Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) ETCC Valencia! | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (8616 totalt) |
Kollar ni på ETCC??
Jag tycker det bara blir sämre hela tiden Först BMW som dominerade å nu äre Alfa. Inte bara de , de är ju ingen spänning alls. Ha varit så sedan det drog igång med ETCC tycker jag. Är det jag som har fel eller ligger de något i mina funderingar? Det händer ju till och med mer i F1 än detta!? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Håller med, rätt slätstruket som tv-underhållning..
Tycker den här biltypen med motorsvaga bilar och mycket väghållning inte är speciellt upphetsande. ... roligare med DTM eller AussieV8.. när det är lite tjong i bitarna |
||||
Är det dags för "skojjigare" reglemente kanske?
Max 165 breda entypsdäck på 13" fälg? Det är betydligt roligare att se Historisk Racing där bilarna "beter sig" lite istället för strykjärn som inte ser ut att göra mer än 50 i ett bostadsområde. |
||||
Jag tycker Alfa har dominerat de senaste åren?
Jag förstår inte riktigt vad BMW gör i den här serien när de kan köra DTM istället... Idag var det bara Alfalfalfa hela tiden.... > _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
MotOGP är klart det mest underhållande att kolla på! Även om F1 ligger närmare hjärtat så finns det nog inget som är så kul som att se Rossi lura skjortan av sina konkurrenter!! Mannen är ju ett geni! Först vinner han med Honda och nu med Yamaha! Sedan så tycker jag att Alfa dominerat ETCC de senaste 4-5 åren. Förutom förra året om jag minns rätt så gav BMW de en bra match och vann en del tävlingar. Tycker ändå att det är kul att se Alforna rejsa mot varandra Sedan så är ju den faceliftade 156:an den klart snyggaste bilen på fältet.... DTM är ju dock klart mycket roligare!! _________________ Rachid Rachid |
||||
Det gör aldrig jag... Kung Rossi!!! Fast veckans långsladd i bästa Super Motardstil stod Nicky Hayden för. |
||||
Svenske kommentatorns ord under warm upen i morse sa väl allt, nu blir det inte mer förrän nån gång ikväll för det är MotOGP direktsänt. _________________ Roland Johansson |
||||
Där händer det ju så mycket mer och det är imponerande vad med pulver de har i de där bågarna. Capirossi hade kommit upp i 350 blås på barcelona banans raka under vintertesterna. Men sista varvet i dagens 250cc race kan man bara ge stående ovationer till. Körde omvarandra i var och varannan kurva och Pedrosa gick segrande ur striden. Ligga knä mot knä det är manligt dessutom i en kurva. och etcc loppen är som sagt extremt tråkig, som kommentatorerna sa nu är det bara att vänta tills alfa ligger 1:A 2:A 3:A om andra racet. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Jag bara håller med!!
Visste inte om man vågade skriva ang. Moto GP här för det är ju lite fel sport?!? Men visst är Rossi KUNG!! Han var ju dagen behållning tycker jag. Dock så var även 250 rejset ganska bra med Porto som körde av och hamnade nästan sist sedan körde ahn upp och förbi alla utom de 2 sista och blev trea , sedan blev ju Pedroza först i sitt första 250 rejs. Var en i övrigt bra Motorsportsöndag ju? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Jag fick inte riktigt ha TV'n för mig själv eftersom det skulle kollas på fejk factory (jag antar att det är smällar man får ta som hänger hos tjejen ) Men tack för långa reklampauser Så lite hann man se! Hoppas nu bara att Lambo stökar om ännu mer i serien så kanske den blir lite spännande |
||||
350??? Uppmätt med laser som de ibland gör och där duccarna snokat runt 330 ett bra tag? 350 lät lite väl saftigt. _________________ Roland Johansson |
||||
japp. Capirossi kom upp i 347km/h på raksträckan. Och det är den officiella hastigheten från MotOGp.
(dvs inga depårykten). Hehe.. hörde ni när kommentatoreran berättade att motorteknikerna sa att "Det är inga problem att bygga en motogp hoj med 300hk, men hitta en förare som kan köra den" Nu missade jag förträningen etc. men i MotOGP visar de alltid upp en massa hoj-teknologi och förklarar hur det fungerar!. Inga superhemligheter där inte!?. Har sett allt möjligt nu hur kopplingen ser ut i kawasakin, hur kolfiberbromsarna funkar. telemtri från honda där de visade hastighetskillnaden på fram o bakhjul (vilket visade att det var mer eller mindre konstant hjulspin bak Säga vad man vill om Rossi, men han är konungen över motorsport i mitt tycke!. Dokumentären om honom på Eurosport visade när han var 3år?, så åkte han omkring i en gokart hemma, o sladdade runt kontrollerat på grus http://images.motograndprix.com/mult _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
"japp. Capirossi kom upp i 347km/h på raksträckan. Och det är den officiella hastigheten från MotOGp.
(dvs inga depårykten). " Åhh jävlars, trodde inte de skulle öka på så mycket på farten. "Hehe.. hörde ni när kommentatoreran berättade att motorteknikerna sa att "Det är inga problem att bygga en motogp hoj med 300hk, men hitta en förare som kan köra den" "Loris visar väl redan nu att det finns alldeles för lite chassi och däck för nuvarande effekt när det kränger och slänger åt alla håll, och ganska konstant litet blått moln om bakdäcket. "Nu missade jag förträningen etc. men i MotOGP visar de alltid upp en massa hoj-teknologi och förklarar hur det fungerar!. Inga superhemligheter där inte!?." Var ju inte mycket info om Protons kolfiberchassi direkt. Tror det mesta av öppenheten är sådant som redan för många vet. Kanske något för bilarrangörerna att försöka kopiera, feta sladdar och rök och mycket ljud. _________________ Roland Johansson |
||||
Jag såg inte löpena direkt utan bara ett kort sammandrag senare på kvällen.
I andra löpet rundade ju Autodeltas bilar samtliga 7 bmw:s i fronten. Det borde innebära 21st omkörningar... Kollade på sammandraget av DTM i går o räknade till 3...(ögonen gick i kors oxo) Jag håller på autodelta alforna (Larini är idolen) och ifjol var det ju skitspännande. 1 poäng hade tarquini tillgodo så ingen kan ju inte säga att det var jämt då mot bröderna müller, giovarnardi var ju helt under isen i en rwd bil iaf. I år har inte bmw läst på läxan tydligen, vilket är lite synd men det kommer garanterat att bli tajt tillslut. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Elitracing (åskådarracing) ETCC Valencia! | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (8616 totalt) |