Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 5510 besök totalt |
Bilsalong i Köpenhamn (modemvarning, många bilder)
![]() Inledde salongen med att snubbla in på Lamborghini's monter. Är svag för V10-motorer, speciellt ifall de sitter i en Italiensk best, vilket motorljud! ![]() ![]() En lite underlig Spyker Spyder, nice design men undrar hur återförsäljarnätet är i Sve.. ![]() ![]() Enzon är mäktig att se, jag gillar inte designen riktigt. Men rå är den utan tvekan... Svårt att få bra färg på korten i den mörka delen som Fiat, Ferrari, Maserati, etc. stod inne i.... ![]() Herrejössemotor i bil med herrejössegrill... Audin ser hungrig ut, men lite för stort gap för min del... ![]() Knökat med folk i Mini-montern, men tycker den här bilden visar hur långt ifrån men ändå nära de är från den gamla Mini'n. Hjulen sitter verkligen i varje hörn, men riktigt så här stora var väl inte hjulen förr... ![]() ![]() ![]() Vet inte om jag ska gilla eller hata RX8:an... Sjönsång från motorn, designen är het fast en smula för mycket rotor-former kanske? ![]() Överarbetad framljusdesign är ju på modet. Ser ni vad detta är för bil? ![]() Häftigt concept från Suzuki! ![]() ![]() ![]() Inredningen i Suzukin, inte direkt produktionsklar design... ![]() ![]() Volvo's "gamla" SCC hade hittat dit... Undra var den senaste YCC'n var? ![]() ![]() ![]() ![]() Dessa BBS-fälgar standard på alla Golfar? ![]() ![]() ![]() Favoriten på salongen! Spana in cambervinklen på bakhjulet! ![]() ![]() ![]() ![]() Dansk Volvo 240 med motor modell gigant, är det en helikoptermotor? ![]() ![]() Favoritmotern! ![]() ![]() ![]() Exigen! :woot: ![]() ![]() ![]() Salongens snabbaste bil... ![]() ![]() ![]() ![]() Favoritbilen alla gånger! ![]() ![]() ![]() ![]() En GT40 säger väl ingen nej till? ![]() ![]() Den här hade passat mig som en smäck... Undra vad priset kan ligga på? ![]() ![]() Das war alles... En trevlig någorlunda liten salong på trevligt avstånd från Malmö. Inte alls mycket folk och gick fint att komma nära de flesta bilar! ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Meissner |
||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Helikoptermotor? Men.... öhhhh... Okej, vad har den för varvtalsregister o effekt o så? Kan det verkligen fungera? ![]() Sjukt kul iaf ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Varvtalsregister? vet ej . Effekt?, brukar inte helikoptermotorer ligga Runt1000hk ? Fungerar gör det , finns Dragsters med såna motorer: djävligt kul att titta på , särskild på kvälls kanten. Visst är det sjukt kul ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Re: Bilsalong i Köpenhamn (modemvarning, många bilder)
Är nästan 100% på oxå att det är den nya Accorden. _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
![]() Ge mig en nu! Snälla! Fast med ngn annan motor än en Toyota, Honda hade varit helt ok. Eller toktrimmad K-series. |
||||||||
finns en firma i englan som sätter i Hondamotor.. kommer dock inte ihåg om det är K20 (CTR) eller F20 (S2000) som dom använder... trevlig lär den bli oavsett.. ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||||||
Re: Bilsalong i Köpenhamn (modemvarning, många bilder)
Tyvärr ![]() _________________ Johan Meissner |
||||||||
Bilar med turbiner har väl funnits länge? För det är väl en turbinmotor? ![]() _________________ Johan Meissner |
||||||||
Ser ut som en Allison 250 i någon form. Den överlägset vanligaste turbinmotorn till helikoptrar. Starkaste versionen lämnar uppåt 600 hk. Varvtalet på utgående axeln är konstant och ligger kring 6000rpm (beroende på version). Vikt kring 70kg. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
![]() ![]() Instämmer, en dodge viper skulle man haft!!! ![]() |
||||||||
Jasså de sitter mittmonterade motorer i Viper'na nuförtiden? ![]() _________________ Johan Meissner |
||||||||
väldigt OT.... men även om den har motorn fram, vill jag starkt minnas att den är klassad som mittmotorbil...
ferrari 575 är ju också mittmotorkärra ![]() |
||||||||
70kg ![]() ![]() Kristian är du flygmek. verkar som om du är kunnig på detta område? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||
Låg vikt och mycket effekt är inte allt (är det inte ![]() ![]() Tror tyvärr inte att det går att få till det så att det blir mer zing än bling. Vi är många som tänkt tanken, det finns gott om sådana motorer i omlopp. Är ej flygmek längre. Har dock ansvar över en knippe duktiga tekniker/mekaniker. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 5510 besök totalt |