Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31   >>
24 besök idag (344809 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743



Det går ju leka i photoshop om man vill.

Skapa ett nytt lager, markera den yta man vill lägga till en färg på t ex, fyll den med önskad färg t ex svart. Sen drar man ner opaciteten lite lagom så speglingarna lyser igenom så ser de ut som att färgen sitter på bilen.

Relativt smidigt sätt att prova mörkare lykthus, stripes eller vad man nu vill

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Michael Th skrev:
Snygg!!
Bara liten fråga.. Var det några synpunkter angående täck glasen över lyset fram?
Ja givetvis tycker jag det skall vara så, tänkte mest om någon kontrollenhet hade synpunkter?

Ja, det har jag också glömt att fråga. Kom det några synpunkter? / H

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Och Ronny, grattis till husbyggandet. ;-)

Blir det ett garage till? Eller bryggeri? biljardhörna? biorum med extremt stora svarta högtalare?

Antar att du har mycket att ta igen nu när du fått "leka" alldeles själv i flera år. Och alla har gjort allt det övriga.

Så det blir väl syrum, blomsterstudio eller nått annat "ni" vill ha? Om det blir ett sovrum till nån av kidsen så är det iofs ok.

Grattis igen, jag får lida på ett tag till.
/ H

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Cassius skrev:
Det går ju leka i photoshop om man vill.
Gimp portable crashade vid min lek...
Men 30% mörkt i lyktpottorna verkade passa mot den svarta accenten som luftintagen ger.

Men nu finns det ju all tid i världen att fundera på förbättringar

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Bra idéer! Dom tar jag med mej. Mörkare lykthus är nog ingen dum idé och dessutom som sagt lätt att testa i Photoshop om det ser bra ut. Adderas till listan över förslag på framtida uppdateringar.

Det är alltid svårt med design. Det är också svårt att förutse hur ett slutresultat kommer att bli. Därför är det ju fullt naturligt att det dyker upp saker som man ser först nu. Har också noterat att den i vissa vinklar ser lite naken ut men samtidigt gillar jag det. Målet har hela tiden varit att försöka att hålla en clean, klassisk och lite sober Aston Martin look eftersom det är det jag gillar bäst. Samtidigt är det jättekul att Håkan har valt ett annat, betydligt rejsigare "jävlaranamma" stuk på sin Mazzarini. Skall bli kul att se dom tillsammans!

Angående de täckta glasen. Fick inga synpunkter!
Men jag är mest förvånad att bullerprovet gick så bra, 6db marginal. Ganska mycket "bas" i ljudet iof. Micken kanske är känsligare mot mer högfrekventa ljud.

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Litet test, mörkt i lampbotten + lite ränder
före och efter bild


_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Ronny Norkvist skrev:
Bra idéer! Dom tar jag med mej. Mörkare lykthus är nog ingen dum idé och dessutom som sagt lätt att testa i Photoshop om det ser bra ut. Adderas till listan över förslag på framtida uppdateringar.

Det är alltid svårt med design. Det är också svårt att förutse hur ett slutresultat kommer att bli. Därför är det ju fullt naturligt att det dyker upp saker som man ser först nu. Har också noterat att den i vissa vinklar ser lite naken ut men samtidigt gillar jag det. Målet har hela tiden varit att försöka att hålla en clean, klassisk och lite sober Aston Martin look eftersom det är det jag gillar bäst. Samtidigt är det jättekul att Håkan har valt ett annat, betydligt rejsigare "jävlaranamma" stuk på sin Mazzarini. Skall bli kul att se dom tillsammans!

Angående de täckta glasen. Fick inga synpunkter!
Men jag är mest förvånad att bullerprovet gick så bra, 6db marginal. Ganska mycket "bas" i ljudet iof. Micken kanske är känsligare mot mer högfrekventa ljud.

Ge dig ut med bilen i dess naturliga miljö, umgänge med andra bilar. Då lär du se om designen funkar eller om du vill göra några förändringar. Men först och främst... Ut och kör med den och njut för fulla muggar av ett kanonjobb och en stor milstolpe!!
Man kommer alltid på saker man vill ändra eller saker man blir ännu mer nöjd med allt eftersom tiden går. Men låt bilen göra det den är byggd för, rulla och ge dig glädje efter allt byggjobb.

Grattis och hatten av för ett otroligt fint resultat!

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Inga ränder är bättre än fel ränder!!
Ut och njut nu !!
Fundera gärna och prata med någon som kan design-Jag tror det finns en kille ett par mll öster om huvudstan tex, men ta inga beslut förrän efter säsongen....
Former har bilen ändå.
De traditionella linjerna Du ritat får en redan låg bil att se lägre ut. Man kan lyfta fram andra linjer på den fina karossen- Take it easy! - Enjoy

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743



Ja de är ju också en ide, skicka ett par bilder till någon som håller på med design eller renderingar av bilar och låt den leka lite med vad som är möjligt

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Cassius skrev:
Ja de är ju också en ide, skicka ett par bilder till någon som håller på med design eller renderingar av bilar och låt den leka lite med vad som är möjligt


Jag får skicka bilderna till mej själv då
Bilden ovan var ett 5 minuters test bara för att se hur typ GT40 ränder skulle se ut

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1672





Mina

I övrigt så får jag säga GRATTIS till väl utfört arbete! Mycket slit förstår jag och du skall vara stolt över resultatet! Ska bli kul att se din och Håkans bredvid varandra så småningom!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
2slow
Piteå
Här sen Jan 2011
Inlägg: 97



Håkan och Ronny har designat HELA bilen själva så dom om några har väl visat att dom har en fantastisk känsla för design. Tror knappast dom behöver skicka iväg några bilder för att få hjälp 😂

Grymt fint bygge!!!

_________________
Tomas Lundberg
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2743



Ibland får man idetorka, eller så stirrar man sig blind på det man redan skapat. Då kan ett par friska ögon komma med bra ideer

Nu såg jag att ronny hade en länk i sin signatur till ett illustartions och design företag som jag gissar han arbetar på/äger så han har säkerligen all kunskap som behövs!

En annan person dock, kan ha bra öga för bilens linjer utan att ha det för andra detaljer. Finns eller snarare sagt fanns en del bra exempel på det för 10 år sen i alla fall när det var som hetast med Fast and Furious styling. Snygga grundmodeller med schyssta kjolpaket som förstördes helt med opassande fälgar/dekaler/lack..

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



2 slow: För Dig som inte kan geografi här nere får jag nog förtydliga att det var Håkan jag anspelade på då jag talade design. Ingarö ligger 3 mil öster om huvudstan
Trevlig Helg- HELA helgen!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



Ha, jag har ju hål i hela bilfan. Ibland undrar man om det va rätt?

Men en sak jag verkligen håller med om och gör är att försöka låta det mogna. Jag använder mig ofta av en metodik som innebär att det ögonen fastnar på och alltid dras till måste vara något man gillar.
I första hand är det väl kvinnliga rumpor och det har vi ju infört i kurvor på kaross.
Så nu får vi/du börja kolla vad dom har på sig.
Låt det komma som sagt.
Gammal bild du la in för ett tag sen bifogas. Men om text eller reklam skall på. Ta betalt för den. Ina Gulfmärken utan en check i brevlådan.
Tjåång och glad helg på er. Själv blire ljudtest 15:00 Västerås flygplats på söndag (flyttat).



_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
Mats R
Norrtälje
Här sen Feb 2007
Inlägg: 254




_________________
TOYOTA SUPRA MKIII WIDEBODY
Mats Redestad
mabire@gmail.com
070-66 99 212
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Snygga ränder

Liten film från söndagen.
https://youtu.be/PqUsC-VixaY

Lite Stig Blomkvist i början
Om någon undrar så varvar jag inte mer än ca 4500 eftersom motorn inte är riktigt injusterad än.

_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5568



Se där! Reder sig ganska bra utan fartränder tycker jag nog. thumbs up thumbs up

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Ronny Norkvist
Eskilstuna
Här sen Mar 2005
Inlägg: 412


Trådstartare
Mazzarini + ROXGT
Bägge bilarna tillsammans för första gången!
Kul att vi satsat på så olika stil. Precis som det ska vara








_________________
Ronny Norkvist
ROX V8
Min egen sida:
www.roxgt.se
www.illustrera.se
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12862



En Grand Turismo och en Stradale! thumbs up
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6247



Helt fantastiska båda två! Njuuut nu.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Våra race- och banåkarbilar
ROXGT V8, Bilsport nr:6 + Elmia
<<   1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31   >>
24 besök idag (344809 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande