Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - Såld
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13
14 besök senaste veckan (138863 totalt)
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 670



BMW-DJ skrev:

Kul, grattis till en riktigt rolig bil!
Är det något gjort med den eller helt original än så länge?

Min går väl helt ok. Den är inte rätt mappad än men den funkar bra förutom lite felkoder på mellangas vid bankörning (beror på mappningen) Just nu ger den väl runt 420 hästar eller något i den stilen.
Jag kör den varje dag just nu så till vardags funkar den helt perfekt. Men jag får väl bestämma lite hur jag ska göra med mappningen.

Valnötsblästring gjorde jag förra våren så det är rätt nyfixat. Om du vill göra kan jag kolla med min kompis om han har kvar grejerna, vet att han la ut dom till försäljning.

I övrigt så har jag inte hunnit skriva så mycket här men jag har kört en sväng på Sviestad och en på Kinnekulle. Nästa blir nog på Sviestad igen med Bavaria.

Tack!
Den var faktiskt helt original när jag hämtade den.
Nu har jag dock kastat in XHP steg 3 på lådan och MHD steg 1+ E30 mappen och det blev en helt annan bil...
Aha okej, trist att det strular lite för dig med mappningen..
Det finns ju ett antal duktiga personer som kan hjälpa dig på distans, utan att det behöver kosta skjortan..
Men det finns absolut en viss charm med att ha gjort det själv

Aha, du får gärna kolla om han har grejerna kvar! Min bil har gått ca 15000 och det lär inte ha gjorts tidigare då förra ägaren inte hade gjort det och han köpte den vid 4000mil

_________________
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Snömannen skrev:

Tack!
Den var faktiskt helt original när jag hämtade den.
Nu har jag dock kastat in XHP steg 3 på lådan och MHD steg 1+ E30 mappen och det blev en helt annan bil...
Aha okej, trist att det strular lite för dig med mappningen..
Det finns ju ett antal duktiga personer som kan hjälpa dig på distans, utan att det behöver kosta skjortan..
Men det finns absolut en viss charm med att ha gjort det själv

Aha, du får gärna kolla om han har grejerna kvar! Min bil har gått ca 15000 och det lär inte ha gjorts tidigare då förra ägaren inte hade gjort det och han köpte den vid 4000mil


Låter kul, jag skulle vilja testa någon programvara för lådan också, min är original.
Det är egentligen inte att det strular med mappning, det är bara att lägga tid på det.
Jag skulle allra helst ta hjälp av ett proffs på distans. Problemet är ju att man ändå måste lägga tiden på att logga allting själv. Ska jag betala för det måste jag ju prioritera att logga också så det blir färdigt någon gång.

Så just nu småfilar jag ju bara på skiten i mån av tid och det räcker inte egentligen.

Jag skulle ju kunna lämna den till ett proffs som kör den i bänk också men då blir det väl inte med Cobb som enhet och jag gillar den.

Kollade ang valnötsblästring och han hra kvar allting. Är du intresserad av att köpa prylarna och göra jobbet själv? (vi kan fortsätta just den delen via PM i så fall).

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 670



BMW-DJ skrev:
Snömannen skrev:

Tack!
Den var faktiskt helt original när jag hämtade den.
Nu har jag dock kastat in XHP steg 3 på lådan och MHD steg 1+ E30 mappen och det blev en helt annan bil...
Aha okej, trist att det strular lite för dig med mappningen..
Det finns ju ett antal duktiga personer som kan hjälpa dig på distans, utan att det behöver kosta skjortan..
Men det finns absolut en viss charm med att ha gjort det själv

Aha, du får gärna kolla om han har grejerna kvar! Min bil har gått ca 15000 och det lär inte ha gjorts tidigare då förra ägaren inte hade gjort det och han köpte den vid 4000mil


Låter kul, jag skulle vilja testa någon programvara för lådan också, min är original.
Det är egentligen inte att det strular med mappning, det är bara att lägga tid på det.
Jag skulle allra helst ta hjälp av ett proffs på distans. Problemet är ju att man ändå måste lägga tiden på att logga allting själv. Ska jag betala för det måste jag ju prioritera att logga också så det blir färdigt någon gång.

Så just nu småfilar jag ju bara på skiten i mån av tid och det räcker inte egentligen.

Jag skulle ju kunna lämna den till ett proffs som kör den i bänk också men då blir det väl inte med Cobb som enhet och jag gillar den.

Kollade ang valnötsblästring och han hra kvar allting. Är du intresserad av att köpa prylarna och göra jobbet själv? (vi kan fortsätta just den delen via PM i så fall).

Hade du också en 6-stegad automat?
Isåfall kan jag verkligen rekommendera en "optimering" av lådan!
Det blir en otrolig skillnad.

Haha jo visst är det så.. Dock bör det ju bli mindre tid än att göra det sjäv

Jag kastar dig ett PM ang grejerna!

_________________
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Har uppat min säljesannons om någon är sugen, billigt nu

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111572&highlight=

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Långt mellan uppdateringarna här i tråden, jag har inte riktigt tid sedan jag blev pappa och köpte hus. Därav att jag funderar på att sälja bilen också. Tanken är i så fall att köpa något som man bara servar och kör, inget moddande

Men intresset har verkat svagt för en fin 335a och jag fick lite garagetid så bytte slang till vevhusvent som verkar läckt olja. gjort rent och bytt tändstift m.m. Kör nog på med bilen ett tag till, ingen panik att göra mig av med den.

I lördags var det lite smygpremiär med BMW CS Motorsport på ring Knutstorp. Körde på gatdäck i regnet vilket var skitskoj thumbs up Har inte riktigt hunnit ordna med nya R-däck och sånt. Höll koll i motorrummet efter oljeläckage efter varje körpass men det ser torrt och fint ut.

Riktiga premiären för BMW CS blir på lördag på Kinnekulle. då har vi vanlig dag med massor av bankörning och lite BMW Cup att kolla på medan man hämtar andan. Jag är som vanligt med som arrangör

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Blir förhoppningsvis att man kan få lite ansikten på en del
forum-medlemmar, vi syns där!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Christian Jansson skrev:


Blir förhoppningsvis att man kan få lite ansikten på en del
forum-medlemmar, vi syns där!


Kul! Välkommen till Kinnekulle, jag är som sagt med som arrangör så du lär möta mig vid incheckning/besiktning. Har spanat lite i din biltråd verkligen kul bygge thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Fin dag på Kinnekulle med BMW CS Motorsport igår.

Körde några korta pass. status på bilen just nu är:
-Gatdäck
-Ingen bromskylning på
-MAP 0 = originaleffekt.

Men den går som en dröm ändå. Kinnekulle kräver ju inte så mycket effekt och man får ta det lite lugnt med däcken bara så de inte överhettar

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Inte mycket uppdateringar det senaste men jag har kört bilen på BMW CSM träffarna i år. Anderstorp i blött före var roligt thumbs up

Jag har ju tidigare annonserat bilen, nu ser det ut som att jag och bilen definitivt påbörjar sista kapitlet tillsammans. Ny busbil är reserverad och köps på fredag om allt går vägen.

Väntar med mer info tills det är klart, men tanken är att kunna flytta över det jag vill ha från den här kärran och sedan slänga ut den på blocket.

Här på rejsa är den till salu för rätt peng och pengen kommer minska allt eftersom jag tar bort delar jag vill behålla.

Ska uppa säljannonsen också.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=111572&highlight=

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
Måste erkänna att det var lite vemodigt att skicka iväg den här bilen, så otroligt mycket roligt jag haft med den.
Men nu är den alltså såld, köparen finns här på rejsa men han får självklart välja själv om han håller sig anonym eller skriver mer om vad som händer med bilen från nu.

Nästa steg då?
Ja jag får väl fundera på att lägga upp en ny biltråd för min nya hobbybil. Än så länge är den i oförvanskat originalskick

Tänker att jag länkar här om/när jag lägger upp ny tråd.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Vadå "om"?

Grattis till försäljning, nu vill vi se den nya!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
dvorak skrev:
Vadå "om"?

Grattis till försäljning, nu vill vi se den nya!


Tack!
Ja om jag ska lägga upp en biltråd igen så vill jag nog ha något att skriva i den också. Tiden är tyvärr knapp både för mekande och skrivande.

MEN: Jag hatar ju när andra går och håller på hemligheter så jag får väl outa lite om nya bilen i alla fall.

Jag hade faktiskt spanat mycket på M2or och hoppats att dom skulle komma ner lite i pris, men jag kollade ganska brett på olika alternativ. Enda kriterierna var minst 6 cylindrar att hela familjen ska kunna få plats (så tvåsitsiga gick tyvärr bort). När den här 335an dök upp så kunde jag inte motstå, en 08 som bara gått 5000 mil och i perfekt samlarskick och samlarspec. Manuell låda M-sport och inte en massa onödig utrustning.
Så jag klippte till direkt!
Nu står jag här med en superfin originalbil, en hög med uppgraderingar jag plockat av från den gamla och ingen tid att meka

Fast finfälgarna har jag skruvat dit:



Och det var ju ganska trevligt med tre BMW på uppfarten ett tag

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2085



Kul David!

Vilken fin 335! Grattis.


Jag kan förövrigt rekommendera M2an, den är inte sämre praktiskt än min tidigare M4a. Så det går med barn också Det är ju dock mer pengar, men ifall du kan så är det en helt annan bil. Mycket är ju färdigt från början jämfört med en inge M-bil. Du kan provköra om du vill hänga med på en rejsaträff.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1124


Trådstartare
dvorak skrev:
Kul David!

Vilken fin 335! Grattis.


Jag kan förövrigt rekommendera M2an, den är inte sämre praktiskt än min tidigare M4a. Så det går med barn också Det är ju dock mer pengar, men ifall du kan så är det en helt annan bil. Mycket är ju färdigt från början jämfört med en inge M-bil. Du kan provköra om du vill hänga med på en rejsaträff.


Tack Peter!

Jo jag har inte missat alla lovord som kastas på M2an. Provkör gärna någon gång också 👍

Möjlighet har jag också men avvägningen för mig just nu är väl mer hur mycket (Läs lite) tid jag har att lägga på bilintresset och hur mycket jag får ut per nedlagd krona. Jag tror det här blir toppen just nu. Om några år när min son är lite större kanske situationen är helt annorlunda och då får jag laga efter det nya läget då.

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - Såld
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13
14 besök senaste veckan (138863 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande