Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Anslutning på skyddsgasflaska?
1 besök senaste veckan (2356 totalt)
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208


Trådstartare
<- bra början på tråd

Var och bytte min flaska med Mison 25 i fredags..
Bråttom som jag hade hem för att hinna skruva loss flaskan och in till påfyllnadsstället så skruvade jag bara av reduceringsventilen men glömde en adapter som sitter mellan min reduceringsventil och flaska så nu kan jag inte montera tuben till svetsen

Var och köpte en 3/4" till 1/2" adapter (reduceringsventilen har 1/2") i hopp om att flaskan skulle vara 3/4 men ögonmåttet svek och skjutmåttet är bortslarvat

Hjälp?

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 795



Det är bara acytlenen som har 3/4 gänga, på stödgas och övriga har man Withworth gänga. Vänd dig till en aga butik...eller någon som har svetsutrusting.
Ev så kan det bli svårt att hitta en sådan övergång, då normalt sett så har klockan rätt gänga i anslutningen.

_________________
Pelle Persson
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208


Trådstartare
Tuben är AGA och reducerventilen finns det inget märke på.. made in italy är det iaf


Butiken som har svetsutr. är samma butik som har min tub så jag tänkte åka in på må morgon och sno tillbaka min adapter så köpa ny är ointressant så men jag hade ju tänk att svetsa i helgen men nya tanken är att det kanske inte behövs (skapar en annan tråd för detta).. var mest att jag kunde köpa en adapter från vvs sortimentet..

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Biltemas reduceringsventiler kostar inte så jättemycket annars. Och dom funkar.

_________________
William Ekström
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208


Trådstartare
Jaja biltema ligger långt bort
Nåja jag fick inget svetsande gjort i helgen iaf men på måndag morgon var jag inne och hämtade adaptern så nu kan jag svetsa igen thumbs up

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Skruva banåkabil
Anslutning på skyddsgasflaska?
1 besök senaste veckan (2356 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande