Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - Såld
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
14 besök senaste veckan (138863 totalt)
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Snömannen skrev:
Surt
Lutar det åt att även den nya turbon alltså är kass eller misstänker ni något annat fel?


Det är dubbelturbo på bilen båda byttes i augusti. Nu byttes den främre igen så det lutar väl åt att den bakre nya turbon är den som är trasig då. Vi får se vad det var när felet är löst.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 670



BMW-DJ skrev:
Snömannen skrev:
Surt
Lutar det åt att även den nya turbon alltså är kass eller misstänker ni något annat fel?


Det är dubbelturbo på bilen båda byttes i augusti. Nu byttes den främre igen så det lutar väl åt att den bakre nya turbon är den som är trasig då. Vi får se vad det var när felet är löst.

Ah jo är med på att det är dubbelturbo på N54'an, trodde dock man isolerat felet till den främre turbon och att även ersättningsturbon strulade.
Trist med strul såhär inför Mantorp och slutet av säsongen thumbs down

Hoppas det löser sig smidigt för dig och du får ännu mer fart på bilen med bägge aggregaten utbytta.

Edit: Om du är allvarlig med att sälja bilen så får du ägorna skicka mig ett meddelande med vad du vill ha för den.

_________________
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5280



Fantastiskt läge att singelturbokonvertera!


_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
robber skrev:
Fantastiskt läge att singelturbokonvertera!

Haha, tack för rådet, men jag har ju precis köpt större snurror så det vore ju kul om dom funkade först


Hursomhelst, jag var ju rätt frustrerad och uppgiven i torsdags kväll, orkade inte ens montera banåkardäcken och hade inte tänkt köra helgens Time Attack.

Fullt upp på jobbet i fredags och sen var det dags att åka till Mantorp. Men anmälningslistan såg ju lite skral ut så jag tänkte ändå att det finns några poäng att hämta om man bara kör runt ett varv. Lite snabbt knåpade jag ihop en mappning utan laddtryck och drog iväg till Mantorp med endast gatdäcken.

I och med att jag visste att sistaplatsen var min tänkte jag att det var synd att slita på däcken, så ingen träning före. Dessutom gatdäck som snabbt blir överhettade så var strategin enkel: Utvarv, attackvarv och invarv, inget mer.

Jag måste erkänna att under förutsättningarna så var jag ganska nöjd med min insats, första TA tävlingen blev det 1:37.543, andra tävlingen putsade jag det till 1:37.349. mitt PB på Mantorp är 1:33.088 men då hade jag ju R-däck och ca 150hk mer än igår samt flera varv på mig att sätta tider.


Ska man summera säsongen så har det varit kul och spännande men mycket strul. Ljungbyhed hann jag knappt köra innan tävling, Gelleråsen var superkul fram tills turbon gick. Knutan var det både turboproblem och ett däckval som definitivt inte passade vädret. Mantorp så som ovan.

Nu är det dags att få ordning på bilen innan vintervilan och sedan ladda om inför nästa säsong.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Tråkigt avslut på säsongen men nu finns tid att få ordning på grejerna och komma tillbaka med ett fungerande och starkare paket!
thumbs up

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Lång tid utan några uppdateringar. Bilen har väl mest stått på verkstad under hösten jag har sagt till grabbarna på Schmiedmann att det inte varit bråttom heller då säsongen ändå var över. All heder till Viktor och hans gäng som tagit fullt ansvar för sina produkter och installation. thumbs up

Precis innan det kalla vädret kom var bilen färdig, jag har varit ute och kört lite loggar och nu lirar turbos som dom ska. Mappningen är ju väldigt grov så det finns mycket att göra på den fronten, men med fungerande turbos så kan jag ju börja med det så fort våren kommer.

Bilen är äntligen hemma och hel i alla fall.

Finns lite planer inför säsongen men jag är inte helt hundra på om jag ska köra vidare eller om jag ska köpa något nyare istället. Velar en del fram och tillbaka på detta. Huvudspåret är väl att behålla bilen men om jag blir riktigt sugen på någon annan bil så kanske denna får gå vidare. Oavsett så är det bra att den är ok igen.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Lite såhär nudå




_________________
Magnus Thomé
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lite såhär nudå





Haha, jag har ju bara sommardäck på den blåe så det blev rätt halt när jag körde hem den här om dagen och temperaturen började sjunka....
Men nu står den varm och inlåst i väntan på bättre väder

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Har ju funderat ett tag på att börja på ett nytt projekt, vad det blir får man veta när det är spikat, men planer smids och tanken är att det blir körning under året

Bilen är i alla fall till salu nu:
https://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111572

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Dubbel

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Jahopp, säsongen närmar sig med stora steg, ni som följer tråden kommer väl tycka jag är velig men efter lite mer diskussioner och funderande så tänker jag köra bilen ett år till (sen utvärderar vi igen).

Har börjat upprätta checklista och beställa prylar som behövs inför säsongen.

-Nya belägg och skivor bak kommer behövas.
-Bromsvätska
-Oljeservice
-Nya tändstift
-Rengöra luftfilter
-Gå igenom mappningen och finjustera
-Sen är det ju frågan om man orkar skruva i den där skalstolen som står och dammar...

Målet är att vara körklar till den 7e april

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
The Mudflap
Stockholm
Här sen Apr 2013
Inlägg: 62



BMW-DJ skrev:
... men efter lite mer diskussioner och funderande så tänker jag köra bilen ett år till (sen utvärderar vi igen).


Kul! Så ska det låta. Ser fram emot nya träffar och nya fina fajter!


/Micke

_________________
Mikael Johnsson
BMW 335i E90 (N54)
Alpinweiss 3
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131



Kul projekt!

Skall följas
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
The Mudflap skrev:
BMW-DJ skrev:
... men efter lite mer diskussioner och funderande så tänker jag köra bilen ett år till (sen utvärderar vi igen).


Kul! Så ska det låta. Ser fram emot nya träffar och nya fina fajter!


/Micke


Ja fighterna med dig (och Nicko när han är med) är ju en av anledningarna till att det är lite extra roligt med denna bilen. Förra årets problem var väl i andra vågskålen då... Men nu ser vi fram emot ett år utan några som helst problem

Segmonsson skrev:
Kul projekt!

Skall följas


Välkommen att följa! Nu hittade jag ju din tråd också, jag tror vi har en gemensam bekant också, Daniel Reinhard?
Är det din farsa som har Rennsport?



ÅTER till bilen:
Förra året bytte jag frambromsarna till betydligt fetare. Efter det märkte jag att bromsbalansen flyttades fram väldigt mycket.
Jag har kört Pagid RS29 fram och RS19 bak (Numera omdöpta till RSL19/RSL29 verkar det som).
När det nu är hög tid för nya belägg bak tänkte jag chansa och klämma dit Pagid RSL1 istället (har redan beställt). Vild chansning med tanke på dom biter mycket hårdare, men jag hoppas ju att det ska ge lite bättre bromsbalans.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



BMW-DJ skrev:
Målet är att vara körklar till den 7e april


Ambitiöst mål tidsmässigt men listan måste väl kunna göras längre för säsongen.

Vilka körningar planerar du för?

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
johmei skrev:
BMW-DJ skrev:
Målet är att vara körklar till den 7e april


Ambitiöst mål tidsmässigt men listan måste väl kunna göras längre för säsongen.

Vilka körningar planerar du för?


Ja, vi får väl se hur mycket som hinns med, beläggen beställdes igår och har 2 veckor leveranstid från Tyskland så det är lite tight.
Mappningen blir nog bara att se till att allt lirar och lite finjustering. Skulle behöva en riktig mappning av proffs för att få ut effekten i dom nya snurrorna men det får nog vänta lite.
Stolen kanske också blir lite senare.
Men resten borde gå att lösa

Det jobbiga är att så fort man börjar tänka på saker att fixa så dyker det upp flera andra saker också...


Jag planerar väl att köra nästan alla träffar med Bavaria och ev BMW SCs träff på knutan också.
Kan bli lite långt upp till Mitt Sverigebanan och Tierp men nya banor är ju alltid kul thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Simonjanne
Göteborg
Här sen Jul 2017
Inlägg: 131



Segmonsson skrev:
Kul projekt!

Skall följas


Välkommen att följa! Nu hittade jag ju din tråd också, jag tror vi har en gemensam bekant också, Daniel Reinhard?
Är det din farsa som har Rennsport?


Ja precis, helt korrekt på båda punkter Han började jobba hos min far och därefter har vi blivit bra vänner. Det är på hos dom jag står och mekar med min kärra
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Lite fler grejer på gång och första meket färdigt.

Har köpt tändstift, bromsskivor bak, bromsvätska samt krängningshämmarstag.

Bokat tid för oljebyte på måndag

Dagens mek bestod av att byta en packning till oljefilterhuset, jag hoppas nu att det är denna packning som har gjort att det grisar lite i motorrummet:


_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 670



BMW-DJ skrev:
Lite fler grejer på gång och första meket färdigt.

Har köpt tändstift, bromsskivor bak, bromsvätska samt krängningshämmarstag.

Bokat tid för oljebyte på måndag

Dagens mek bestod av att byta en packning till oljefilterhuset, jag hoppas nu att det är denna packning som har gjort att det grisar lite i motorrummet:



Exakt sådär såg det ut på min M135 vid ca 4500mil..
Då var det den packningen som läckte..

_________________
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 670



Hur går bilen?
Jag inhandlade en 335 häromdagen så nu skruvas det friskt!
Riktigt trevliga maskiner det här..

Hur blev det med valnötsblästring för dig, gjorde du någon sån?

_________________
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Snömannen skrev:
Hur går bilen?
Jag inhandlade en 335 häromdagen så nu skruvas det friskt!
Riktigt trevliga maskiner det här..

Hur blev det med valnötsblästring för dig, gjorde du någon sån?


Kul, grattis till en riktigt rolig bil!
Är det något gjort med den eller helt original än så länge?

Min går väl helt ok. Den är inte rätt mappad än men den funkar bra förutom lite felkoder på mellangas vid bankörning (beror på mappningen) Just nu ger den väl runt 420 hästar eller något i den stilen.
Jag kör den varje dag just nu så till vardags funkar den helt perfekt. Men jag får väl bestämma lite hur jag ska göra med mappningen.

Valnötsblästring gjorde jag förra våren så det är rätt nyfixat. Om du vill göra kan jag kolla med min kompis om han har kvar grejerna, vet att han la ut dom till försäljning.

I övrigt så har jag inte hunnit skriva så mycket här men jag har kört en sväng på Sviestad och en på Kinnekulle. Nästa blir nog på Sviestad igen med Bavaria.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - Såld
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
14 besök senaste veckan (138863 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande