Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Problem att ladda upp bilder. LÖST
<<   1, 2, 3   >>
25646 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494



exif picture orientation?
Tex: http://stackoverflow.com/questions/7489742/php-read-exif-data-and-adju . . . .

Så vi slipper mobilbilder på sidan.

Jag har som vanligt inte kollat om även det är tillagt...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826




Firefox 31.0 på W7Pro

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1269




Opera 22.0 på W7

_________________
Johan Lekås
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Magnus Thomé skrev:
RallyQuattro skrev:
Kan ni inte lägga in så 1024 bredd är std o inte 800? så man slipper hålla på o ändra varje gång man postar.

Alla vill väll ändå ladda upp största bild som e möjligt nu när alla sitter med högupplösta skärmar..



Ja det kan ju vara en tanke. Åren går... Och det som var lagom för massa år sen kanske inte är det längre. Från början - och under många år så var det en fråga om att begränsa bandbreddsbehovet både från bildserver men även för besökare som tittade in i trådar med måååååånga bilder per sida.

Vi kanske ska göra en omröstning? Jag tycker 800 är ganska lagom ändå fortfarande, men jag kan klart tänka mig att många vill ha större, enda frågan är väl om trådar med mååånga bilder blir lite väl tungladdade.


800 är bra med tanke på mobiler.. även om dom har högupplösta displayer nuförtiden så blir det ändå plottrigt imo

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



trocade skrev:
Magnus Thomé skrev:
RallyQuattro skrev:
Kan ni inte lägga in så 1024 bredd är std o inte 800? så man slipper hålla på o ändra varje gång man postar.

Alla vill väll ändå ladda upp största bild som e möjligt nu när alla sitter med högupplösta skärmar..



Ja det kan ju vara en tanke. Åren går... Och det som var lagom för massa år sen kanske inte är det längre. Från början - och under många år så var det en fråga om att begränsa bandbreddsbehovet både från bildserver men även för besökare som tittade in i trådar med måååååånga bilder per sida.

Vi kanske ska göra en omröstning? Jag tycker 800 är ganska lagom ändå fortfarande, men jag kan klart tänka mig att många vill ha större, enda frågan är väl om trådar med mååånga bilder blir lite väl tungladdade.


800 är bra med tanke på mobiler.. även om dom har högupplösta displayer nuförtiden så blir det ändå plottrigt imo


Plottrigt man zoomar ju bara in o ut.. o är det något man vill se extra noga på så kollar man ju sen i datorn o då vill man ha stor bild.
O vi ska väll inte ha en hemsida gjord för mobiler ? Dessutom kommer säkert alla mobiler, TV osv. snart ha 4k upplösning o då har Rejsa en stenålders hemsida med små bilder?

Jag kommer alltid lägga upp högsta upplösning så annars om man kan lägga in så varje användare kan spara vilken upplösning han vill ha på alla bilder han lägger upp.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



gällande problemet att ladda upp bilder så strulade det för mig inatt, den sa att typ det jag laddade upp inte var en bild, efter att ha kortat ner namnet så gick det direkt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



RallyQuattro skrev:
trocade skrev:
Magnus Thomé skrev:
RallyQuattro skrev:
Kan ni inte lägga in så 1024 bredd är std o inte 800? så man slipper hålla på o ändra varje gång man postar.

Alla vill väll ändå ladda upp största bild som e möjligt nu när alla sitter med högupplösta skärmar..



Ja det kan ju vara en tanke. Åren går... Och det som var lagom för massa år sen kanske inte är det längre. Från början - och under många år så var det en fråga om att begränsa bandbreddsbehovet både från bildserver men även för besökare som tittade in i trådar med måååååånga bilder per sida.

Vi kanske ska göra en omröstning? Jag tycker 800 är ganska lagom ändå fortfarande, men jag kan klart tänka mig att många vill ha större, enda frågan är väl om trådar med mååånga bilder blir lite väl tungladdade.


800 är bra med tanke på mobiler.. även om dom har högupplösta displayer nuförtiden så blir det ändå plottrigt imo


Plottrigt man zoomar ju bara in o ut.. o är det något man vill se extra noga på så kollar man ju sen i datorn o då vill man ha stor bild.
O vi ska väll inte ha en hemsida gjord för mobiler ? Dessutom kommer säkert alla mobiler, TV osv. snart ha 4k upplösning o då har Rejsa en stenålders hemsida med små bilder?

Jag kommer alltid lägga upp högsta upplösning så annars om man kan lägga in så varje användare kan spara vilken upplösning han vill ha på alla bilder han lägger upp.


Det jag personligen stör mig på är att mobil browsern får problem att anpassa texten till zoomingen när det finns en bild som är större än aktiv display i vissa fall, det sker inte alltid.

Snyggast vore ju att ha mobilanpassning på bilderna, men det kräver resurser på lagrings och server sidan.

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



En undran, laddar jag upp bilder via appen på Android så blir dom inte ens 800 i bredd utan ännu mindre

Om ni inte vill uppdatera till 1024 som std på datorn som jag tidigare frågade om så kan ni väll åtminstone ha 800 i appen som det nu är std på datorn eller?

Nu får jag sitta i efterhand på datorn och redigera mina inlägg så jag får in större bilder i alla mobil app bild inläggen.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

RallyQuattro skrev:
En undran, laddar jag upp bilder via appen på Android så blir dom inte ens 800 i bredd utan ännu mindre

Om ni inte vill uppdatera till 1024 som std på datorn som jag tidigare frågade om så kan ni väll åtminstone ha 800 i appen som det nu är std på datorn eller?

Nu får jag sitta i efterhand på datorn och redigera mina inlägg så jag får in större bilder i alla mobil app bild inläggen.


thumbs up

Prova nu.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Fel på nått

Blir svart när man laddar upp

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Supramannen skrev:
Fel på nått

Blir svart när man laddar upp


prova ett format som inte är .bmp, typ .png eller .jpg

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Varför då..?

Alltid laddat upp i dom formaten förr..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Testade PNG nu och du funka det halvt

BMP och JPG inte alls

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Ingenting är ändrat i den här änden. Har du samma kamera osv som vanligt? Skitskumt det hela.

Det funkar här:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja tog en print sceen bara och save i paint testade både jpg,bmp som bara blev svart sen PGN och då funkade det

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Supramannen skrev:
Ja tog en print sceen bara och save i paint testade både jpg,bmp som bara blev svart sen PGN och då funkade det


thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Inte tumme upp ju

Nått strular ju mot förr ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Det är inget ändrat här. 100% identiskt. Promise.

Om du vill så maila mig någon/några av bilderna som blir svarta så kan jag kolla lite på dem.

magnus@rejsa.nu

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13258



Kan vara ett lokalt problem bara för att jag är nära Maranello men jag blir utloggad när jag klickar på bildlänken, provat både dator och iPhone, Chrome och Safari. Så när jag ska ladda upp så står det att jag inte kan ladda upp om jag inte är inloggad...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Tord skrev:
Kan vara ett lokalt problem bara för att jag är nära Maranello men jag blir utloggad när jag klickar på bildlänken, provat både dator och iPhone, Chrome och Safari. Så när jag ska ladda upp så står det att jag inte kan ladda upp om jag inte är inloggad...


Det brukar vara knas med cookie när det händer men på flera olika apparater samtidigt

_________________
Magnus Thomé
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8988



Jag önskar att man kunde ladda upp flera bilder i samma inlägg från mobilen, går det att lösa

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Foruminfo/frågor
Problem att ladda upp bilder. LÖST
<<   1, 2, 3   >>
25646 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande