Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 med R-Stuk | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 30, 31, 32 >> 20 besök idag (180965 totalt) |
Någon ??? _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Någon ??? _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Här finns lite kopplingsschema och tips/diskussion om huvudbrytare, börjar några inlägg ner på sidan - https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||
Toppen min fundering va dock om jag kan koppla enl bilden jag ritade men ska kika länken supertack! _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Lite svårt att se på skissen vilka pinnar på brytaren du menar, men du måste koppla så "övrig el", alltså generator mm går till motståndet när batteriet kopplas bort... den ena av 1orna. Ser ut som det fattas en liten kabel till det?
Dvs när du slår av huvudbrytaren får du kontakt mellan 1orna, allt annat bryter. |
||||
Största funderingen va igentligen om kabeln från generatorn till batteriet måste va en egen eller om de räcker med att sätta en kabel mellan generator och startmotor för att leda tillbaka strömmen till batteriet från generatorn? _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Den kabeln funkar så som du ritat, original Porsche går från generatorn till startmotor sen vidare med grövre area till batteriet.
|
||||
Funderade lite på kopplingen av sekundärkretsen..
Rallyshop/Apex skriver såhär " På ritningen står det "ignition coil" det betyder tändspole. På modernare bilar har man flera tändspolar och dessa sitter vanligtvis direkt på tändstiften, då kan man inte koppla så som ritningen visar, då ska man koppla den sladd som går från tändningslåset till styrboxen via huvudbrytarens krets 2 på ritningen istället. Då får man samma effekt! Så, den sladd som ger signal till styrboxen "på" ska gå via huvudbrytaren!" https://apex.se/huvudstrombrytare-fi Vet inte hur tändningen på din bil ser ut men kör man separata spolar tolkar jag det som att man ska bryta styrboxen istället _________________ Tobias Flemgå'rd |
||||
Tanken måste väl vara att koppla bort batteriet, så nära batteriet som möjligt och att bryta någon sladd som gör att motorn stänger av sig så fort som möjligt (ECU eller tändspole). _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
|
||||
_________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Det gjorde han jäkligt rätt i! Bra vän det där. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||
Är det inte lite åt Kamasa-grön? Men lite mörkare och bättre, riktigt djup
Det är en hel del saker som kan bli bättre än man tänkt sig |
||||
De är så svårt att beskriva men den äär mer blå typ _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Oootroligt vackert! Vad är det för "gun metal" grått på vanligen kromade bitar då? Är det målat? Snyggt!
_________________ Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116 VW DH Bay 1978 2000cc Turbo VW Westfalia 1974 Campmobile VW Golf MK1 1983 1600cc VW ID4 |
||||
De är faktiskt en speciell pulverlackat med chrom bas ett nytt amerikanskt påhitt _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 med R-Stuk | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 30, 31, 32 >> 20 besök idag (180965 totalt) |