Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 40715 besök totalt |
ALLMÄN INFO: Just nu gäller att till de flesta klasser anmäla sig till en reservlista. Den kommer vara nyttig för de som söker "wild card" platser beroende på hur många av de som har "första tjing" som väljer hela paketet.
Det skadar aldrig att skicka ett mail med frågor till anmalan@timeattacknu.se så kan vi i minsta fall ge lite allmän info om de "pre-race" dagar vi kommer storsatsa på; där folk kommer få möjlighet köra med oss utöver tävlingsdagarna. Självklart kan vi även ringa upp alla er som bygger inför 2016 redan nu och hjälpa med skillnad mellan klasser etc. Även ett spektakulärt "Time Attack Festival" är mer eller mindre spikat för att ta vara på det enorma intresse som funnits utöver deltävlingarna i serien! Sänd ett mail så gör vi vårt bästa att hjälpa er! ![]() SERIENUMMER KÖPTA TAnu.se 2015: http://timeattacknu.se/forare/ Efter att ha grävt ned huvudet i sanden och jobbat med ännu positivare energi än någonsin inför & under 2014, kommer här en bekräftelse på att vi är på rätt spår som Sveriges etablerade Time Attack-arrangör (så långt bak som 2008): - - - Oktober 2nd, 2014 - http://timeattacknu.se/2014/10/press Efter en monumentalt stark avslutning och flera starka PR-event för TAnu.se, kommer ett kvitto på seriens attraktion: 90+st har redan nu köpt sig ett startnummer för säsong 2014! Vi är otroligt glada över detta, framförallt för alla förares skull som nu har en stark plattform i ryggen att jaga sponsorer och stöd för. ![]() "Det här är vad mitt team och lojala förare så långt bak som 2008 har jobbat för i alla år. Alldeles för många att lyfta fram eller enskilda anledningar till varför intresset varit så stort redan nu, fast vi inte officiellt öppnar anmälan förs nästa vecka. Jag känner spontant att hjärta och entusiasm är samlade begreppen för en sådan revolution inom motorsporten vi nu står inför! Nu har vi möjligheten att fortsätta leverera lika bra race som hela 2014, och höja oss på de områden som ska fortsätta utvecklas- vi kommer göra allt för att förvalta dessa förares förtroende för oss på bästa sätt! - Mikael Jarosinski - Media & PR-ansvarig TAnu.se. Det går alltid bra att ställa frågor och göra en intresseanmälan på anmalan@timeattacknu.se. Nu tar vi långhelg och laddar för storartad "pre-season 2015″ tillsammans![/b] |
||||
En sak jag ser fram imot är ju att se när Unlimited dönar ut på banan.
Vilka jävla bilar det är där. Gåshud ! Kommer självklart att även bli sjukt nice att få fightas själv i Pro. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||
vore kul se din bil på slicks i pro ![]() |
||||
Mitt problem är att jag då kommer behöva torrsump. Men funkar den lösningen som kommer till 2015 så är inget omöjligt inför 2016 _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||
Ska bli sjukt kul!
Siktar på klass PRO ![]() För det läär ju bli slicks i klass unlimited med tanke på vilka bilar som deltar där ? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Mantorp 1.26.8 BMW 330xi Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
stämmer bra Erik, det är godkänt med slicks i Unlimeted. Pro är på R-däck. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||
|
||||
Det vi fått veta i samband med prisutdelningen var i grova drag: Kinnekulle i Maj Mantorp i Juli Gelleråsen i Aug Knutstorp i Sept 100% Spikade datum antar jag kommer när alla de största aktörerna (STCC mfl) spikat sina tävlingshelger klart. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
![]() |
||||
Kan bekräfta att vi ligger i framkant med att kalendern kommer se ut sådär 2015, men som Peter poängterar så är det som alltid så att man får vänta ut "kedjereaktioner" med att STCC bokar sina datum. Nu är även listan på folk som köpt ett startnummer uppdaterad (78st): http://timeattacknu.se/forare/ |
||||
|
||||
Uppdaterat med numera 90st betalande förare:
SERIENUMMER KÖPTA TAnu.se 2015: http://timeattacknu.se/forare/ |
||||
![]() I år har vi haft 4C med på alla banmöten och det har vid flera tillfällen varit möjligt att få åka med ett par varv. (Sorry för OT) _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||
Ni är varmt välkomna med en anmälan. Lite synd att vi hittills inte har haft en Alfa då TA är ett naturligt komplement både till racing över mållinjen samt märkesklubbars egna trackdays. Har ni en representant är ni välkomna skicka ett mail till anmalan@timeattacknu.se så lovar vi ta extra väl hand om förste "Alfisti". De med stegrande hästar verkar ju ha hittat till oss (några) iaf? http://timeattacknu.se/forare/ ![]() |
||||
Då vill vi passa på att önska alla våra följare här på Rejsa.nu en riktigt God Jul!
![]() |
||||
Hej och grattis till det Stor uppslutning!
Tänkte bara höra hur det går till med att köpa startnummer? Garanterar det mig att köra alla "deltävlingar"? Antar att det inte är så då det skulle bli väldigt svårt att åka över 90st på en bandag t.ex. Mantorp? För jag antar att ni inte tänkt köra två dagars tävlingar? Problemet är väl om alla som köpt startnummer förväntar sig köra Mantorp och där bara finns plats till 50-60st, vad händer då? Tack på förhand Gabriel Wendel _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 40715 besök totalt |