Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
STAC 2014 - Nystart!
<<   1, 2, 3   >>
43079 besök totalt
Per Honda
Stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 201



Ni nämde att det skulle komma upp här i måndags,om vilka som anmält sig så man kunde se det här i tråden
Ännu inget info om detta
Är det inga som har anmält sig?
Hoppas verkligen det blir bättre ordning här än det var förra gången...
Man är ju inte så sugen att betala in engång till om det inte blir något och man inte kan få tillbaka pengarna om det blir inställt. Mvh

_________________
// P e r r a
P e r _ F o h l s t r ö m
Citera
zyklon
Tibro
Här sen Jun 2011
Inlägg: 583



Sitter också och väntar på svar från landracing ang. Återbetalningen.. Innan den är klar vet jag inte om man vågar betala in igen??

Någon som fått tillbaka för mantorp / serieanmälan??

_________________
Filip Åkeson

Kinnekulle: 56,59s
Mantorp Park: 1.23,31s
Gelleråsen: 1.10.76s
Knutstorp: 1.04,16s
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



zyklon skrev:
Sitter också och väntar på svar från landracing ang. Återbetalningen.. Innan den är klar vet jag inte om man vågar betala in igen??

Någon som fått tillbaka för mantorp / serieanmälan??


Nystarten på STAC har inget med landracings seriebetalning att göra....

men det finns ingen risk med nya tävlingen.... ekonomiskt iaf..... bara risk att det inte blir något STAC i framtiden om inte folk anmäler sig och stöttar ..... men vi har lite större resurser och mindre risk....

men om det är någon som är orolig om ekonomi så får dom gärna slå mig en signal...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Per Honda skrev:
Ni nämde att det skulle komma upp här i måndags,om vilka som anmält sig så man kunde se det här i tråden
Ännu inget info om detta
Är det inga som har anmält sig?
Hoppas verkligen det blir bättre ordning här än det var förra gången...
Man är ju inte så sugen att betala in engång till om det inte blir något och man inte kan få tillbaka pengarna om det blir inställt. Mvh


finns en anmälningslista .... kolla här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=94575

det kommer snart upp en till, som är anmäld men jag har inte hunnit lägga upp än.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Ola Fischer
Bjärnum
Här sen Sep 2005
Inlägg: 364



Hej alla!

Jag såväl som flera andra känner mig blåst av Landracing när de gick ut med att återbetalning skulle ske. "Mer info i senare mail" är väl den enda infon som kommit trots påtryckningar. Av de 1500 som betalats in förväntar jag mig att 1100 betalas tillbaks då jag fått SMA-licensen.

MEN... ska vi få till någon körning den 18:e kan vi inte sitta still och bara vänta på att allt ska lösa sig. Det är en annan organisation som ligger bakom denna gång och har inget med Landracing att göra. Det är däremot samma organisation som står bakom SMA-licenserna så lite förtroende borde väl Fredrik ha sedan tidigare.

Jag är inte klar med bilen än men sliter som ett djur för att kunna fixa bl.a de nya bullerbestämmelserna. Har tagit semester 17-19:e för att kunna köra den 18:e och GIVETVIS anmält mig. Listan på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=94575 ser mest löjlig ut för tillfället. Tre anmälda... Fyller vi inte på här lite kvickt (Fredrik uppdaterar med blixtens hastighet) kan han givetvis inte ha is i magen hur länge som helst. Tycker personligen att det är lite märkligt att varken Rickard eller Puppan finns med i listan ännu. Vi var runt 60st föranmälda innan nyår, var är alla nu? Att Erik och Pentell inte är med i listan förstår jag mycket väl och beklagar verkligen för det var just den typen av balla bilar serien vände sig emot. Men det finns väl ett par ekipage till som inte är kvaddade för tillfället...? Jag hade åkt och kollat (och kommer om jag inte får klart bilen) även om jag inte skulle deltagit för att se bilar som Peters 340, Rickards 997:a, Gustavs 944:a, Cammos BMW, osv, osv

Ska det bli något av detta är det dags att få tummarna ur och inte vänta och se för då blir det garanterat inget.....

Så ni som är lite tvekande, tveka inte längre för då försvinner chansen till årets ballaste arrangemang. 2500 motsvarar 180 liter macksoppa. Tre normalstora tankar... är det värt att chansa dessa stålar? Jag tycker absolut det, och jag ser det inte ens som en chansning med Fredrik bakom rodret....

_________________
Ola Fischer
www.ofiengineering.se

Intresserad av att hjälpa till? www.ofiengineering.se/Supporters.htm
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Ola Fischer skrev:
Hej alla!

Jag såväl som flera andra känner mig blåst av Landracing när de gick ut med att återbetalning skulle ske. "Mer info i senare mail" är väl den enda infon som kommit trots påtryckningar. Av de 1500 som betalats in förväntar jag mig att 1100 betalas tillbaks då jag fått SMA-licensen.

MEN... ska vi få till någon körning den 18:e kan vi inte sitta still och bara vänta på att allt ska lösa sig. Det är en annan organisation som ligger bakom denna gång och har inget med Landracing att göra. Det är däremot samma organisation som står bakom SMA-licenserna så lite förtroende borde väl Fredrik ha sedan tidigare.

Jag är inte klar med bilen än men sliter som ett djur för att kunna fixa bl.a de nya bullerbestämmelserna. Har tagit semester 17-19:e för att kunna köra den 18:e och GIVETVIS anmält mig. Listan på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=94575 ser mest löjlig ut för tillfället. Tre anmälda... Fyller vi inte på här lite kvickt (Fredrik uppdaterar med blixtens hastighet) kan han givetvis inte ha is i magen hur länge som helst. Tycker personligen att det är lite märkligt att varken Rickard eller Puppan finns med i listan ännu. Vi var runt 60st föranmälda innan nyår, var är alla nu? Att Erik och Pentell inte är med i listan förstår jag mycket väl och beklagar verkligen för det var just den typen av balla bilar serien vände sig emot. Men det finns väl ett par ekipage till som inte är kvaddade för tillfället...? Jag hade åkt och kollat (och kommer om jag inte får klart bilen) även om jag inte skulle deltagit för att se bilar som Peters 340, Rickards 997:a, Gustavs 944:a, Cammos BMW, osv, osv

Ska det bli något av detta är det dags att få tummarna ur och inte vänta och se för då blir det garanterat inget.....

Så ni som är lite tvekande, tveka inte längre för då försvinner chansen till årets ballaste arrangemang. 2500 motsvarar 180 liter macksoppa. Tre normalstora tankar... är det värt att chansa dessa stålar? Jag tycker absolut det, och jag ser det inte ens som en chansning med Fredrik bakom rodret....


thumbs up

Helt rätt.... och nej det finns ingen som helst chansning med att anmäla sig till det här evenemanget....

puppan och Richard kommer snart upp på anmälningslistan..... dom skyllde på att dom jobbade dygnet runt att hinna klart med bilarna till dagens körning.... men att jag ska få anmälan senast imorgon av dom....
men även dom , så kommer dom inte upp på listan förräns jag fått riktig anmälan...

så dom FYRA som numera finns på listan har alla anmält sig och betalat genom anmälningsidan...

men dagen kommer arrangeras.... så det är redan klart och bokat med mantorp... för vi ska även ha med långloppsbilarna som ska träna på förmiddagen för racet som går dagen efter.....så finns inga tveksamheter om den 18e...

däremot så hänger gensvaret på den 18e som resultat om vad som händer med resten av säsongen....

ni bestämmer om ni vill ha STAC tävlingar eller inte..... jag står för det praktiska om Richard och Puppan fixar tillräckligt många tävlande.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



För övrigt så finns alternativet att anmäla sig och betala bara 1000 nu och resten på plats om man inte vågar ligga ute med pengar.......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
zyklon skrev:
Sitter också och väntar på svar från landracing ang. Återbetalningen.. Innan den är klar vet jag inte om man vågar betala in igen??

Någon som fått tillbaka för mantorp / serieanmälan??


Varken vi eller SLC Fredrik har nått att göra med Landracing, om ni inte har fått pengar tbx måste ni ta det med dom..

Så in och anmäl er så vi blir ett gäng

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
zyklon
Tibro
Här sen Jun 2011
Inlägg: 583



Jo jag förstår att ni är helt skilda enheter.. Absolut inget mot er
Men eftersom ni haft kontakt med dem tidigare, så undrar jag om ni hört något från dom om hur det ska lösas?? För det verkar inte som någon fått tillbaka några pengar? Har mailat åtskilda gånger utan resultat..

Och som sagt, tror inte att det är en chansning att betala in till SLC... Handlar mer om min egen ekonomi att ligga ute med pengar hos Land som inte återbetalas innan betalning till SLC...

_________________
Filip Åkeson

Kinnekulle: 56,59s
Mantorp Park: 1.23,31s
Gelleråsen: 1.10.76s
Knutstorp: 1.04,16s
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Jag vet att Barth har fått tbx en del av sina pengar, så man får ju hoppas att det är på gg

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
peter schmidt
Åsbro
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1211



Kommer inte att kunna delta nu i början av säsongen tyvärr thumbs down

Står mer i min tråd varför ....

_________________
Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net

Sponsrad av http://www.bjprace.com
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Om vi bestämmer oss för att ställa upp i R-däcksklassen den 18/6.....får vi något motstånd då ?

Eller ska vi be fredrik att skriva vårt namn på pokalen direkt....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Hoppas GustavB signar upp snart

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

ButterflyRacing skrev:
Om vi bestämmer oss för att ställa upp i R-däcksklassen den 18/6.....får vi något motstånd då ?

Eller ska vi be fredrik att skriva vårt namn på pokalen direkt....


Jag kommer och tävlar den 18'e

Men med sisådär 1.29 som bäst så är man ju stekt redan innan man ens börjat gissar jag Ska bl skitkul o logga och se vad jag kan få till.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Om vi bestämmer oss för att ställa upp i R-däcksklassen den 18/6.....får vi något motstånd då ?

Eller ska vi be fredrik att skriva vårt namn på pokalen direkt....


Jag kommer och tävlar den 18'e

Men med sisådär 1.29 som bäst så är man ju stekt redan innan man ens börjat gissar jag Ska bl skitkul o logga och se vad jag kan få till.


kommer man långt med i R däcks klassen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
zyklon skrev:
Sitter också och väntar på svar från landracing ang. Återbetalningen.. Innan den är klar vet jag inte om man vågar betala in igen??

Någon som fått tillbaka för mantorp / serieanmälan??


HAr du betalt och anmält dig..?

Det kan ju inte hänga på Glen och Landracings återbetalning, tänk om det drar ut på tiden från Landracing ska du inte köra alls då i år eller..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Onsdag 11 Juni är sista anmälningsdag.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Per Honda
Stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 201



Tänkte bara skriva lite info jag fått från LR till de som väntar på att få tillbaka från LR.
LR kommer i nuläget INTE att betala tillbaka pengarna för SERIEANMÄLAN, då de redan gjort slut på pengarna och listigt nog skrivit på fakturan att inget kommer återbetalas ( jag har kollat och missade givetvis läsa det) kanske det har avskräckt en del mera uppmärksamma att anmäla sig...
Synd då för LR att inte fler anmälde sig och betalade in...
Kanske rätat ut någras frågetecken om detta
Nog om detta.. Mvh

Har faktiskt fått återbetalat.
Ordningen återställd?

_________________
// P e r r a
P e r _ F o h l s t r ö m
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Per Honda skrev:
Tänkte bara skriva lite info jag fått från LR till de som väntar på att få tillbaka från LR.
LR kommer i nuläget INTE att betala tillbaka pengarna för SERIEANMÄLAN, då de redan gjort slut på pengarna och listigt nog skrivit på fakturan att inget kommer återbetalas ( jag har kollat och missade givetvis läsa det) kanske det har avskräckt en del mera uppmärksamma att anmäla sig...
Synd då för LR att inte fler anmälde sig och betalade in...
Kanske rätat ut någras frågetecken om detta
Nog om detta.. Mvh
Dem har ju dock skickat mail med PDF där det klart och tydligt står att alla pengar skall betalas tebax, av ren princip kommer jag va en av dem som skall bli jävligt jobbig att ha o göra med om dem inte betalar tebax.

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Ripper skrev:
Per Honda skrev:
Tänkte bara skriva lite info jag fått från LR till de som väntar på att få tillbaka från LR.
LR kommer i nuläget INTE att betala tillbaka pengarna för SERIEANMÄLAN, då de redan gjort slut på pengarna och listigt nog skrivit på fakturan att inget kommer återbetalas ( jag har kollat och missade givetvis läsa det) kanske det har avskräckt en del mera uppmärksamma att anmäla sig...
Synd då för LR att inte fler anmälde sig och betalade in...
Kanske rätat ut någras frågetecken om detta
Nog om detta.. Mvh
Dem har ju dock skickat mail med PDF där det klart och tydligt står att alla pengar skall betalas tebax, av ren princip kommer jag va en av dem som skall bli jävligt jobbig att ha o göra med om dem inte betalar tebax.


Ta detta i en separat tråd snälla

Vi som försöker få till STAC ändå vill inte beblandas med Landracing och Glens fuck up på nått sätt..Så här kör vi posetiv tongångar om det nya STAC..

Så anmäler nu så vi får till STAC

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
zyklon
Tibro
Här sen Jun 2011
Inlägg: 583



Sådär, nu är jag anmäld

Kom igen nu gott folk, anmäl er så vi blir några fler än 7-8st

_________________
Filip Åkeson

Kinnekulle: 56,59s
Mantorp Park: 1.23,31s
Gelleråsen: 1.10.76s
Knutstorp: 1.04,16s
Citera
Allmänt banåkaforum
STAC 2014 - Nystart!
<<   1, 2, 3   >>
43079 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande