Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-04-25 Film/Rapport från Klippans Motorsportkl. på F5
<<   1, 2
8193 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Staffan Lindén skrev:
Måste erkänna att jag har dålig koll på vilka hjulvinklar som är bra mm.... samt att man verkligen är en rookie när det gäller bankörning.
Ackermanprincipen fungerar på bilen, linjerna från lederna framifrån sammanfaller dock lite bakom bakaxelklumpen.... Har dock inte tänkt på det att ackermanprincipen ändras om jag kortar styrarmarna.....
Pär: Vad menar du med att styrstången/knutarna är vridna i förhållande till varandra?? Menar du att knutarna på höger och vänster sida på bilen inte har samma vridning??
Bilen har numera utrustats med en catchtank tillverkad av en bit 3" avgasrör.... och det verkar fungera perfekt....

// Staffan


Hej!

Sorry, hade missat dit inlägg, men bättre sen än aldrig (om du inte redan kapat ner allt och svetsat ihop det igen )

Har själv fått tips om det i denna tråden som handlar om styrningen till min räser. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=7602

Tror ändå att det är en god ide att ta några foto på geometrin och lägga upp i tråd här, t.ex under "skruva banbil". Tror det kommer en massa goda förslag inom 12 timmar

Det akteulla i den tråden är detta nedan

ButterflyRacing skrev:
Daniel L skrev:
Vilka vinklar är det som måste vara lika? Kan någon göra en liten skiss så att jag förstår?


om vi tänker oss att vi har en rattstång....knut..... mellanaxel....knut..... styrväxeln. Så ska knutarna sitta lika.

+ -------- + men inte x ----------+

Sedan ska knutarna ha samma vinkel

/----------/ eller /--------\ och inte /---------I

Fattar ni..???

Detta är MYCKET viktigt på en kardanstång...........men jag tror det måste vara mycket fel om det ska kännas i en styrning.

_________________
Pär Hylander
Citera
Eftersnack
2004-04-25 Film/Rapport från Klippans Motorsportkl. på F5
<<   1, 2
8193 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande