Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 - Clubsport - 7.42.25 BTG | << 1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34 >> 38 besök idag (223166 totalt) |
Grymma updates på den snabba bilen! Ser riktigt fin ut dessutom.
Starkt att gå ut så hårt direkt efter vinteruppehållet. Det kommer att gå fort i år, som någon skrev. Ser fram emot film på dårskapen! _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||||
Tack! Såg att du fått på rejsbromsar på Svartafaran med, snyggt! Ser fram emot nya explosioner på knutan i höst _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Det är säkert helt ok! Måste verkligen vara lite avundsjuk, men inte missunsam på den fina bilen. Grymt bra jobb nerlagt av Fartfabriken både före ditt köp och efter. 👍 Grymma grabbar det där! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Hej!
Riktigt kul och inspirerande att följa utvecklingen av din bil! Speciellt då den på de flesta punkter stämmer överens med de tankar och planer jag kring min egen kärra. Är dörrsidorna från ACM? Trimmade för bättre passform? _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Ja, gick rakt av. _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Då kan vi berätta att all lack jobb gjorde av Moses Bil & Lack med en KANON resultat! Dem lackade Huv, framskärmar, front, dörrar och sidotrösklar! Till saken hör att en del grejer speciellt fronten var av riktigt kass kvalite i Glasfiber men det har Moses på något magiskt viss och säkert en jävla massa jobb fått till med bravur Din bil blir inte så pjåkig den heller Anders _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Yes, vi tröttnade lite på att dom tog i överallt. Så vi snyggade till dom lite _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Snyggt blev det, Simon! Jag har skaffat ett par i glasfiber som behöver snyggast till, och då troligtvis även trimmas en del. _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Ser riktigt snabb ut...
Tänk om man hade haft en så röd och snabb bil Magisk Ringenbild Keep up the good work _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||||
Haha tack! Men grön och snabb funkar lika bra har jag hört.... _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Haha tack! Men grön och snabb funkar lika bra har jag hört.... _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Ok, låter bra. Är det 3 eller 4 kanals ABS på denna? /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||||||
Har helt missat din fråga, det är 3 kanals ABS på E36 och 4 kanals på E46. _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Då det ändå blev ett litet trådlyft kan jag passa på att berätta lite kort om senaste resan.
Ändring på bilen inför denna gången bestod av ny diff och ny ABS. Diffen blev en 3,46 nyrenoverad med nya lameller ramper, lager m.m. och 25% spärr. Detta gjorde ihop om att få upp farten på de längre rakorna då jag tidigare varvade ut där och jag var tvungen att varv 8000rpm. Inte optimalt då bilen lämnar mest effekt vid 7500. MEN teorin översätter inte alltid klanderfart i praktiken, trots bättre V/min ut på rakan så höjdes inte V/max utan nästan tvärt om, hade svårare att nå mina 235km/h. Detta är en effekt av att jag tappar moment och vrid genom att förlänga utväxlingen. Diffen i övrigt kändes väldigt bra och jag upplevde det som en förbättring att gå ner i spärrverkan, kunde gå på gas tidigare kändes det som utan orolig bil... Utväxlingen gjorde dock det bättre på många andra ställen runt banan så nu är jag rätt kluven vilken jag ska åka.. Får nog bli ett test tillbaka i höst. Vad gäller ABSen så blev det en stor skillnad!! Svårt att förklara hur det fungerar, vet knappt själv men enkelt förklarat såhär. Så fort du nuddar bromspedalen så låter det som en kompressor går igång i motorrummet och pedalen blir hård. Den bygger alltså upp trycket och gör en inbromsning åt dig... Så fort du lägger foten på bromsen så känns det som att den ger bra med bromskraft och sen "nyper den" åt så att säga.. Istället för som man själv slänger på allt tryck på en gång funkar detta klockrent. ABSen går även den in mycket senare och fungerar konsekvent HELA tiden vilket kommer ta ett tag att vänja sig vid och börja flytta fram bromspunkter. Ända negativa är att pedalen inte går alls lika långt ner när jag bromsar vilket gör att jag inte når gasen för rev-matching.. Kändes riktigt efterblivet att bara släppa upp kopplingen med bakhjulslås som resultat när jag är van vid att kunna växla ner sent under trailbreaking.. Grymt spännande är det i alla fall. För övrigt lyckades jag åka 7.42.25 BTG vilket känns som ett ett bra steg i rätt riktning då detta var med en hel del trafik, två ställen där det stod vatten på banan och helt utan ABS. Hade lite problem med en givare men fixat nu.. Dock fick man uppleva hur mycket mer bilen bromsar bak än fram när jag körde utan ABS.. detta måste åtgärdas på något sätt, någon som har en bra idé? Här kommer en film på ett 7.46 varv Väl mött _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
BMW Motorsport, användes på E36 bilarna. En del E36 3,0 och M3 GT har rätt abssystem vilket gör att man kan byta styboxen. _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 - Clubsport - 7.42.25 BTG | << 1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34 >> 38 besök idag (223166 totalt) |