Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 på Imola
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (18335 totalt)
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Fyhr skrev:
Johan Meissner skrev:
Fyhr skrev:
är träning 2 och kval samma sak?!


Nej, verkligen inte

ovan ser du ju träning 2 och kvalet, helt olika tider.


Då har ju Tobias Lindell tokfel?

Citat:
Det gjorde det inte alls Magnus, det där är tiderna (eller iaf placeringarna) från träningspass 2.

Rätt är:
...


Vad är det han har fel i? Magnus postade träningstiderna och Tobias kvaltiderna.

_________________
Johan Meissner
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



jag var nog ute och simmade, får väl skylla på att jag var trött eller nått
pls forgive me!!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Fyhr skrev:
jag var nog ute och simmade, får väl skylla på att jag var trött eller nått
pls forgive me!!

Ingen fara!
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Varför är F1 så tråkigt?
Ändå sitter man var enda gång och förundras över MS överlägsenhet...

Button gjorde ett underbart första stint men man visste på nåt sätt att MS skulle ta honom i första stoppet och sen var det roliga slut.. Och just så blev det..

4 segrar hittills och man kan börja räkna på när han kan avgöra VM...

Till detta.. Eurosport visar inte mer än SRW längre.. inget Cart och Nascar lite då och då med ganska taskig kvalite på klippningen..
Vidare så måste man nu betala för guldabonemang på viasat (350:- /månad?) för att kunna se viasat sport 1.
Tycker riktigt synd om alla racingserier som kommer visas där.. inte ens den inbitne vill väl betala så mycket!

Sorry att det spårade ur lite.. mmen jag blir så irriterad!

Hoppas Button kan ge Ferarri en omgång nästa gång!!!

//Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Imola är verkligen en tråkig bana, sett från åskådarplats. Det händer ju ingenting (om man bortser från en överoptimistisk Montoya då). Fram för banor med omkörningsmöjligheter.
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Tobias Lindell skrev:
Imola är verkligen en tråkig bana, sett från åskådarplats. Det händer ju ingenting (om man bortser från en överoptimistisk Montoya då). Fram för banor med omkörningsmöjligheter.

...men otroligt skoj och krävande i GP3.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Greven skrev:
Greven skrev:
Som det ser ut så missar jag inget i morn...

M.S i topp resten efter har jag fel..?

ha en trevlig helg på er

//Greven


Japp M.s i Topp

//Greven


o M.S vann.. japp missa inget av deta lopp då.. var på VAG Träff var kul faktis med många bilar

//Greven

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Börjar tröttna mer och mer på F1 Undrar varför? Vart har spänningen tagit vägen?

_________________

--VVTS--
Citera
Mikael Arnberg
Borlänge
Här sen Nov 2003
Inlägg: 83



Är det bara jag som tittar på F1 för att det är "det värsta". Kolfiber, titan och massor med avancerade lösningar är det som gör F1 intressant för mig. Tyvärr låter det nya reglementet som diskuteras till 2008 inte så spännande i mina öron. Jag skulle hellre se att F1 blev mycket mindre reglerat (endast säkerhet) och att istället banorna fick större avåkningszoner som motsvarar dom ökade hastigheterna. Jag är dock en av dom få kvarvarande som anser att motorsport handlar om "engineering" och inte om underhållning.

Vill jag se tät racing tittar jag på standardvagnsracing eller någon enhetsklass.

_________________
Mikael Arnberg
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



Mikael Arnberg skrev:
Är det bara jag som tittar på F1 för att det är "det värsta". Kolfiber, titan och massor med avancerade lösningar är det som gör F1 intressant för mig. Tyvärr låter det nya reglementet som diskuteras till 2008 inte så spännande i mina öron. Jag skulle hellre se att F1 blev mycket mindre reglerat (endast säkerhet) och att istället banorna fick större avåkningszoner som motsvarar dom ökade hastigheterna. Jag är dock en av dom få kvarvarande som anser att motorsport handlar om "engineering" och inte om underhållning.

Vill jag se tät racing tittar jag på standardvagnsracing eller någon enhetsklass.


Jo visst är det high-tec... men man ser ju inget av det...

i så fall är det roligare att kolla 24h.. där filmar de ju från garage då det meckas... DET är kul!!!
Synd att det inte är 2 ggr/månad!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

magnusrx7 skrev:

Vidare så måste man nu betala för guldabonemang på viasat (350:- /månad?) för att kunna se viasat sport 1.
//Magnus


269/mån... Dessutom visas det förutom Nascar en hel del SLC

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Mikael Arnberg
Borlänge
Här sen Nov 2003
Inlägg: 83



Anders Jeppsson skrev:
Mikael Arnberg skrev:
Är det bara jag som tittar på F1 för att det är "det värsta". Kolfiber, titan och massor med avancerade lösningar är det som gör F1 intressant för mig. Tyvärr låter det nya reglementet som diskuteras till 2008 inte så spännande i mina öron. Jag skulle hellre se att F1 blev mycket mindre reglerat (endast säkerhet) och att istället banorna fick större avåkningszoner som motsvarar dom ökade hastigheterna. Jag är dock en av dom få kvarvarande som anser att motorsport handlar om "engineering" och inte om underhållning.

Vill jag se tät racing tittar jag på standardvagnsracing eller någon enhetsklass.


Jo visst är det high-tec... men man ser ju inget av det...

i så fall är det roligare att kolla 24h.. där filmar de ju från garage då det meckas... DET är kul!!!
Synd att det inte är 2 ggr/månad!


Jag håller med helt. Prototypklasserna är helt klart roligast eftersom dom visar upp vad dom har gjort. I Formel 1 gömmer dom bilarna under skynken och berättar istället att Michael Schumacher har gift om sig.

Det är väl inte helt sant men det tycker jag säger en del vad både team, kameramän, producenter och kommentatorer riktar in sig på. I alla fall upplever jag det så.

Dock gillar jag Eje som kommentator. Han gör sig kanske inte så bra i TV men han har erfarenhet om det han pratar om och han pratar bara när han har något att säga.

_________________
Mikael Arnberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41546

Forumägare
Forumägare

Det var ju spännande i början! Sen somnade jag på soffan som vanligt....

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



var det bara jag som tyckte schumachers stängning i början var väldigt ful?
han prejade i princip ut den andre bilen (hjärnstillestånd just nu... vem var det???) utanför banan...
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Magnus Thomé skrev:
Det var ju spännande i början! Sen somnade jag på soffan som vanligt....


Kan bara hålla med. F1 är det ända som får mig att somna framför burken. Har man sett starten så kan man gå och lägga sig sen.

_________________
bmw bmwsson
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



uh.. jag låg o somnade hehe.

vilket inte gjorde så mycket ser jag på resultatlistan.

tacka vet jag motogp

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



AndreasNystrom skrev:
uh.. jag låg o somnade hehe.

vilket inte gjorde så mycket ser jag på resultatlistan.

tacka vet jag motogp


Är beredd att hålla med! Två hjul är roligare i det fallet!
//Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Anders Jeppsson skrev:
var det bara jag som tyckte schumachers stängning i början var väldigt ful?
han prejade i princip ut den andre bilen (hjärnstillestånd just nu... vem var det???) utanför banan...


Det var Montoya han preja ut... Tycker att det var taskigt av Schumi faktiskt. Visst är han den bäste, men han måste tolerera att Montoya är en vildhjärna som lyckas med sina omkörningar ibland. Och han borde ha lyckats även i detta fall om det inte hade vart för schumis prejning.

Säger bara en sak... Alonso, han står ju för halva spänningen i F1 för mig. Så jäääkla grym!

Sedan så håller jag med ett av ovanstående inlägg. Att F1 är så highteck är en bidragande faktor att det är så roligt att titta på! TV gör det svårt att se vilka hastigheter det rör sig om....tror att F1 gör sig bäst på läktaren...

Nästa race kommer en annan förare att vinna: ALONSo! Hemmabana ju.... Kolla så får ni se

_________________
Rachid Rachid
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Av det som man har lycket se på repriserna är det inget fel i det som Schumi gör enligt min uppfattning. Montoya laddar för att gå om Schumi på YTTERN. Vad hade han väntat sig egentligen? Då får man räkna med att köra på gräset. Inte heller Wirdheim ansåg det vara något formellt fel i den incidenten. Sekunden efter Schumi-incidenten trycker Montoya ut sin egen stallkamrat i gräset. Vad hade Montoya egentligen tänkt göra för att behålla sin position om Schumi nu hade släppt honom? Troligen samma sak som han nu anklagar Schumi för. Är det bara jag som tycker att Montoya börjar bli en rätt patetisk figur.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Corsa skrev:
Av det som man har lycket se på repriserna är det inget fel i det som Schumi gör enligt min uppfattning. Montoya laddar för att gå om Schumi på YTTERN. Vad hade han väntat sig egentligen? Då får man räkna med att köra på gräset. Inte heller Wirdheim ansåg det vara något formellt fel i den incidenten. Sekunden efter Schumi-incidenten trycker Montoya ut sin egen stallkamrat i gräset. Vad hade Montoya egentligen tänkt göra för att behålla sin position om Schumi nu hade släppt honom? Troligen samma sak som han nu anklagar Schumi för. Är det bara jag som tycker att Montoya börjar bli en rätt patetisk figur.

Nej, jag har tyckt Montoya är ganska patetisk ganska länge. Han passar tillsammans med Ron Dennis, så det är ju bra att han går till McLaren nästa år. Hoppas Frank Williams får tag i någon som snackar mindre och kör mer (Webber t.ex.).
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Corsa skrev:
Av det som man har lycket se på repriserna är det inget fel i det som Schumi gör enligt min uppfattning. Montoya laddar för att gå om Schumi på YTTERN. Vad hade han väntat sig egentligen? Då får man räkna med att köra på gräset. Inte heller Wirdheim ansåg det vara något formellt fel i den incidenten. Sekunden efter Schumi-incidenten trycker Montoya ut sin egen stallkamrat i gräset. Vad hade Montoya egentligen tänkt göra för att behålla sin position om Schumi nu hade släppt honom? Troligen samma sak som han nu anklagar Schumi för. Är det bara jag som tycker att Montoya börjar bli en rätt patetisk figur.


Håller med, Montoya kommer aldrig att vinna VM om han inte lär sig köra mer taktiskt både avseende postion och material.

Schumi är klart vassast. Behåller sin posistion på ett schyst sätt, dvs helt enligt reglerna. Sen kör han ikapp Button, avvaktar på ett vettigt avstånd för att spara däcken. Lägger in 2 demonvarv när Button går i depå och kommer ut före efter depåstoppen. Det är så man kör för att vinna, trist enligt många, men förbaskat effektivt.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 på Imola
<<   1, 2, 3, 4   >>
5 besök senaste veckan (18335 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande