Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Klass 4 - Nr 09 - SpeedLab.se
1, 2, 3   >>
19288 besök totalt
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
SpeedLab.se

- Startnummer 09
- Klass 4

____________________________________________________________________

Chevrolet GT-1 Corvette á la SpeedLab

Kika på vår hemsida, där finns all intressant info.

____________________________________________________________________

Vårt team

Johan Björkegren
- Förare, teamkoordinator
- jb@speedlab.se

Michael Karpers
- Förare + m.m
- mk@speedlab.se

Ingemar Davidsson
- Mekanisk guru
- id@speedlab.se

Björn Davidsson
- Mekaniker
- bd@speedlab.se


Hemort: Stockholm
Websida: http://www.speedlab.se

____________________________________________________________________

Våra sponsorer

HiEnd of Sweden AB
Driving Event Formula School
Fler på gång...

____________________________________________________________________

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Helt underbar bil.........

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Vi startade den faktiskt för första gången idag. Det var två timmar sedan, men jag har fortfarande ståpäls!! Vilket orr!!

/Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



SpeedLab skrev:
Vi startade den faktiskt för första gången idag. Det var två timmar sedan, men jag har fortfarande ståpäls!! Vilket orr!!

/Michael Karpers


Grattis och ser fram emot att höra och se det jag med..... men tänk bara på att orret ska vara under 95 Db

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Jodå, vi jobbar som bäst på saken. Skall ljudmäta ikväll med lånad mätutrustning, så när vi är klara kommer den att väsa fram som en elvisp på halvfart. Men faktum är att jag personligen tycker att 95dB vid 4500 varv nästan är att döda en dimension av racingen. Skall man locka publik måste det lukta lite testosteron om bilarna. Men, vill man vara med i leken får man som bekant leken tåla.

//Michael K

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

SpeedLab skrev:
Jodå, vi jobbar som bäst på saken. Skall ljudmäta ikväll med lånad mätutrustning, så när vi är klara kommer den att väsa fram som en elvisp på halvfart. Men faktum är att jag personligen tycker att 95dB vid 4500 varv nästan är att döda en dimension av racingen. Skall man locka publik måste det lukta lite testosteron om bilarna. Men, vill man vara med i leken får man som bekant leken tåla.

//Michael K


det svåra att klara är förbipasseringsproven under racetempo.
för visst gäller väl samma krav på gelleråsen som på dom andra banorna i sverige fredrik?.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



dude skrev:
SpeedLab skrev:
Jodå, vi jobbar som bäst på saken. Skall ljudmäta ikväll med lånad mätutrustning, så när vi är klara kommer den att väsa fram som en elvisp på halvfart. Men faktum är att jag personligen tycker att 95dB vid 4500 varv nästan är att döda en dimension av racingen. Skall man locka publik måste det lukta lite testosteron om bilarna. Men, vill man vara med i leken får man som bekant leken tåla.

//Michael K


det svåra att klara är förbipasseringsproven under racetempo.
för visst gäller väl samma krav på gelleråsen som på dom andra banorna i sverige fredrik?.


Säg så här.... ja det är samma krav på alla banor, men Anderstorp är väl noggrannast med genomförandet med Motoreventsbanorna som god 2:a

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Gjorde ljudmätning i går kväll med "orginal systemet"...bara 124Db.. (Säljes: 2st Super Flow dämpare)
Lyckades snickra dit två lånade Apple dämpare. -Vilken skillnad!! Kunde ej göra ljudmätning ute pga av den sena timmen. Men det lät lovande i garaget!
I dag är det rullande landsväg som gäller för att ställa in maskin för vår svenska soppa. Spännande å se vad hon går för!

Johan/
SpeedLab[/quote]

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Hemsidan är nu uppdaterad med nyheter och kalender för 2005.
Inom en snar framtid kommer ni även att kunna se lite filmer och fler bilder från 2004.
I övrigt kan vi meddela att vi planerar köra både MODSPORT 1 i och SLC Sprint i år.

Hälsningar
Team Speedlab

www.speedlab.se

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Hhrmm.... Fråga gärna om ni får ta min banskiss Det ligger en massa arbetstimmar och även pengar för flygfoton i den där.

EDIT: Det låg flera banskisser än bara Mantorp osså såg jag nu.

_________________
Magnus Thomé
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hhrmm.... Fråga gärna om ni får ta min banskiss Det ligger en massa arbetstimmar och även pengar för flygfoton i den där.

EDIT: Det låg flera banskisser än bara Mantorp osså såg jag nu.


Magnus,
Jag vet inte om du kommer ihåg det (tydligen inte), men jag både ringde och mailade dig förra året och frågade om det var ok att använda banskisserna i omarbetat skick och jag fick ditt godkännande. Jag har skickat ett mail till dig från mars förra året med vår konversation ang. detta.

MVH/ Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Tusen såna här:




Det man inte har i huvet får man skämmas över! Sorry!

_________________
Magnus Thomé
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Nu har jag lagt upp några filmer på SpeedLab-sidan från Mosport i Kanada, Gotland Ring och Anderstorp.
Ligger under "Filmer", "Filmarkiv 2004".

/Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Imre
Västervik
Här sen Feb 2005
Inlägg: 19



Jo jag tackar jag! "Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later." Får väl försöka igen om ca 2 år... Helt underbar bil hörni, och jag som är Corvettefetischist och allt!

_________________
Imre Jenei
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Ja, inte kul! thumbs down
Sitter själv och försöker få tag på min mail! Funkar inte den heller!
Har anmält felet.

/Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Funkar igen!

/MK

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Imre
Västervik
Här sen Feb 2005
Inlägg: 19



thumbs up Fina bilder, och coola filmer på en grym bil! Hoppas ni dyker upp på Racecamp. Lycka till på tävlingarna!

_________________
Imre Jenei
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



Tobler skrev:

Helt underbar bil hörni, och jag som är Corvettefetischist och allt!


kan inte mer än instämma...

gillar er Corvette

hur gick det förra året?
(hittade inget på er hemsida om det?)

lycka till i sommar i SLC

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Hmmm....
Önskar jag kunde säga att det gick Kanon, men låt oss kalla det ett läroår:

Första tävlingen hann vi inte klart till. Anpassningarna till det svenska reglementet tog längre tid än vi räknat med.
Andra tävlingen hade vi grymma överhettningsproblem vilket gav oss en strålande möjlighet att renovera växellådan efter att den blivit kokt...
Tredje tävlingen gav krasch i räcket efter att ha väjt för en snurrande kollega.
Fjärde tävlingen, Gotland Ring ställdes in, men vi åkte i alla fall över och testade banan. Klart kul!
Femte tävlingen hoppade vi över då hela teamet var på semester.
Sjätte tävlingen, sammanbruten koppling. Ett resultat av våra tidigare växellådsproblem.
Sjunde tävlingen beslutade vi hoppa över p.g.a drivis och hagel...

Man kan nog sammanfatta det som gråt och tandagnisslan
Men som sagt, det blev ändå en hel del kört och en grym massa lärande både när det gäller inställning av bilen samt vad som verkligen krävs för att bygga ett vinnande ekipage. Det är sannerligen inte gjort i en handvändning har vi lärt oss! Det är bara att inse att de team som nästan alltid vinner (MV-Racing, Tysslinge o.s.v) har lagt ner ett enormt jobb och de kan verkligen sina saker. Det är bara att ta av sig hatten!

Inför årets säsong har vi uppgraderat en mängd saker. Bromsarna har byggts om, bakändan har fått sig en diffuser, hela bakvagnsupphängningen isärplockad och genomgången, diffklumpen väl omhändertagen av Tommy Flitt, den fantastiska gjutjärnssnäckan är ersatt av en kuggstång, oljetanken bakflyttad för ännu bättre viktfördelning, växellåda är bytt till en Jerico WC4-4. Tål fullgasväxlingar utan koppling samt hur mycket vrid som helst. Som kuriosa kan jag säga att bilen kommer att göra 140 km/h på ettan... Motorn håller vi på och sätter ihop just nu efter en rejäl genomkörare(hehe... ), även där har Tommy varit inblandad. Dessutom skall framvagnen korrigeras lite lätt efter några av doktor Malmbergs intressanta teorier. En viss bantning har också ägt rum och nu tror jag att vi ligger runt 1150-1170 kg i torrvikt. Sedan finns det säkert ett och annat jag glömt...

Dock kommer det säkert att ta en del tid innan vi får alla dessa förändringar att fungera optimalt tillsammans, men det är ju det som är så häftigt med racing, men blir aldrig fullärd. Det finns alltid något nytt att förbättra. Men, jag skulle ju ljuga om jag inte sa att vi i år räknar med klara resultatförbättringar. Men, som sagt, det är bara att vara ödmjuk och inse att det tar tid att bli en vinnare... Men det är absolut dit vi vill!

Vi lägger fortlöpande ut nyheter på hemsidan, http://www.speedlab.se , ni är välkomna att titta in!

Nej, nu får det vara färdigsnackat. Skall sticka på sportlov imorgon bitti!

MVH/ Michael Karpers

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Veiko
Hultsfred
Här sen Okt 2004
Inlägg: 45



Vilket gött ljud thumbs up Nästan samma i min V6

_________________
Veiko Sveen
Citera
SpeedLab
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 155


Trådstartare
Ny sektion inlagd på hemsidan. Klicka på stora bilden mitt på så kommer ni dit!

_________________
http://www.speedlab.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Klass 4 - Nr 09 - SpeedLab.se
1, 2, 3   >>
19288 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande