Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-06-14 Challenge konbana Lunda flygfält
3373 besök totalt
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005
Inlägg: 674


Trådstartare
Lägger upp en tråd för Lördagens körning. Mycket kul var det trots att det blåste på morgonen så konorna åkte kana

Det fotades och filmades en hel del med både onboard kameror och bredvid banan. Det är dubbel+ om man lägger upp sådant här thumbs up

_________________
Arto Rajakangas
miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
Citera
Virtual49
Gävle
Här sen Sep 2008
Inlägg: 9



Tack för en väl genomförd tävling i Lördags. Var 2010 jag tävlade sist i challenge och det var mycket trevligt att vara tillbaka. Nya banan var en utmaning att lära sig och jag har nu i efterhand kommit på ett fel jag gjorde så det är nog inte omöjligt att putsa ytterligare till nästa gång.

Vart en kamp in på målsnöret mellan mig och BMW M3 E30 med 3,0L motorn körd av Niklas Björse. Jag hade bästa tiden med 1:20,19. När det var lite mindre en timme kvar att köra körde Niklas 1:19,83. Det var precis detta jag behövde för att bli på hugget och pressa mig ännu mer och körde 1:19,57. Efter de hade vi bara tid att köra ett varv till för klockan närmade sig 17:00. Niklas åkte som bilen före mig så jag hade ingen chans att veta vilken tid han skulle få. Jag satt mig i bilen och gav allt och lyckades putsa tiden till 1:19,04. När jag kom i mål visste jag inte hur det gått men fick snabbt höra att min tid höll för vinst. 1,19:82 vart Niklas sluttid så en förbättring med 1 hundradel. Det var en bra kamp.


Film och bilder hade vart uppskattat om det läggs upp.


På återseende den 24:e augusti.

MVH
Joakim Löfstedt / Mitsubishi Evo 10

_________________
Joakim Löfstedt
Citera
Sebastian Hasselgren
enköping
Här sen Jun 2006
Inlägg: 16



Kanon dag igen trots stormvindarna!

Mer bilar denna gång men trots lite strul (måste man väl ändå säga) på förmiddagen så blev det många vändor för alla kändes det som. Riktigt bra tider denna gång, ska bli intressant att se vad tiderna kan komma ner i till slut.

Kul också att se att folk hjälper till när det är lite underbemanning på arrangörssidan, det vinner vi alla på ju!

För min egen del så lyckades jag att putsa tiden lite mer än vad som va målet så det va roligt. Ska bli kul att se om man kanske kan komma ner lite till om man kan komma upp någon mer gång i år.

Vi körde med kamera denna gång och brorsan( teknik ansvarige ) håller på att leka lite med redigeringsprogram för första gången så här är en liten teaser av vad som ska komma:).
http://m.youtube.com/watch?v=sTJdGDr0SDU


Med vänlig hälsning/basti

_________________
sebastian hasselgren

Honda integra dc2
Citera
pompe90
Sthlm
Här sen Aug 2012
Inlägg: 29



Tackar också för ett väl genomförd konbankörning. Riktigt kul även om det blåste på lite.

Även om jag inte var ensam med detta så hade jag lite problem att få temp i r-däcken så dom sista varven blev med gatdäck. Slutade med 1.25.50 vilket är klart godkänt tycker jag, kapade cirka 7-8 sek från första åk till sista. Förhoppningsvis blir det ännu lägre nästa gång nu när man vet hur banan går och har mer kött på bena då detta var premiär för nya bilen på konbana

Hoppas vi syns vid nästa körning

_________________
Pontus Österlindh
-Volvo V70 D4 - 15
-Peugeot 308 GTi -16 - SÅLD
-Peugeot 208 GTi -13 - SÅLD
Citera
Anders Broman
Järbo
Här sen Jun 2012
Inlägg: 193



Braa där Joakim, låg 19-tid på första körningen på nya banan var ju skitbra thumbs up
Lite varmare i asfalten och mer körtid på banan så blir det där 17-tider ska du se

Mvh Broman

_________________
Anders Broman

Honda S2000 Vortech
Citera
Virtual49
Gävle
Här sen Sep 2008
Inlägg: 9



Anders Broman skrev:
Braa där Joakim, låg 19-tid på första körningen på nya banan var ju skitbra thumbs up
Lite varmare i asfalten och mer körtid på banan så blir det där 17-tider ska du se

Mvh Broman



En få tacka Är helt nöjd med tiden men den går att fina till. Precis som du sa är varm asfalt mycket viktigt så vi går hoppas på sol och 20-25 grader till nästa gång så är nog inte 17 tider omöjliga.

Kommer du till nästa körning?

_________________
Joakim Löfstedt
Citera
Anders Broman
Järbo
Här sen Jun 2012
Inlägg: 193



Kommer du till nästa körning?[/quote]


Jag får väl sätta det som mål, ska byta motor och modifiera tråget mm.
Men om jag inte stöter på några problem så vore det kul om jag fick tid och komma och leka lite.
Upp med lite film nu ni som har!!

_________________
Anders Broman

Honda S2000 Vortech
Citera
Janne Levenrot
Järfälla
Här sen Dec 2011
Inlägg: 212



Jag har några filmsnuttar på min egen körning, inget direkt spännande Inte ens avåkningen blev särskilt upphetsande på video

Någon som vet var herren med systemkamera kan tänkas lägga upp sina foton?



On a side note. Finns det några bra tips på hur man tar Rejsachikanerna? Jag hade stundtals väldiga problem med dom även om det blev bättre senare på dagen.

_________________
Janne Levenrot
Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak

Tack till:
FR Autosport - König motor
Citera
Challenge
Järfälla
Här sen Sep 2007
Inlägg: 119



Här kommer tiderna från den senaste körningen på Lunda den 14/6.
Bästa tid per förare blev:

1 1:19,04 R Joakim Löfstedt Misubishi Evo 10
2 1:19,82 R Niklas Björse BMW M3 E30
3 1:20,08 R Daniel Andersson Super 7
4 1:21,24 R Eric Eriksson M3 E46
5 1:21,58 R Fredrik Engzell Seven
6 1:22,48 R Sebastian Hasselgren Honda Integra
7 1:22,95 R Christer Mattsson Westfield
8 1:23,10 R Magnus Nygren MK Indy Seven
9 1:23,26 G Stefan Annell Porsche 997 GT2
10 1:23,60 R Mikael Persbrandt Porsche 996
11 1:25,50 G Pontus Österlindh Peugeot 208 GTI
12 1:27,23 G Christian Lindblom BMW 125D
13 1:28,91 R Jan Levenrot Peugeot 306 GTI
14 1:29,17 R Thomas Söderberg BMW 2002 tii
15 1:29,24 G Mats Tagesson Renault Megané RS
16 1:29,53 R Patrik Östlund BMW 325
17 1:29,90 R Kalle Hjulström Ford Sierra Cosworth
18 1:30,39 G Micke Bouchnak BMW 125D
19 1:30,60 R Stefan Carlborg Porsche 998
20 1:31,74 G Christian VW Polo 1,2 90 hk
21 1:34,68 R Mikael Persbrandt MB C63 AMG
22 1:35,33 R Claus Aichberger Porsche 996

Förutom dessa bilar hade vi också en specialinbjuden modsport-bil med slicks på följande tid:

1:19,72 Michael Öhström Seven


Vädret var som sagt riktigt blåsigt och byigt på förmiddagen vilket ledde till att konerna levde sitt eget liv
vilket förorsakade lite extra tidsåtgång med konplockning. Som tur var mojnade det på och eftermiddagen
blev riktigt skön och de lite snabbare tiderna började komma.

Vi hoppas ni hade en trevlig dag och att vi ses igen efter sommaren.

Trevlig midsommar!

_________________
Lennart Fosselius
www.challenge.nu
lennart@challenge.nu
Citera
Eftersnack
2014-06-14 Challenge konbana Lunda flygfält
3373 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande