Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Panik-köpa bromsbelägg?
2772 besök totalt
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Nu är man där igen banåka på söndag och borde kanske bytt beläggen (inte mycket kvar fram...)

Säker leverans med post senast fredag känns inte vidare sannolikt när man är så här sent ute...
Trots mycket belackande lutar det just nu ändå åt EBC GreenStuff (som sitter på nu), men jag kan acceptera andra alternativ som inte är helt oanvändbara på allmän väg...

Kan någon tipsa om någon tänkbar lösning? Jag finns alltså i Halmstad t o m fredag och ska vara på Ring Knutstorp under lördag (teori) och söndag (köra)...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Köp dom röda istället, dom är gjorda för bankörning. Speciellt om du ska köra med R-däck. Dom är mer tungtrampade än standardbelägg när dom är kalla men inte farligt mycket. Dom är inte bättre i väta som dom gröna heller, käns mer normala.

_________________
bmw bmwsson
Citera
ReDoX
Götene
Här sen Mar 2004
Inlägg: 74



hur skulle det funka med ferodobelägg? Det har dom hos dom vanliga bildelsaffärerna, har dom inte hemma brukar dom få hem snabbt

_________________
/Robert Sundström
www.robert.cjb.net
ICQ# 175468537
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 562



Från Halmstad är det ju inte så långt till www.dalhems.com eller http://www.ga-motorsport.com , någon av dem borde väl ha något bra på hyllan. Jag brukar handla bromsbelägg från dem, OMP hos Dalhem och Ferodo hos GA.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Jag kommer ta med mig nya vanliga standardbelägg ner ifall de jag har vill bråka med mig
Får se hur bra det går med orginalbelägg, AP vätska och slitsade skivor.

Med lite verktyg till hands så är det ju snabbt bytt på plats, om man hinner

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Esa skrev:
Köp dom röda istället, dom är gjorda för bankörning. Speciellt om du ska köra med R-däck. Dom är mer tungtrampade än standardbelägg när dom är kalla men inte farligt mycket. Dom är inte bättre i väta som dom gröna heller, käns mer normala.


Det fick bli gröna igen - nu även bak; var beredd att köpa röda, men de fanns inte hemma
Kanske köper jag ett set hårdare belägg senare - och byter inför banåka...
Kör f.ö. inte på R-däck - än...
om allt klaffar finns beläggen hos Mekonomen här i Halmstad imorgon e.m.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Dennis Kullman skrev:
Esa skrev:
Köp dom röda istället, dom är gjorda för bankörning. Speciellt om du ska köra med R-däck. Dom är mer tungtrampade än standardbelägg när dom är kalla men inte farligt mycket. Dom är inte bättre i väta som dom gröna heller, käns mer normala.


Det fick bli gröna igen - nu även bak; var beredd att köpa röda, men de fanns inte hemma
Kanske köper jag ett set hårdare belägg senare - och byter inför banåka...
Kör f.ö. inte på R-däck - än...
om allt klaffar finns beläggen hos Mekonomen här i Halmstad imorgon e.m.


Du har så lätt bil så det kanske inte är problem med överhettning ens med dom gröna om du går över till R-däck.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Skruva banåkabil
Panik-köpa bromsbelägg?
2772 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande