Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
20 besök senaste veckan (180908 totalt)
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Börjar närma sej med mappning på söndag polering och hjuöinställning nästa vecka

Provade på att trycksvarva en huvpinne i aluminium också för första gången riktigt kul men krävdes största svaren i verkstan för de Xd












_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7723



Det blir jävligt bra Adde, vem mappar?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
erikjakan skrev:
Det blir jävligt bra Adde, vem mappar?


Tony

Ska dit på söndag

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
PP930
Sörmland
Här sen Maj 2006
Inlägg: 167



Snyggt thumbs up

_________________
Pär Hellström
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



Hur gick mappningen?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
safe skrev:
Hur gick mappningen?



De gick bra!
268hp på bakhjulen strax under 300 i maskin ")

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



adde-porsche skrev:
safe skrev:
Hur gick mappningen?



De gick bra!
268hp på bakhjulen strax under 300 i maskin ")


Låter rimligt! Ganska standard förutom motorstyrning och avgassystem?

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
safe skrev:
adde-porsche skrev:
safe skrev:
Hur gick mappningen?



De gick bra!
268hp på bakhjulen strax under 300 i maskin ")


Låter rimligt! Ganska standard förutom motorstyrning och avgassystem?


Aa exakt vi kunde fått ur mer effekt men vi la oss rätt safe men org är de 258 mätt i maskin

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare





_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



Alltid sjukt trevligt att lämna en dyno-session med en bil som fungerar och fungerar bra!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7723



Har du provkört än?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
erikjakan skrev:
Har du provkört än?


Måste göra framvagns justering samt höjd, vet du någon erik som ligger någorlunda nära som är bra

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3190



adde-porsche skrev:
erikjakan skrev:
Har du provkört än?


Måste göra framvagns justering samt höjd, vet du någon erik som ligger någorlunda nära som är bra


Finns ju en snubbe hos grufman tvärs över gatan som är duktig, ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?
Snacka me mackan på värdens bästa verkstad bredvid dej 😁

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
Mange K skrev:
adde-porsche skrev:
erikjakan skrev:
Har du provkört än?


Måste göra framvagns justering samt höjd, vet du någon erik som ligger någorlunda nära som är bra


Finns ju en snubbe hos grufman tvärs över gatan som är duktig, ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?
Snacka me mackan på värdens bästa verkstad bredvid dej 😁


Jo jag vet dom är super men dom har så knasiga öppettider

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
safe skrev:
Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!


Nej den blir något lägre mer valberedningen och vet inte to in

Men hur mkt vamber vågar man åka ?? Körde 3,5c med slicks på m3an men inte riktigt så vasst

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



adde-porsche skrev:
safe skrev:
Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!


Nej den blir något lägre mer valberedningen och vet inte to in

Men hur mkt vamber vågar man åka ?? Körde 3,5c med slicks på m3an men inte riktigt så vasst


Beror på hjulupphägningen. Är det hyggligt standard fram så kan du inte ställa in för mycket.
Bak så kan du lägga på en hel del lika mycket som fram och lite till, men med tillräckligt breda däck och hård fjädring så får man plocka bort lite camber.

Lite tå in både fram och bak. Bak tenderar att gå mot tå ut vid bromsning så lite mer toe in bak än fram, typ standard. Fram räcker det med att det är lite toe in om duinte har så mycket gummi i bussingarna.

Jag kommer verkligen inte ihåg vad jag har för värden, men min gubbe som gör detta har det kvar i sin dator så vi kan justera som det behövs. Men jag har säkert 3 grader camber fram och bak.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
safe skrev:
adde-porsche skrev:
safe skrev:
Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!


Nej den blir något lägre mer valberedningen och vet inte to in

Men hur mkt vamber vågar man åka ?? Körde 3,5c med slicks på m3an men inte riktigt så vasst


Beror på hjulupphägningen. Är det hyggligt standard fram så kan du inte ställa in för mycket.
Bak så kan du lägga på en hel del lika mycket som fram och lite till, men med tillräckligt breda däck och hård fjädring så får man plocka bort lite camber.

Lite tå in både fram och bak. Bak tenderar att gå mot tå ut vid bromsning så lite mer toe in bak än fram, typ standard. Fram räcker det med att det är lite toe in om duinte har så mycket gummi i bussingarna.

Jag kommer verkligen inte ihåg vad jag har för värden, men min gubbe som gör detta har det kvar i sin dator så vi kan justera som det behövs. Men jag har säkert 3 grader camber fram och bak.


Jag kör med pollybronze bussningar
Ställbara topplalgringar
Turbo störstag och torisionsfjädring kvar

Bak är s endast justerbara svärd i höjd och pollypronze

Dämpare är bilstein

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2234



adde-porsche skrev:
safe skrev:
adde-porsche skrev:
safe skrev:
Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!


Nej den blir något lägre mer valberedningen och vet inte to in

Men hur mkt vamber vågar man åka ?? Körde 3,5c med slicks på m3an men inte riktigt så vasst


Beror på hjulupphägningen. Är det hyggligt standard fram så kan du inte ställa in för mycket.
Bak så kan du lägga på en hel del lika mycket som fram och lite till, men med tillräckligt breda däck och hård fjädring så får man plocka bort lite camber.

Lite tå in både fram och bak. Bak tenderar att gå mot tå ut vid bromsning så lite mer toe in bak än fram, typ standard. Fram räcker det med att det är lite toe in om duinte har så mycket gummi i bussingarna.

Jag kommer verkligen inte ihåg vad jag har för värden, men min gubbe som gör detta har det kvar i sin dator så vi kan justera som det behövs. Men jag har säkert 3 grader camber fram och bak.


Jag kör med pollybronze bussningar
Ställbara topplalgringar
Turbo störstag och torisionsfjädring kvar

Bak är s endast justerbara svärd i höjd och pollypronze

Dämpare är bilstein


Liknar vad jag har i min targa då, fast den är smal. Tror inte du kan få in för mycket camber fram gissar runt 2 grader, ställ in samma camber bak som du får in fram.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
adde-porsche
stockholm
Här sen Jun 2014
Inlägg: 436


Trådstartare
safe skrev:
adde-porsche skrev:
safe skrev:
adde-porsche skrev:
safe skrev:
Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!


Nej den blir något lägre mer valberedningen och vet inte to in

Men hur mkt vamber vågar man åka ?? Körde 3,5c med slicks på m3an men inte riktigt så vasst


Beror på hjulupphägningen. Är det hyggligt standard fram så kan du inte ställa in för mycket.
Bak så kan du lägga på en hel del lika mycket som fram och lite till, men med tillräckligt breda däck och hård fjädring så får man plocka bort lite camber.

Jag kan knte justera camber bak

Lite tå in både fram och bak. Bak tenderar att gå mot tå ut vid bromsning så lite mer toe in bak än fram, typ standard. Fram räcker det med att det är lite toe in om duinte har så mycket gummi i bussingarna.

Jag kommer verkligen inte ihåg vad jag har för värden, men min gubbe som gör detta har det kvar i sin dator så vi kan justera som det behövs. Men jag har säkert 3 grader camber fram och bak.


Jag kör med pollybronze bussningar
Ställbara topplalgringar
Turbo störstag och torisionsfjädring kvar

Bak är s endast justerbara svärd i höjd och pollypronze

Dämpare är bilstein


Liknar vad jag har i min targa då, fast den är smal. Tror inte du kan få in för mycket camber fram gissar runt 2 grader, ställ in samma camber bak som du får in fram.

_________________
Adde wallgren.

Porsche 911 med R-stuk
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3190



safe skrev:
Mange K skrev:
ska du ställa på fabriksvärden eller en cöstomsetup?


Man bygger väl inte en sån här bil för att köra standardvärden!


Inte vet jag,måste ju fråga iaf

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 med R-Stuk
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
20 besök senaste veckan (180908 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande