|
|
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11421
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
erikjakan
Sockholm

Här sedan: 31 Dec 2004
Inlägg: 5604
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
zyklon
Tibro

Här sedan: 14 Jun 2011
Inlägg: 583
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
ripper
Växjö

Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1145
|
25 Maj 2014 15:30
|
|
|
Jag är på! |
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11421
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
RYDH
Karlskoga

Här sedan: 16 Feb 2009
Inlägg: 333
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Vargen
Lidingö
Här sedan: 22 Aug 2005
Inlägg: 24
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11421
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Vargen
Lidingö
Här sedan: 22 Aug 2005
Inlägg: 24
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge

Här sedan: 08 Nov 2002
Inlägg: 2755
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
850racing
Göteborg
Här sedan: 13 Jul 2010
Inlägg: 131
|
28 Maj 2014 08:09
|
|
|
Jag är på. |
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11421
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
calle_aero
Stockholm
Här sedan: 05 Maj 2011
Inlägg: 23
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11421
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Fredrik - SLC
Här sedan: 20 Nov 2002
Inlägg: 13272
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge

Här sedan: 08 Nov 2002
Inlägg: 2755
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
erikjakan
Sockholm

Här sedan: 31 Dec 2004
Inlägg: 5604
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 11421
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Wärhner
Huddinge

Här sedan: 05 Nov 2002
Inlägg: 3042
|
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge

Här sedan: 08 Nov 2002
Inlägg: 2755
|
29 Maj 2014 21:20
Re:
|
|
|
Wärhner skrev: | Vad kommer det kosta att endast åka GR?
Kommer ni ta fram paketpris inkl boende och färja? |
Vi kommer plocka fram ett paketpris för Gotland och det går bra att köra bara GR!
Mvh
Pete _________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
 |
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge

Här sedan: 08 Nov 2002
Inlägg: 2755
|
29 Maj 2014 21:55
|
|
|
Anmälan: STAC Deltävling 1 Mantorp 18 juni (Bullerdag 105DB)
Vänligen registrera Er så snart ni kan så är chansen hög att vi kan ordna ett tredje tävling under 2014 tillsammans med Er och SLC!
Utan Er inget STAC!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Tävlings Schema mm:
9.00-11.55 Open Pitlane, Drivers Club + SLC
12.00-12.25 Open Pitlane, STAC
12.30-12.55 Open Pitlane, Drivers Club + SLC
13.00-13.25 Open Pitlane, STAC
13.30-13.55 Open Pitlane, Drivers Club + SLC
14.00-14.15 Heat 1 Kl.1 Stac
14.20-14.35 Heat 1 Kl.2 Stac
14.40-14.55 Heat 1 Kl.3 Stac
15.00-15.15 Heat 2 Kl.1 Stac
15.20-15.35 Heat 2 Kl.2 Stac
15.40-15.55 Heat 2 Kl.3 Stac
16.00-16.15 Final kl.1 Stac
16.20-16.35 Final kl.2 Stac
16.40-17.00 Final kl.3 Stac
-------------------------------------------------------------------------------------------
Priser :
Drivers Club 1500:-
STAC 2500:-
Drivers + STAC heldag 3500:-
Anmälan sker för STAC på: http://www.svenskamotorsportalliansen.se/registrations/add/29
Vi på STAC vill poängtera att anmälan och betalning sker direkt till SLC/SMA. Detta borgar för säkerhet och stabilitet i tävlings arrangemanget!
Anmälan för Drivers Club enbart sker till Drivers Club torbjorn@driverseat.se
Anmälan för SLC sker till fredrik@slc.se
SMA licens krävs, engångslicens kostar 150:- STAC behövs AMB röd transponder, kan hyras för 500:-
STAC 2014, regler och genomförande
Klasser:
*Gatdäck: min. vikt ink. förare vägs efter målgång 1150 kg (treadwear minimum 200)
*R-Däck: min. vikt ink. förare vägs efter målgång 1150 kg (E-märkta, regn valfritt e-märkt)
*Slicks: min. vikt ink. förare vägs efter målgång 1150 kg (Valfria däck)
Avser karossliknande bilar, förarens placering off center i bilen, arrangören avgör och bedömer i tvist situation bilens deltagande.
Poängsystem:
1:a plats: 25p 2:a plats: 18p 3:e plats: 15p 4:e plats: 12p 5:e plats: 10p 6:e plats: 8p 7:e plats: 6p 8:e plats: 4p 9:e plats: 2 10:e plats: 1
Säkerhet:
Gatdäck:
Heltäckande klädsel, hjälm, handskar
R-Däck:
Rally/Racing overall min. 1-lagers, hjälm, handskar
Slicks:
Full bur, rally/Racing stol, min. 4 punksbälte, Rally/Racing overall min. 1-lagers, hjälm, handskar
Skyddsutrustning och tekniska regler:
Heltäckande klädsel (bomull, ej syntetiska material) långärmad tröja/skinnjacka, jeans går bra, handskar och hjälm.
Bälte, minst 3-punkts. Saknar fordonet bur/båge skall 3-punktsbälte användas. Har fordonet bur/båge rekommenderas 4-punkts eller bättre. Installation ska göras enligt tillverkarens anvisningar, i bärande karossdel.
Batteriet skall sitta fast.
För fordon med alternativ bränsletank och/eller del av bränslesystem placerad i fordonskupén skall ha brandvägg som avskiljer förare från tank, och bränsleledningar på trycksidan skall vara av pressad typ eller motsvarande anordning.
För fordon med förgasare skall det finnas dubbla returfjädrar till gasspjället. Trottelarm och wire ska kunna löpa obehindrat av andra anordningar.
Inga lösa föremål i bilen under körning. Öppna bilar skall ha båge med strävor och handstraps
Ett fungerande tändningslås alternativt stoppanordning (tex huvudströmbrytare) som enkelt går att nå från förarplatsen med bältet på. Föraren ska för besiktningsmannen visa hur han tänker få stopp på fordonet vid ett eventuellt "gashäng" eller olycka.
Fungerande avgassystem Max 105DB enligt de nya banreglerna inför 2014.
Miljömatta eller lättpress skall finnas med och ligga under bilen i depån för att skydda miljön
Bilen behöver ej vara besiktigad av SBP, skattat eller försäkrat.
Vi gör en helhets besiktning så att fordonet har dom viktigaste säkerhetsfunktionerna och att det matchar fordonets kapacitet. arrangören avgör och bedömer i tvist situation rörande ekipagets deltagande i STAC.
Vi i STAC vill understryka att detta är minimikrav för deltagande i tävlingarna.
Vi uppmuntrar personligt ansvar och säkerhetsmedvetande som går utöver minimikraven.
En modern bil med ett flertal airbags och en modern generell säkerhetskonstruktion har självklart en högre inbyggd grundsäkerhet än en totalrensad äldre bil. Men i regelverket behandlas dessa fordon lika. Detta betyder att ägaren/föraren av den äldre bilen bör eftersträva att bygga in en högre grundsäkerhet i sin bil form av bur, bälten, stolar osv oavsett tävlingsklass. Tänk på att bygga/anpassa ditt fordon för din egen och andras säkerhet, sunt förnuft räcker långt.
Mvh
STAC the new generation _________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
 |
|
Timeattack
Meny
Upp
Tillbaka
|
|
|