Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Separat avdelning för köpråd?
3113 besök totalt
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165


Trådstartare
Sitter och klickar runt och funderar om det inte vore en idé att ha en avdelning för köpråd?
Köpråd för banåkabilar då, inte bruksbilar

Nu verkar det som att en hel del såna trådar hamnar i nybörjarsvängåkaforumet, vilket ju kan vara meningen, men för att underlätta sökbarheten kanske ett eget forum skulle funka bättre?
Och ställer man frågan i någon av märkestrådarna är väl chansen inte så stor att någon föreslår ett annat märke (med ungefär samma specifikationer) som om frågan ställdes i en mer allmän tråd?

Eller är detta något som prövats och blivit utdömt?

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Jag kan hålla med om att det vore trevligt om alla såna trådar var samlade så man kunde bläddra runt i dem enkelt.

Men samtidigt så går jag och klurar på om det snarare går att få ner antalet forum, de är hiskeligt många och jag misstänker att det skrämmer bort en del nyare besökare för att det är svårt att navigera och få grepp om allt?

_________________
Magnus Thomé
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Magnus Thomé skrev:
Jag kan hålla med om att det vore trevligt om alla såna trådar var samlade så man kunde bläddra runt i dem enkelt.

Men samtidigt så går jag och klurar på om det snarare går att få ner antalet forum, de är hiskeligt många och jag misstänker att det skrämmer bort en del nyare besökare för att det är svårt att navigera och få grepp om allt?


Kanske bättre att göra en (eller flera) sticky högst upp? Köpråd i olika prisklasser kanske?

Angående navigeringen håller jag med, för många forum gör det svårt/jobbigt att navigera... tog en stund innan jag upptäckte den underbara knappen "Allt 24h", numera startsida i telefonen

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165


Trådstartare
Vad gäller mängden avdelningar så tror jag inte det avskräcker så mycket, kanske att det blir svårt för nån som är ny att veta var frågor av teknisk art ska placeras. Jag måste i alla fall tänka till två gånger innan jag är riktigt med på noterna. (men å andra sidan har jag den dåliga vanan att läsa slarvigt)

Ett ytterligare problem med ett köpråd-forum är väl kanske var man drar gränsen mellan "bruksbil som går att ta på bana nån gång" och banåkabilar. Men där får väl "nån" skriva ihop ett bra regelverk så det funkar bra


ot: på tal om många avdelningar så kika in på www.citroenakuten.com också.. förbaskat bra forum men första anblicken orsakar ofta förvirring

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Foruminfo/frågor
Separat avdelning för köpråd?
3113 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande