upp på bilden sitter i kolvarna, undersidan häftas mot beläggen.
När man köper nya skrikbrickor levereras dom med ett klister på undersidan.

Igentligen ska jag nog fråga om skrikbrickorna kan hjälpa till att hålla bromsvätskan kallare.
Inbillar mig att om skrikbrickorna sitter klistrade i beläggen och även sitter fast i kolvarna så borde väl det hjälpa till att få undan beläggen från skivorna och därmed få ner temperaturen i beläggen ?

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



Inte slitbrickor, Fredrik, SKRIKbrickor...

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Peter Gutniak skrev:
Inte slitbrickor, Fredrik, SKRIKbrickor...


Sa ju att jag inte är någon Porsche-expert......

Tycker för övrigt att den enda riktiga Porschen är 928 ..... Okejrå... Cayenne duger den med

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Hmm hur ser dina "skrikbrickor" ut?

Jag har varit i kontakt med flertalet sorter, en del är plåt laminerat med gummi i olika lager till brickor helt i glasfiber.. även laminat plåt/glasfiber/gummi o div. andra kombinationer förekom.. spenderade 2månader av mitt liv att avsyna på sådana dära saker

Nåja hur som tror jag inte gummit (som dom flesta hade) skulle hålla för värmen?

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324


Trådstartare
Eric Josefsson skrev:
Hmm hur ser dina "skrikbrickor" ut?

Jag har varit i kontakt med flertalet sorter, en del är plåt laminerat med gummi i olika lager till brickor helt i glasfiber.. även laminat plåt/glasfiber/gummi o div. andra kombinationer förekom.. spenderade 2månader av mitt liv att avsyna på sådana dära saker

Nåja hur som tror jag inte gummit (som dom flesta hade) skulle hålla för värmen?


Nej, precis dom är i alla fall inte av gummi tror inte det skulle funka, bromsvätskan (har kört med Castrol SRF) kokar varje gång. Har ingen aning om vad det är för material, ett väldigt hårt nästan bakelitliknande.

Vet inte om det kom fram tidigare, men det jag funderar på är om skrikbrickorna kan se till att det blir en luftspalt mellan belägg och skivor, och att det skulle hjälpa mina bromskylningsproblem ?

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



med PFC-belägg fick inte skrikbrickorna plats för mig. Så det blev inga skrikbrickor. Inte några slitagevarnare heller, för den delen. Lite skrap när man kör långsamt runt gathörnen är väl rejsigt... För min del har icke bromsvätskan blivit grisvarm vare sig utan eller med skrikbrickorna, däremot var det bra mycket enklare att montera klossar utan dem.

Men varför sitter jag här o glor på skärmen, solen skiner o asfalten är varm? Ut o köra!

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Skruva banåkabil
Klistra fast skrikbrickor i bromsbeläggen ?
3 besök senaste veckan (3200 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande