Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32   >>
3 besök senaste veckan (180841 totalt)
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Bilderna får tala den här gången


















_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Känns skönt att göra lite delar manuellt och oldscool även fast jag har datastyd skärmaskin här blev de lite festen till en stooor setrab oljekylare som jag ska gömma under framskärmen 72 raders hoppas de ska räcka


Håller på för fullt o lista ut va alla slangar ska gå på 964ans olje tank mycket pyssel blir de men tror jag kommer få till de mer bilder strax !



_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
rust29
Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005
Inlägg: 224



adde-porsche skrev:
Bilderna får tala den här gången


WOW! Snygg och snabb bil thumbs up

_________________
Stefan Örtengren
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



Längtar till bilen får tala också... motorljud...

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Svante skrev:
Längtar till bilen får tala också... motorljud...


Längtar jag med !!

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Blev en av setrabs största oljekylare en 72 raders hoppas kunna få in den i hjulhusen ståendes !


_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Hej gott folk ! Vad behöver jag för oljetankbetc för att ha oljekylare på min motor ? Har kylaren termostaten och div olika oljetankar kan någon förklara ????

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



adde-porsche skrev:
Hej gott folk ! Vad behöver jag för oljetankbetc för att ha oljekylare på min motor ? Har kylaren termostaten och div olika oljetankar kan någon förklara ????


Samma tank för bilar med och utan oljekylare.

Edit: olika oljeledningar, scavange sidan går till termostaten och sedan tillbaka till tanken. Kolla sprängskisser på tex rosepassion.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
[quote="safe"]
adde-porsche skrev:
Hej gott folk ! Vad behöver jag för oljetankbetc för att ha oljekylare på min motor ? Har kylaren termostaten och div olika oljetankar kan någon förklara ????


Samma tank för bilar med och utan oljekylare.

Edit: olika oljeledningar, scavange sidan går till termostaten och sedan tillbaka till tanken. Kolla sprängskisser på tex rosepassion.[/quote
Gubva skönt så tankarna är likadana och sen kopplar jag allt enl skiss på typ en 3,2a ? Och köper rör eller kör med slang till allt ?samt att på 964an så sitter de ingen oljekylare på motorn utan bara en m30 gänga o då låter jag de vara så antar jag ?

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare









_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare














_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Mumma!

Funderade faktiskt på det här projektet för någon vecka sedan och funderade på om det stannat av eller fortlöpte. Men det ser ut att tuffa på i bra takt. thumbs up
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Sjukt nöjd med de här får ta o lägga upp bilder på de andra delarna som ör oklara i bild bilen ska mappas bäst helg och en av med små saker är kvar att göra! Bilen är startad och låter som en dröm !

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Mumma!

Funderade faktiskt på det här projektet för någon vecka sedan och funderade på om det stannat av eller fortlöpte. Men det ser ut att tuffa på i bra takt. thumbs up


Jo då men varit mycket på jobbet samtidigt som jag blev pappa för 2 månader sen sen så passade jag på att gå in i väggen också men de är vi förbi så gott som nu !

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Grattis till tillökningen
Det var en inspirerande uppdatering thumbs up
Nu undrar ju jag hur bökigt det är att koppla in en sån där stilig oljetryckslampa? Man kan ju göra det mer eller mindre tattigt liksom
Den där hastighetsmätaren ser ut som en SingleViu vilket jag själv sneglat på och jag blir nyfiken på vad du hämtar signalen från?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Grattis till tillökningen
Det var en inspirerande uppdatering thumbs up
Nu undrar ju jag hur bökigt det är att koppla in en sån där stilig oljetryckslampa? Man kan ju göra det mer eller mindre tattigt liksom
Den där hastighetsmätaren ser ut som en SingleViu vilket jag själv sneglat på och jag blir nyfiken på vad du hämtar signalen från?


Lampan är en led som jag bytt själv jag svarvade huset och köpte en lins den är sedan koplad till org oljetrykskontakten dvs ej till tryck givaren

Jag köpte org givare till 915 lådan som sitter utan på vxlåda 2 polig rackare bytte ju låda från magnesium lådan som har vajer sen kollade jag in de i mätaren bara, mätaren har ju massa andra finesser som jag inte använder mej av använder baa signal,jord och belysning däremot va de ett helvete att få tag på mätaren dom tillverkas inte längre så beställde från Tyskland pluss att de är molex kontaktstycken som inte heller va lätta att få tag på

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



adde-porsche skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Grattis till tillökningen
Det var en inspirerande uppdatering thumbs up
Nu undrar ju jag hur bökigt det är att koppla in en sån där stilig oljetryckslampa? Man kan ju göra det mer eller mindre tattigt liksom
Den där hastighetsmätaren ser ut som en SingleViu vilket jag själv sneglat på och jag blir nyfiken på vad du hämtar signalen från?


Lampan är en led som jag bytt själv jag svarvade huset och köpte en lins den är sedan koplad till org oljetrykskontakten dvs ej till tryck givaren

Jag köpte org givare till 915 lådan som sitter utan på vxlåda 2 polig rackare bytte ju låda från magnesium lådan som har vajer sen kollade jag in de i mätaren bara, mätaren har ju massa andra finesser som jag inte använder mej av använder baa signal,jord och belysning däremot va de ett helvete att få tag på mätaren dom tillverkas inte längre så beställde från Tyskland pluss att de är molex kontaktstycken som inte heller va lätta att få tag på


Underbar feedback thumbs up
Fasen då får man hitta alternativ till hastighetsmätaren. Har planer på att byta hjulupphängning på 944:an där hastighetmätarwiren försvinner, där av mina sneglingar på ny mätare med elektronisk signal

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Den mätaren såg snygg ut, synd att det inte finns en matchande 100 mm varvräknare som går till 8000 rpm.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Eddie Varvstopp skrev:
Har planer på att byta hjulupphängning på 944:an där hastighetmätarwiren försvinner, där av mina sneglingar på ny mätare med elektronisk signal


Jige eller nån kan väl byta ut innehållet i originalet mot något elektriskt?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
adde-porsche skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Grattis till tillökningen
Det var en inspirerande uppdatering thumbs up
Nu undrar ju jag hur bökigt det är att koppla in en sån där stilig oljetryckslampa? Man kan ju göra det mer eller mindre tattigt liksom
Den där hastighetsmätaren ser ut som en SingleViu vilket jag själv sneglat på och jag blir nyfiken på vad du hämtar signalen från?


Lampan är en led som jag bytt själv jag svarvade huset och köpte en lins den är sedan koplad till org oljetrykskontakten dvs ej till tryck givaren

Jag köpte org givare till 915 lådan som sitter utan på vxlåda 2 polig rackare bytte ju låda från magnesium lådan som har vajer sen kollade jag in de i mätaren bara, mätaren har ju massa andra finesser som jag inte använder mej av använder baa signal,jord och belysning däremot va de ett helvete att få tag på mätaren dom tillverkas inte längre så beställde från Tyskland pluss att de är molex kontaktstycken som inte heller va lätta att få tag på


Underbar feedback thumbs up
Fasen då får man hitta alternativ till hastighetsmätaren. Har planer på att byta hjulupphängning på 944:an där hastighetmätarwiren försvinner, där av mina sneglingar på ny mätare med elektronisk signal


Är jätte nöjd med den i övrigt pluss att de ser irg ut när de är en vdo men köp på ebay i Tyskland

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Den mätaren såg snygg ut, synd att det inte finns en matchande 100 mm varvräknare som går till 8000 rpm.


Ja faktiskt men jag kör original

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
<<   1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32   >>
3 besök senaste veckan (180841 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande