Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2014-09-21 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar | << 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (12160 totalt) |
Lite imponerande ändå att lampan faktiskt höll. Det är inte lätt att fota en axande bil på 5 meters avstånd. Jimmys ansikte är i alla fall något så när i fokus... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
||
Sekunden efter låg motorn på varvstoppen och slog samtidigt som alla fyra hjulen låstes upp. Allt stannade innan vändningen och så blev det tyst. Dödstyst... Tills dess att föraren hoppade ur och konstaterade att årets gashäng just inträffat. Titta Jimmy, du kom ju runt galant utan att använda gräset. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Det var det hela. Jocke har förhoppningsvis ett par lugna dagar framöver och återkommer med tiderna.
En fråga så där rätt ut: Vi har i år haft en markant nedgång på antalet startande. Är det tillfälligheter eller gör vi något fel? Blev det för dyrt i.o.m. licensen? Är det fel datum? Bär det emot att stå konvakt? Går det för fort? Går det för långsamt? Är vi elaka och bittra gamla män (jo, jo, jag vet att jag är det när man väl börjar känna mig, men nu snackar jag om klubben som grupp) som lätt skrämmer bort folk? Kom igen, vi vill/behöver veta inför framtiden. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Mina personliga åsikter:
# För dyrt i.o.m. licensen? NEJ! Det är ju i princip gratis att köra med er (särskilt som medlem, att få köra två gånger per säsong på medlemsavgiften måste vara ganska unikt). # Fel datum? Egentligen inte, men det känns som datumen blev spikade väldigt sent i år och det var ibland oklart länge om det skulle bli lördag/söndag osv. och detta kan säkert ha gjort att deltagarantalet minskar. Men detta bör ju vara ett mindre problem nästa år eftersom det då inte är nytt med SMA-licens. Försök spika och kommunicera ut datum hyfsat tidigt. Fast för tidigt så riskerar man ju att andra större evenemang offentliggörs senare och krockar. # Konvaktande? Jag tycker inte det är särskilt betungande, det är ju knappt någon som kör på konerna på era körningar. # Fort/långsamt? Jag tycker det har varit ganska lagom (men så kör jag ju motorsvag bil också). Sista banan gick lite snabbare men man vågade ändå ladda på så den var snabb på rätt sätt och det fanns ju tightare partier också. # Elaka och bittra? Nej det tycker jag inte, jag minns det som positivt första gången jag körde med er. Man hade nog kunnat öka intresset för SMC också genom lite mer arbete kring att redovisa tider, aktuell tabell osv. under säsongen. Jag hjälper gärna till med det. Jag vet i alla fall någon/några MX-5-förare som funderar på att köra SMC nästa år. _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
För min del så har det känts som om ni redan är ett järngäng och det är jättefullt med bilar på alla träffarna så det har knappt varit lönt att åka ned. Just smålandscupen har jag alltid missat, för det mesta pga av att jag missat att kolla upp den i början av säsongen, mer reklam tack, men de gånger jag faktiskt har kommit ihåg det så har datumen varit väldigt fel. Nästa år skulle det vara väldigt roligt att leka med er. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||
Lite bitter ska man väl vara till mans
Jag har inget att klaga på, Hade MR2 varit hel hade jag varit med på alla körningar, Om man tvunget ska anmärka på ngt kan jag hålla med Victor om att det hade varit bra med spikade datum tidigare på säsongen. Sen angående marknadföringen, Typ ingen utanför den lilla bubblan vet om de här körningarna känns det som, Så det går säkert att få in fler folk om man marknadsför sig bättre, Men sen e frågan vad som e lagom marknadsföring då det är en hårfin gräns mellan för lite bilar och för många bilar:) _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||
För min egen del lyckades jag komma på 3 av 4 tävlingar, det passade in bra i min kalender i år.
För övrigt har jag i år hunnit med 8 banmöten, och 6 slalom tävlingar med Porscheklubben, plus 2 superstage. Jag prioriterar Porscheklubbens körningar mycket tack vare att jag är regionombud och arrangerar många av klubbens aktiviteter. Men jag tycker sportvagnsklubbens körningar är underhållande, banorna läggs lite annorlunda och det är kul att se lite andra bilar ibland också. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Och här kommer till slut tiderna, ber om ursäkt för att det dröjt så länge.
Detta är bästa tiderna för själva tävlingsdelen.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Och här kommer samtliga tider.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||
Om man klipper och klistrar lite i tävlingsresultaten...
Tony Pettersson Renault Megane 01:39.53 Gerhard Petersson Super Seven 01:40.05 Rod Erlandsson Toyota Corolla 01:40.34 Andreas Silfverling Alfa GTV 01:40.56 Mattias Lindblad Toyota Corolla 01:42.09 Jimmy Widell Super Seven 01:42.27 Victor Bagge Mazda Miata mk2 01:42.38 Jag har sagt det förr och säger det igen. Vi måste nog ha igång vår tidtagningsanläggning snart... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Tycker den listan ser riktigt bra ut :-D _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Om ni inte får fart på tidtagningssystemet och funderar på att köpa något istället så kör vi med detta i MX-5 Racing Club, fungerar kanonbra: http://farmtek.net/motor_sports.htm
_________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||
En alldeles nysläppt film ifrån våra övningar https://www.youtube.com/watch?v=DhHR
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Väldigt många kör fel i de partierna med rak slalom, som tex chikanerna på taxibanan. Finns ingen anledning att ta höjd in i den, det blir bara stora sidoförflyttningar.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Eftersnack 2014-09-21 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar | << 1, 2, 3 >> 9 besök senaste veckan (12160 totalt) |