Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
clio cup motor och låda
3376 besök totalt
svarvis
sundsvall
Här sen Jul 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
hei tänkte kolla om det kan finnas någon som har en clio cup motor och väkselåda till en 2002 clio ..skal ha den at köra långlopp med
har en 2,0 8v i nu på 128 hk
skulle behöva en diff till den osså men har ingen erfarenhet av clio
hoppas på en del tips

mvh jon fordal

_________________
jon arne fordal
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

svarvis skrev:
hei tänkte kolla om det kan finnas någon som har en clio cup motor och väkselåda till en 2002 clio ..skal ha den at köra långlopp med
har en 2,0 8v i nu på 128 hk
skulle behöva en diff till den osså men har ingen erfarenhet av clio
hoppas på en del tips

mvh jon fordal


Ang motor kan du ta vilken original Clio motor från 2000-2001eftersom det är samma motor. Det enda jag vet skiljer är att cupen har oljekylning + Magneti Marelli sprut istället. ARP skruvar till stålarna rekommenderas i övrigt bara att köra.

Seklådan är svindyr (75000) klen = går sönder ofta. Jag skulle rekommendera en gripper satts med diff + lägre utväxling. Glöm inte extern kylning om du ska åka långlopp. Oljan i min låda är 150+ grader efter en längre stunds hårdkörning.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
svarvis
sundsvall
Här sen Jul 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
ok ..trodde kanskje det va några som hade en motor liggande som va brukt i clio cup förut ..vill ha en 16v motor istället for 8v jag har nu ..våran låda er ombygd med lägre utveksling och kortare steg .men den funkar vist inte med 16v motorn enligt vissa experter
tror vi har en ...3
borde ha en ..5
bilen har gått långlopp förut her uppe i Härnösand (higcostracing ) och er godkänt med vagnsbok
men vi får den inte at gå som den ska
kan gå som en klocka ,men plutslig så börjar den sluta dra ..hittar inte felet
den har cashetank fram som vi har kopplat om .men det funkar inte endå
finns 2 pumpar i tanken ,men en funkar inte .ock vi kommer inte åt den .vet inte hur dom so bygde bilen har satt fast den .sitter på förarsidan av tanken och vi når den inte från locket ..finns det 2 öppningar på tanken ?? vi har åkt 2 tävlingar nu och skruvar hela tiden men detblir inget bettre ..käns lite hopplöst .och gamla ägarn har jo aldrig haft några probblem ..

_________________
jon arne fordal
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



svarvis skrev:
ok ..trodde kanskje det va några som hade en motor liggande som va brukt i clio cup förut ..vill ha en 16v motor istället for 8v jag har nu ..våran låda er ombygd med lägre utveksling och kortare steg .men den funkar vist inte med 16v motorn enligt vissa experter
tror vi har en ...3
borde ha en ..5
bilen har gått långlopp förut her uppe i Härnösand (higcostracing ) och er godkänt med vagnsbok
men vi får den inte at gå som den ska
kan gå som en klocka ,men plutslig så börjar den sluta dra ..hittar inte felet
den har cashetank fram som vi har kopplat om .men det funkar inte endå
finns 2 pumpar i tanken ,men en funkar inte .ock vi kommer inte åt den .vet inte hur dom so bygde bilen har satt fast den .sitter på förarsidan av tanken och vi når den inte från locket ..finns det 2 öppningar på tanken ?? vi har åkt 2 tävlingar nu och skruvar hela tiden men detblir inget bettre ..käns lite hopplöst .och gamla ägarn har jo aldrig haft några probblem ..

Har du en JB3 låda då ? den passar på clio 16v motorn för jag har monterat en JC5 låda på en motor för JB3, jag har en colottidiff som ligger som är från en JB3 låda, vet inte skicket på den eller hur man ser det.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
svarvis
sundsvall
Här sen Jul 2012
Inlägg: 42


Trådstartare
pris och en bild kanskje
mvh jon ..
varfor bytte du till en jb 5 låda ?

_________________
jon arne fordal
Citera
RenaultSport
clio cup motor och låda
3376 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande