Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (3115 totalt) |
Ljungbyhed Park hotas med polisanmälan för buller!
Igår den 29 Augusti framfördes hot om polisanmälan till Ljungbyhed Park för bullerstörning. Inte av dom närmsta grannarna typiskt nog. Man har redan dragit ner de tidschemat över de timmar som banan får nyttjas. Detta är en helt bisarr händelse eftersom man inte överträtt vare sig bullernivåer eller de tider som banan får nyttjas. Tyvärr har drevet börjat gå precis som på Anderstorp och andra banor runt om i Sverige. Hjälp till att protestera och visa hur många av oss som engagerar oss i motorsporten genom att teckna er på den namnlista som MOM Events har lagt ut enligt nedanstående länk. http://momevents.se/bevara-ljungbyhe _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Re:
Anmälan om trakasseri tycker jag låter rätt lämpligt. |
||
Re:
Polisanmälan kan man alltid göra, men utredningen läggs förmodligen ner. Problemet här är att klagomålen på ljudet har nu nått miljökomtoret som sedan en tid har itrett verksamheten på Ljungbyhed Park. Att göra en polisanmälan är förmodligen ett sätt att visa hur störd - ;-) - man är. Å _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Otroligt tråkigt att ytterligare en bana ska få stora problem.
Hotet är nog en reaktion på miljöförbundets ändring av deras tillstånd från förra veckan, vilket kändes som ett dråpslag. http://hd.se/klippan/2014/08/24/tuff I artikeln ovan skriver man att gränsvärdena överskreds kraftigt vid mätningen den 5 juli. Enligt kalendern körde man då drifting. _________________ ![]() |
||
Men vänta nu...
Hot om polisanmälan utan att också genomföra en polisanmälan i syfte att påverka någon annan är väl i den juridiska världen att betrakta som olaga hot? Mvh Pontus _________________ Pontus Mikaelson Kulbil: Porsche Cayman S 2006 Bruks och pendlarvagn: Peugeot 207, risig men betald... |
||
Felpostat, hur nu det gick till....
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||
Re:
nu är du ute och cyklar Olaga hot innebär att någon hotar att skada dig eller din egendom. Hotet som riktas mot dig kan omfatta andra personer, djur eller föremål som har stor betydelse för dig. För att hotet ska vara brottsligt måste du uppfatta hotet som allvarligt. Mao " sluta kör annars skär jag ..... av dig " är ett olaga hot. Liksom Jag ska slå sönder biljä.....n din" likaså ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (3115 totalt) |