Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
ETCC Valencia!
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (8616 totalt)
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Kollar ni på ETCC??

Jag tycker det bara blir sämre hela tiden
Först BMW som dominerade å nu äre Alfa.
Inte bara de , de är ju ingen spänning alls.

Ha varit så sedan det drog igång med ETCC tycker jag.
Är det jag som har fel eller ligger de något i mina funderingar?

Det händer ju till och med mer i F1 än detta!?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Håller med, rätt slätstruket som tv-underhållning..
Tycker den här biltypen med motorsvaga bilar och mycket väghållning inte är speciellt upphetsande. thumbs down ... roligare med DTM eller AussieV8.. när det är lite tjong i bitarna thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Är det dags för "skojjigare" reglemente kanske?
Max 165 breda entypsdäck på 13" fälg?

Det är betydligt roligare att se Historisk Racing där bilarna "beter sig" lite istället för strykjärn som inte ser ut att göra mer än 50 i ett bostadsområde.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



För de som vill se riktigt tajt racing så blir det inte bättre än MotOGP - Jag sitter stundtals och garvar rakt ut, de är inte riktigt kloka

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Jag tycker Alfa har dominerat de senaste åren?

Jag förstår inte riktigt vad BMW gör i den här serien när de kan köra DTM istället...

Idag var det bara Alfalfalfa hela tiden.... >

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Johan f.k.a M3E30 skrev:
För de som vill se riktigt tajt racing så blir det inte bättre än MotOGP - Jag sitter stundtals och garvar rakt ut, de är inte riktigt kloka


MotOGP är klart det mest underhållande att kolla på! Även om F1 ligger närmare hjärtat så finns det nog inget som är så kul som att se Rossi lura skjortan av sina konkurrenter!! Mannen är ju ett geni! Först vinner han med Honda och nu med Yamaha!

Sedan så tycker jag att Alfa dominerat ETCC de senaste 4-5 åren. Förutom förra året om jag minns rätt så gav BMW de en bra match och vann en del tävlingar. Tycker ändå att det är kul att se Alforna rejsa mot varandra Sedan så är ju den faceliftade 156:an den klart snyggaste bilen på fältet....

DTM är ju dock klart mycket roligare!!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Johan f.k.a M3E30 skrev:
För de som vill se riktigt tajt racing så blir det inte bättre än MotOGP - Jag sitter stundtals och garvar rakt ut, de är inte riktigt kloka


Det gör aldrig jag...

Kung Rossi!!! thumbs up

Fast veckans långsladd i bästa Super Motardstil stod Nicky Hayden för. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



Lillen skrev:
Kollar ni på ETCC??

Jag tycker det bara blir sämre hela tiden
Först BMW som dominerade å nu äre Alfa.
Inte bara de , de är ju ingen spänning alls.

Ha varit så sedan det drog igång med ETCC tycker jag.
Är det jag som har fel eller ligger de något i mina funderingar?

Det händer ju till och med mer i F1 än detta!?


Svenske kommentatorns ord under warm upen i morse sa väl allt, nu blir det inte mer förrän nån gång ikväll för det är MotOGP direktsänt.

_________________
Roland Johansson
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Johan f.k.a M3E30 skrev:
För de som vill se riktigt tajt racing så blir det inte bättre än MotOGP - Jag sitter stundtals och garvar rakt ut, de är inte riktigt kloka


Där händer det ju så mycket mer och det är imponerande vad med pulver de har i de där bågarna. Capirossi hade kommit upp i 350 blås på barcelona banans raka under vintertesterna.

Men sista varvet i dagens 250cc race kan man bara ge stående ovationer till. Körde omvarandra i var och varannan kurva och Pedrosa gick segrande ur striden. Ligga knä mot knä det är manligt dessutom i en kurva. thumbs up

och etcc loppen är som sagt extremt tråkig, som kommentatorerna sa nu är det bara att vänta tills alfa ligger 1:A 2:A 3:A om andra racet.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



ETCC-loppen var bra sömnpiller. Jag vaknade för en liten stund sen...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Jag bara håller med!!

Visste inte om man vågade skriva ang. Moto GP här för det är ju lite fel sport?!?

Men visst är Rossi KUNG!!
Han var ju dagen behållning tycker jag.
Dock så var även 250 rejset ganska bra med Porto som körde av och hamnade nästan sist sedan körde ahn upp och förbi alla utom de 2 sista och blev trea , sedan blev ju Pedroza först i sitt första 250 rejs.

Var en i övrigt bra Motorsportsöndag ju?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Jag såg just sammandraget av FIA GT-racet på Valencia. thumbs up till Lamborghini! Starkt att komma trea i premiären.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Lennart Mäkinen skrev:
Jag såg just sammandraget av FIA GT-racet på Valencia. thumbs up till Lamborghini! Starkt att komma trea i premiären.


Jag fick inte riktigt ha TV'n för mig själv eftersom det skulle kollas på fejk factory (jag antar att det är smällar man får ta som hänger hos tjejen )
Men tack för långa reklampauser thumbs up Så lite hann man se!
Hoppas nu bara att Lambo stökar om ännu mer i serien så kanske den blir lite spännande
Citera
Magnus Lundberg
Luleå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 80



Tycker mig se ett mönster: röda bilar förstör spänningen i F1, FIA GT och ETCC
Bara inte italienarna kommer tillbaka i rally-vm och dominerar där också

_________________
/Magnus Lundberg

BMW 318i E21
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



HOOPoo skrev:
Johan f.k.a M3E30 skrev:
För de som vill se riktigt tajt racing så blir det inte bättre än MotOGP - Jag sitter stundtals och garvar rakt ut, de är inte riktigt kloka


Där händer det ju så mycket mer och det är imponerande vad med pulver de har i de där bågarna. Capirossi hade kommit upp i 350 blås på barcelona banans raka under vintertesterna.

Men sista varvet i dagens 250cc race kan man bara ge stående ovationer till. Körde omvarandra i var och varannan kurva och Pedrosa gick segrande ur striden. Ligga knä mot knä det är manligt dessutom i en kurva. thumbs up

och etcc loppen är som sagt extremt tråkig, som kommentatorerna sa nu är det bara att vänta tills alfa ligger 1:A 2:A 3:A om andra racet.


350???

Uppmätt med laser som de ibland gör och där duccarna snokat runt 330 ett bra tag? 350 lät lite väl saftigt.

_________________
Roland Johansson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



347 Km/h gick det väl för att vara exakt.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



japp. Capirossi kom upp i 347km/h på raksträckan. Och det är den officiella hastigheten från MotOGp.
(dvs inga depårykten).

Hehe.. hörde ni när kommentatoreran berättade att motorteknikerna sa att "Det är inga problem att bygga
en motogp hoj med 300hk, men hitta en förare som kan köra den"

Nu missade jag förträningen etc. men i MotOGP visar de alltid upp en massa hoj-teknologi och förklarar
hur det fungerar!.
Inga superhemligheter där inte!?.

Har sett allt möjligt nu hur kopplingen ser ut i kawasakin, hur kolfiberbromsarna funkar. telemtri från
honda där de visade hastighetskillnaden på fram o bakhjul (vilket visade att det var mer eller mindre
konstant hjulspin bak

Säga vad man vill om Rossi, men han är konungen över motorsport i mitt tycke!.
Dokumentären om honom på Eurosport visade när han var 3år?, så åkte han omkring i en gokart
hemma, o sladdade runt kontrollerat på grus

http://images.motograndprix.com/multimedia2/269/269698.jpg

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5120



"japp. Capirossi kom upp i 347km/h på raksträckan. Och det är den officiella hastigheten från MotOGp.
(dvs inga depårykten). "

Åhh jävlars, trodde inte de skulle öka på så mycket på farten.


"Hehe.. hörde ni när kommentatoreran berättade att motorteknikerna sa att "Det är inga problem att bygga
en motogp hoj med 300hk, men hitta en förare som kan köra den" "Loris visar väl redan nu att det finns alldeles för lite chassi och däck för nuvarande effekt när det kränger och slänger åt alla håll, och ganska konstant litet blått moln om bakdäcket.


"Nu missade jag förträningen etc. men i MotOGP visar de alltid upp en massa hoj-teknologi och förklarar
hur det fungerar!.
Inga superhemligheter där inte!?."

Var ju inte mycket info om Protons kolfiberchassi direkt. Tror det mesta av öppenheten är sådant som redan för många vet.

Kanske något för bilarrangörerna att försöka kopiera, feta sladdar och rök och mycket ljud.

_________________
Roland Johansson
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



347 km/h var väl i stark medvind?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Sörpan skrev:
347 km/h var väl i stark medvind?


Jasså? Då var det ju inte så häftigt längre

(Läste det om medvind också)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Jag såg inte löpena direkt utan bara ett kort sammandrag senare på kvällen.
I andra löpet rundade ju Autodeltas bilar samtliga 7 bmw:s i fronten. Det borde innebära 21st omkörningar...
Kollade på sammandraget av DTM i går o räknade till 3...(ögonen gick i kors oxo)


Jag håller på autodelta alforna (Larini är idolen) och ifjol var det ju skitspännande. 1 poäng hade tarquini tillgodo så ingen kan ju inte säga att det var jämt då mot bröderna müller, giovarnardi var ju helt under isen i en rwd bil iaf.
I år har inte bmw läst på läxan tydligen, vilket är lite synd men det kommer garanterat att bli tajt tillslut.

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Elitracing (åskådarracing)
ETCC Valencia!
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (8616 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande