Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316i -89 *såld*
<<   1, 2, 3   >>
10160 besök totalt
Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003
Inlägg: 72



Var det som köpte mina Bilstein sprint dämpare? Tycker mig känna igen namnet
Kul bygge i övrigt. Lycka till med bilen!
Berbel

_________________
Henrik Magnusson
BMW 320d till vardags
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Berbel skrev:
Var det som köpte mina Bilstein sprint dämpare? Tycker mig känna igen namnet
Kul bygge i övrigt. Lycka till med bilen!
Berbel


Tack! Det kan ha varit dej jag köpte dämparna av ja...vill minnas att han/du höll till på västkusten nånstans...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003
Inlägg: 72



Bor i Uddevalla just nu, men bodde oxå i Mellerud då. Såldes ihop med 2st fjäderben utan nav, svarta o fina
Hoppas att de är ok för dig, mitt bygge verkar aldrig komma igång >
Lycka till med turbogygget/Berbel

_________________
Henrik Magnusson
BMW 320d till vardags
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kul projekt! thumbs up

Men får du inte onödigt mkt reaktionstid för den stackars LMM:n med en så lång slang...
Responsen borde bli lidande, särskillt innan snurran börjat ladda.

om du inte ska ha ett system framöver där du eliminerar LMM:n så ska du nog iaf flytta den närmre turbon.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Kul projekt! thumbs up

Men får du inte onödigt mkt reaktionstid för den stackars LMM:n med en så lång slang...
Responsen borde bli lidande, särskillt innan snurran börjat ladda.

om du inte ska ha ett system framöver där du eliminerar LMM:n så ska du nog iaf flytta den närmre turbon.


Jo,den långa slangen är en tillfällig lösning...meningen är att jag så småningom ska köra med mappsensor eller att ha Lmm på höger sida(där spolarburkarna sitter nu) ...Men faktum är att det inte är nåt speciellt sämre respons än innan turbo-installationen...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Berbel skrev:
Bor i Uddevalla just nu, men bodde oxå i Mellerud då. Såldes ihop med 2st fjäderben utan nav, svarta o fina
Hoppas att de är ok för dig, mitt bygge verkar aldrig komma igång >
Lycka till med turbogygget/Berbel


Mitt i prick! thumbs up Grejorna var perfekta...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



oki, då är jag med Petri.

Kul bygge som sagt iaf, men jag skulle betänka ngn form av system så man kunde få bort dendär äckliga LMM:n samt styra tändningen... MS borde väl ligga inom budgeten eller?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
oki, då är jag med Petri.

Kul bygge som sagt iaf, men jag skulle betänka ngn form av system så man kunde få bort dendär äckliga LMM:n samt styra tändningen... MS borde väl ligga inom budgeten eller?


Tändningen(och bränsle) styr jag med SMT6 så det är luugnt...och håller med dig,den rääliga LMM:n vill jag har bort...ska nog ge mig på att koppla in Mappsensorn snart...så får vi se..

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Nu börjar det likna nåt...har efter en veckas mappande hit å dit, äntligen fått bilen att gå rent i genom hela registret...och nu är det riktigt skoj ... Jag brukar roa mig med att mäta intervallen 80-120km/h (på 4:ans växel) på mina bilar eftersom jag tycker det säger mer och är mer tillförlitligt än tex 0-100km/h....Nåväl...7.2sek tar det numera...mot 9.3sek innan...och då har jag ändå bytt till en något högre växlad diffklump (se ovan) ...så visst knuffar det på lite bättre nu!

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



*måste ut och provdra en "petrireferensmätning" bara för att se hur mkt efter is:en är*

Bra sätt att mäta iaf vridet.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
*måste ut och provdra en "petrireferensmätning" bara för att se hur mkt efter is:en är*

Bra sätt att mäta iaf vridet.


Har du testat ännu?? provade 100-150km/h genom växlarna igår kväll...7.6sek..nyfiken på vad en is gör...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Just det ja.

Måste komma ihåg detta!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Kommer du ha en besiktningsmotor eller mekar du loss allt en gång om året?

För övrigt får saabarna sitt ljud pga av det skumma grenröret..

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Petri skrev:
Andreas Lidström skrev:
*måste ut och provdra en "petrireferensmätning" bara för att se hur mkt efter is:en är*

Bra sätt att mäta iaf vridet.


Har du testat ännu?? provade 100-150km/h genom växlarna igår kväll...7.6sek..nyfiken på vad en is gör...


Var mäter du detta Petri?
Jag kan ju komma med min is och på så sätt få en identisk mätning samtidigt som dig.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Daniel Ekström skrev:
Kommer du ha en besiktningsmotor eller mekar du loss allt en gång om året?

För övrigt får saabarna sitt ljud pga av det skumma grenröret..


Uschja...besiktning. > ..har inte bestämt mig ännu,bilen är ju sa klar t.o.m sept nästa år och det troliga blir att 316-motorn blir besiktnigsmotor då jag ska bygga på 318-motorn till nästa säsong...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Petri skrev:
Andreas Lidström skrev:
*måste ut och provdra en "petrireferensmätning" bara för att se hur mkt efter is:en är*

Bra sätt att mäta iaf vridet.


Har du testat ännu?? provade 100-150km/h genom växlarna igår kväll...7.6sek..nyfiken på vad en is gör...


Var mäter du detta Petri?
Jag kan ju komma med min is och på så sätt få en identisk mätning samtidigt som dig.


På E18 mellan Hälla- och Talltorpsmotet ,klockan sent... Vi borde kanske inte hålla till ute på E18...kanske vi kan mäta oss på en banträff istället...på KinneKulle den 18/9 tex...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Petri skrev:
Vi borde kanske inte hålla till ute på E18...kanske vi kan mäta oss på en banträff istället...på KinneKulle den 18/9 tex...



thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Lite mer oväsentliga fakta: Går upp på varvstoppet (6400varv tror jag) på femman och mätaren visar då ca 218km/h...och på sträckan V-ås - Alingsås i normal fart drog den 0.76l/mil...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Petri skrev:
Lite mer oväsentliga fakta: Går upp på varvstoppet (6400varv tror jag) på femman och mätaren visar då ca 218km/h...och på sträckan V-ås - Alingsås i normal fart drog den 0.76l/mil...



Jagf har lite högre toppfart än dig då eftersom mitt varvstopp ligger bra mycket högre än så.. Fast du kommer väl fortare upp i toppfart än mig antar jag...

För övrigt en väl anpassad bränsleförbrukning nu när du ska ned till Knutstorp! thumbs up För du ska väl dit?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
Petri skrev:
Lite mer oväsentliga fakta: Går upp på varvstoppet (6400varv tror jag) på femman och mätaren visar då ca 218km/h...och på sträckan V-ås - Alingsås i normal fart drog den 0.76l/mil...



Jagf har lite högre toppfart än dig då eftersom mitt varvstopp ligger bra mycket högre än så.. Fast du kommer väl fortare upp i toppfart än mig antar jag...

För övrigt en väl anpassad bränsleförbrukning nu när du ska ned till Knutstorp! thumbs up För du ska väl dit?


Näe,tyvärr blir det inget Knutstorp i år...hade varit kul att t.ex fått bilen bromsad därnere,men nu blir det ActionMeet på Mantorp istället...ska heja på brorsan när han kör RS-bana. ..För min egen del blir nästa körning i Lunda 15/8 tänkte jag...

Kör till lugnt ner till Knutan och ha så kul sedan!

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Bilen är såld numera och har återgått till ett (relativt) lugnt liv som bruksbil.

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 316i -89 *såld*
<<   1, 2, 3   >>
10160 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande