Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
exqbe - Nytt svenskt övervaknings- & loggningssystem!
<<   1, 2
22329 besök totalt
STS_Patrik
Stockholm
Här sen Nov 2013
Inlägg: 27


Trådstartare
Supramannen skrev:
Låter ju bra men ja ser inte riktigt användnings området eller fördelen vs riktiga grejer, hade det kostat väldigt lite så hade det vart intressant kanske


Vad menar du med att vårt system inte skulle vara riktiga grejer? Vad kör du själv med för loggningssystem så jag vet vad du har som referens i jämförelsen?

_________________

M3 Coupé -97

exqbe - Monitor your vehicle
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja kör motec adl2

Med riktiga grejer syftar jag på racepack,aim,raceteknolegy motec,cosworth, bosch osv

Jag har svårt att se syftet med detta till denna kostnad. Ser inte fördelarna alls. Men ja missar säkert nått

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
STS_Patrik
Stockholm
Här sen Nov 2013
Inlägg: 27


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ja kör motec adl2

Med riktiga grejer syftar jag på racepack,aim,raceteknolegy motec,cosworth, bosch osv

Jag har svårt att se syftet med detta till denna kostnad. Ser inte fördelarna alls. Men ja missar säkert nått


SLC-bilen som körde igår har följande:
Centralenhet 6480:-
exhub 740:-
Oljetempgivare 380:-
Oljetryckgivare 780:-
Totalt: 8380:- för all hårdvara inkl. displaymöjlighet via surfplatta/telefon, telemetrilänk över 3G-nätet till depån, automatiskt fil- och analyshantering i molnet, minnesbuffring när 3G-mottagning saknas samt positionstaggad data via den inbyggda GPS-en.

Utöver de läser vi 15 andra sensorer från dels CAN-utgången från Hondata-ECU'n samt Centralenhetens inbyggda sensorer.

Vi har även på gång en ny version av Centralenheten som är något mer avskalad än dagens version vilket kommer att göra att instegspriset kommer bli lägre men som istället kommer erbjuda bättre hårdvarumodularitet efter kundens behov.

Det du refererar till som riktiga grejer är ju etablerade aktörer på marknaden som har en historisk prisbild att ta hänsyn till men vi är övertygade om att kunna slå oss in och kunna erbjuda denna typ av dataloggning till ett bra pris och en låg kunskapströskel för de bilentusiaster som tidigare knappt övervägt att detta skulle vara möjligt på deras nivå av motorsport(eller fordonsbrukande i allmänhet heller för den delen).

_________________

M3 Coupé -97

exqbe - Monitor your vehicle
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Så er fördel är att ert funkar via GPS som telemetri..? och att det är enklare att få fram datan annser ni

Ja pluggar in min laptop i bilen trycker på en knapp och vips har jag alla info och mer därtill..Men ingen telemetri vilket jag kan lägga till men ser inte riktigt fördelen i det jag håller på med men i långlopp kanske när man vill se om motor är på gg att gå sönder..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004
Inlägg: 758



Supramannen skrev:
Ja kör motec adl2


Vad kostar en sån?

_________________
Roger Näslund

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Citera
STS_Patrik
Stockholm
Här sen Nov 2013
Inlägg: 27


Trådstartare
Supramannen skrev:
Så er fördel är att ert funkar via GPS som telemetri..? och att det är enklare att få fram datan annser ni

Ja pluggar in min laptop i bilen trycker på en knapp och vips har jag alla info och mer därtill..Men ingen telemetri vilket jag kan lägga till men ser inte riktigt fördelen i det jag håller på med men i långlopp kanske när man vill se om motor är på gg att gå sönder..?


Telemetri är ju inte huvudsyftet med produkten utan en bonus av sättet systemet lagrar data på genom molntjänsten och det inbyggda 3G-modemet. Det blir ju även enklare då du slipper tanka ur genom laptopen, om än marginellt. Däremot slipper du ju manuella filhanteringen för att ha kolla på gamla körloggar samt att du kan lätt dela med dig av dina loggar till andra genom en vanlig webblänk.

Besök gärna vår monter på Gran Turismo Expo i Nacka Strand 7-8 november där vi även kommer ställa ut en SSK-bil som använder vårt loggningssystem så kan du få en tydligare genomgång på hur vårt system fungerar

_________________

M3 Coupé -97

exqbe - Monitor your vehicle
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



STS_Patrik skrev:
Supramannen skrev:
Så er fördel är att ert funkar via GPS som telemetri..? och att det är enklare att få fram datan annser ni

Ja pluggar in min laptop i bilen trycker på en knapp och vips har jag alla info och mer därtill..Men ingen telemetri vilket jag kan lägga till men ser inte riktigt fördelen i det jag håller på med men i långlopp kanske när man vill se om motor är på gg att gå sönder..?


Telemetri är ju inte huvudsyftet med produkten utan en bonus av sättet systemet lagrar data på genom molntjänsten och det inbyggda 3G-modemet. Det blir ju även enklare då du slipper tanka ur genom laptopen, om än marginellt. Däremot slipper du ju manuella filhanteringen för att ha kolla på gamla körloggar samt att du kan lätt dela med dig av dina loggar till andra genom en vanlig webblänk.

Besök gärna vår monter på Gran Turismo Expo i Nacka Strand 7-8 november där vi även kommer ställa ut en SSK-bil som använder vårt loggningssystem så kan du få en tydligare genomgång på hur vårt system fungerar


Då börjar jag få ett litet hm om vad som är fördelen, man kan väl säga att det för nån som vill ha lite bas loggning på ett enkelt sätt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
STS_Patrik
Stockholm
Här sen Nov 2013
Inlägg: 27


Trådstartare
I helgen befinner vi oss i klubbhallen på Gran Turismo Expo i Nacka Strand där vi har med oss en bil som kört SSK-serien i år med exqbe monterat. Varmt välkomna förbi!


_________________

M3 Coupé -97

exqbe - Monitor your vehicle
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
exqbe - Nytt svenskt övervaknings- & loggningssystem!
<<   1, 2
22329 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande