Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälmfäste för "actionkamera" -> Klisterlappsfunderingar.
1207 besök totalt
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Hjälmfäste för "actionkamera" -> Klisterlapps

Som rubriken säger så klurar jag på att fästa en snart förvärvad actionkamera på hjälmen med ett tillbehör med klisterfäste. Dock är jag lite fundersam över hur hjälmens ytskikt mår av det när det väl skall av en dag och rester tas bort med label off eller annat rengöringsmedel? Hjälmen i fråga är en Sparco Pro J och vill gärna inte "förstöra" den då jag nog aldrig kommer kunna förlåta mig själv Alltså, någon här med erfarenhet utav detta eller liknande scenario? Med vänlig hälsning, Martin

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re: Hjälmfäste för "actionkamera" -> Klisterl

Twinsturbo skrev:
Som rubriken säger så klurar jag på att fästa en snart förvärvad actionkamera på hjälmen med ett tillbehör med klisterfäste. Dock är jag lite fundersam över hur hjälmens ytskikt mår av det när det väl skall av en dag och rester tas bort med label off eller annat rengöringsmedel? Hjälmen i fråga är en Sparco Pro J och vill gärna inte "förstöra" den då jag nog aldrig kommer kunna förlåta mig själv Alltså, någon här med erfarenhet utav detta eller liknande scenario? Med vänlig hälsning, Martin

om vi pratar SBF så får du inte ha hjälmmonterad. Sedan är det beroende på hjälmens material om den tål limmet eller ej och med tanke på vad den kostar så skulle inte jag chansa du har ju bara ett huvud med hjärna.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Filmning kommer ske utanför SBF:s territorium kan man säga . I övrigt är jag inne på din linje att jag nog får låta bli att "chansa"..

Hjälmfäste för "actionkamera" -> Klisterlappsfunderingar.
1207 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande