Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9186 besök totalt |
Bluetoothhandsfree i bullrig bil på väg till banträff?
Nu är inte min bil tömd på inredning på något sätt men den är ju byggd från fabrik med mindre ljudisolering och med rdäck så bullrar det ändå såpass i motorvägsfart att de handsfreelösningar jag köpt inte funkar ![]() Den jag pratar hör inte mig och jag hör bara nätt o jämnt dom. Varför går det inte att höja volymen några snäpp till ![]() Det jag testat är en vanlig sätta-i-örat av känt märke (minns inte vilket just nu men en av storsäljarna i prisklassen runt en femhundring). Den har alltså ingen längre mic-bom utan är bara en såndär kort 3 cm-grej där micen sitter nästan uppe vid örat. Ok, jag borde fattat vart det barkade... Sen har jag även testat en såndär högtalarhandsfree som man sätter fast på solskyddet. Den sitter med micen ganska bra o nära mig. Men den jag köpte var en billig noname. Och inte funkar den heller. Har någon köpt något som även funkar i lite bullrig miljö? Tips? ![]() _________________ ![]() |
||||||
|
||||||
Jag har testat denna modell och tyckte den var bra.
Logitech H800 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o MVH Peter J _________________ Peter Johansson |
||||||
Re:
Exakt det upplägg jag funderat på! Tack! Lurar och en lång mic-bom som får micen närmare munnen ![]() Kan den ligga helt avstängd i bilen (inte standby) och sen slår man snabbt igång den när man ska snacka och den kopplar upp sig mot telefonen och får över samtalet till lurarna istället automatiskt? Så funkar mim nuvarande lilla öronsnäckehandsfree. _________________ ![]() |
||||||
Re:
[OFF TOPIC] Min grabb Carl gillar inte störande ljud så han kör (bara för att lyssna på musik) in-earlurar och sen ett tokdämpande vanligt stort hörseljudsskydd ovanpå det hela ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [/OFF TOPIC] Här har du din Bluetooth Peltor: ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re: Bluetoothhandsfree i bullrig bil på väg till banträff?
jag har en SonyEricsson MW600, den verkar funka bra på att filtrera bort ljud så att den jag pratar med hör mig (innna har jag haft problem att de inte har hört). Kör jag längre sträckor har jag hörselkåpor över så då hör jag både musiken via den och den jag pratar med. ![]() Jag tror iofs det finns en ny variant på den nu, den vågar jag inte säga något om. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Var sitter micen? Med clips på skjortkragen typ? _________________ ![]() |
||||||
Peltor bluetooth hörselskydden funkar väldigt bra i bullriga miljöer. Vi åkte ner till Mantorp för några år sedan i min Renault. Kompisen pratade i telefon med sina Peltor bluetooth kåpor och den han pratade med frågade om han satt hemma i soffan. Han kunde inte förstå att vi satt i en plåtren bil med nedvevade rutor på E4. Peltor headsetet har differansmic, dvs en riktad mot munnen och den andra framåt, sen tar den differansen mellan ljuden och filterar bort resten. Funkar grymt bra i bullrig miljö men man låter lite täppt i näsan.
http://solutions.3msverige.se/wps/po Känns dock överdrivet för ditt behov, ett headset med dubbla micar och fungerande brusreducering borde räcka fint. Många moderna mobiler har dubbla micar för att filtrera bort oljud. Nyare mobiler stödjer även HD Voice som fungear i telias 3g när numera, betydligt bättre ljud. Låter mer som en ljudinspelning än ett mobilsamtal. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Re:
Man kan inte nog underskatta HD Voice! http://en.wikipedia.org/wiki/List_of _________________ Janne Ström |
||||||
såna här brukar jag ta med mej till jobbet när jag sitter å caddar nere på verkstan å vil va för mej själv, funkar klockrent till iphone att prata i (en mekanisk verkstad kan vara ganska bullrig)
dessvärre är det sladd på dom fördelen är att du har lite bredare andvändningsområde http://www.bose.se/SE/sv/home-and-pe _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Vw Arteon sb RS4 4.2 raggarbil...såld |
||||||
Re:
Kan intyga att jag hör motparten Väldigt bra när motparten har Peltorlurar med bom mic som har blåtand. Hans bil är helt rensad och bullrar mycket. Bra grejer ![]() Var rädd om hörseln ![]() ![]() _________________ Pontus Österlindh -Volvo V70 D4 - 15 -Peugeot 308 GTi -16 - SÅLD -Peugeot 208 GTi -13 - SÅLD |
||||||
_________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||||||
Re:
[OFF TOPIC] Jag kör med mina formgjutna pluggar ibland och sen drar man upp volymen på bilstereon. Mer musik, mindre vägbrus. [/OFF TOPIC] _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Av de vanliga konsumentprodukterna tycker jag att Plantronics Voyager legend är i särklass vad det gäller bullerdämpningen. Jag har kunder som använder dem i industrimiljö,
![]() _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||
En sånhär funkar ganska bra i en Toyota Aygo med dubbdäck.
Borde vara jämförbart med vilken bil som helst utan ljudisolering med R-däck ![]() http://www.parrot.com/uk/products/hands-free-car-kits/parrot-mki9000/ _________________ Peter Boström |
||||||
Jag lägger också min röst på Peltor, jag har ett WS Alert XP som jag använder i min rensade banbil. Det är väldigt trevligt att få lite musik/radio i öronen på resorna till/från banan
![]() _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||||||
Jupp. Jag har ingen direkt erfarenhet av andra produkter, men den duger åt mig iaf. ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Tack för alla tips!!!
Vad säger polisen om man har ett slutet headset på sig när man kör egentligen? Oberoende om man är/blir heldöv utan det i helrensade banbilar. Eller att man hör sirener lika dåligt med en brontostereo på full volym. Nyfiken om någon vet och/eller har "praktisk erfarenhet" av hur polisen ser på saken. ------ Sen behöver jag på inget sätt någon av extremlösningarna, BMW'n är inte bullrigare än Twingon. Fast Twingon är ganska typiskt redigt småbilsbullrig då. Båda är ju orörda originalbilar, all inredning fullt intakt osv osv _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 9186 besök totalt |