Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 162 -70. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 6 besök senaste veckan (76610 totalt) |
Exakt vilka beställde du? Jag kan ju kopiera rakt av Fälgarna blir coola speciellt i vitt. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||||
nej det kan du väl inte? Lillens framvagn ser ju väldigt ombyggd ut _________________ Anton Kindblad |
||||||||
Nej _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||||
Haha näää , men man får en uppfattning om dämparna och positionen. Ser inte ut att skilja tokmycket mellan framvagnarna egentligen. Grundfunktionen är rätt lika. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Mercedes
Hur är det orginal? Normalt är väl bromsskivorna hörger och vänster då det är borrade och böjda fläktblad i ventileringen? Då skall man ju ha en höger och en vänster på framskivorna. Men överallt man söker så är de samma skiva på båda sidor fram. Nån med Mercedeskunnskap? Skivorna ska vara W220 , 330x32mm orginalskivor fram. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Det är samma på båda sidor. Skillnaden är i höjd och centrumhål. Här exempel på S430, 99-2005. http://www.brakepartssuperstore.org. _________________ Johannes Savolainen Mercedes-Benz 250CE -72 M104 3,2L |
||||||||
Skillnaden ÄR oviktig då jag redan valt höjd. Skivorna ligger här hemma på bänken. Förstår bara inte att Mercedes valt att ha samma skiva på både höger och vänster. Då skulle man INTE välja en skiva med böjda fläktblad i skivan och samma gällande ventilationshålen. Inte bara fult och oesteiskt Även olika funktion mellan höger och vänster sida _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Nixx , har mest ögnat nätet lite. Inte letat alls nästan. Blir att köra orginal hur som helst , länge länge innan bilen är på gatan så det är inte prio 1. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Kvällens göra i garaget var att testa nav.
Mercedes eller Volvo hjulnav. Gamla W114 naven ha skivan bultad bakom navet. Och Volvo 142 har skivan framför navet med pinbult genom. Efter lite mätande så verkar Volvonavet passat bäst. Där kan jag montera skivan på samma plats som Volvoskivan satt. Stämmer nästan för bra med navhålet åxå. Bara att få en ny bultcirkel borrad och sedan göra en testmontering _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Mercedes nav/skivorna är riktigt spännande. Inga bilder? _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||||
MB skivorna på gamla mercor så sitter bromskivan bakom hjulnavet dvs man måste ta ned nav samt skiva för att byta. Skivan är således skruvan "bakifrån" i hjulnavet. Riktigt osmidigt vid snabba byten då man måste på med ny gegga till hjulnavet varje gång man byter skivor samt man måste dra allt rätt. Bara detta får mig att vilja byta hubbar till nyare diton dock kräver det att man byter alla stagen också vilket landar på ca 6000kr inkl allt dock passar då CL600 oken Michael Bolton _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||||
Precis så Ska komma ihåg att ta nån bild. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 162 -70. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 6 besök senaste veckan (76610 totalt) |