Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2004 besök totalt |
Transportföretag.
Hej. Jag funderar på att köpa en bil från England och funderar på bästa sättet att få hem bilen. Den finns i Lancashire. Visst kan man flyga över och köra hem, men det känns lite bökigt. Bättre med ett transportföretag som fixar allt. Så frågan blir. Vet någon om ett bra transportföretag som kör transporter från England till Sverige? Alltid skönt att veta om det är ett pålitligt företag eller inte. Hälsningar Patrik. _________________ patrik nilsson |
||
Hej Patrik, kolla med http://www.eurotransport.se/
Jag har inte använt dem själv, men bra bemötande vid förfrågan. Eller så åker vi över och hämtar hem var sin bil ![]() _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Hej.
Har hittat dom på nätet och skickat en förfrågan på pris för frakt. Som jag skrev så är det ingen omöjlighet att flyga över och köra hem, men lite bökigt. Bilen som jag funderar på är inte helt ny, från 1969. Så det kan ha sina risker med haveri på vägen. Blir en bra bit att köra. Genom England, och ta tunneln till Frankrike och sen upp genom Tyskland och Danmark innan man är hemma. Båten till Göteborg går inte längre och inte den till Esbjer heller. Så en lastbilstransport hade varit det bästa. Bara det går att få till ett bra pris :-) Hälsningar Patrik. _________________ patrik nilsson |
||
Re:
Går RORO fartyg mellan Immingham och Göteborg, de har cirka 12 hyttplatser och vid lågsäsong brukar det inte vara något problem att få åka med. _________________ Roland Johansson |
||
Tjena Patrik,
jag har köpt 6 bilar i UK. som sista har jag flygit över köpt och suttit på färjan samma dag. Harwich till Esbjerg med DFDS Seaways. den går visst kolla här: https://ferry.dfdsseaways.se/Fares DFDS har även RO-RO till Göteborg. |
||
Slutkört till Esbjerg den 29:e september. http://politiken.dk/rejser/temarejser/ECE2275576/for-faa-passagerer-dfds-lukker-esbjerg-harwich-ruten/
Kan rekommendera nattfärjan mellan Harwich - Hoek van Holland. Ca 90 mil mellan Hoek van Holland och Helsingborg. _________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
Re:
Faen vad tråkigt :/ |
||
Du kan ta SCA-båt.
Dom kör papper från Norrland och har i regel väldigt lite last på returerna. Jag har använt dom för lite transporter från Rotterdam, dom lastar även i England. Lossat i GTB, UMEÅ och Piteå Mycket bra priser :-) PM:a om du vill ha pris. |
||
Hej.
Fick svar från Eurotransport på frakten 16350:- ex moms, blir över 20 000:- Alldeles för mycket pengar tycker jag. Blir till att leta vidare. Hämta bilen själv och åka fraktbåt till Göteborg och sen köra hem verkar vara det alternativ som är bäst. Har precis kommit hem från England och GoodWood Revival, hade jag vetat om denna bilen då så hade det kanske blivit en tur direkt till Lancashire och sen hem. Först ska jag se om jag kan få ihop affären med bilen, sen transporten hem. Hälsningar Patrik _________________ patrik nilsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2004 besök totalt |