Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
INFÖR 2015: 90+ ekipage har redan köpt startnummer i TAnu.se 2015
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (40735 totalt)
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 240


Trådstartare
Hej och tack Gabriel!

Kortfattade svar:

- Bokar du en startsiffra (3000:-) får du "första chansen" att köpa hela banpaketet på fyra deltävlingar. Just nu har vi reservlista i flera klasser. Kontakta oss för anmälan: anmalan@timeattacknu.se.

- Självklart ska alla som hittills bokat in sig vara med, i snitt 20st i varje klass (som är den relevanta siffran i det hela, då det sällan är mer än ett tio-tal bilar på banan etc).

- Mantorp är inga bekymmer liksom Karlskoga och Knutstorp, det är på Kinnekulle vi redan lagt ner stora planerings-resurser i att klara logistiken med extra personal etc. Om du läser vårt seriereglemente finns väldigt många "nya" ingrepp för att det i slutändan ska vara ordning och reda = Rätt grupp av ca 10 bilar på banan samtidigt.

Idag körs det i event som STCC bra mycket mer ekipage på en dag på banorna än vår serie, många festivaler på Knutstorp har ibland över 200 ekipage.

Vi kommer klara oss fint och tror förarna kommer älska pulsen på eventen, vill man köra av sig så kommer man en dag tidigare då vi bokat "Test & Tune" samt allmänna trackday-pass också!

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
racerhenke
Göteborg
Här sen Jan 2014
Inlägg: 38



TAnu.se skrev:
Hej och tack Gabriel!

Kortfattade svar:

- Bokar du en startsiffra (3000:-) får du "första chansen" att köpa hela banpaketet på fyra deltävlingar. Just nu har vi reservlista i flera klasser. Kontakta oss för anmälan: anmalan@timeattacknu.se.

- Självklart ska alla som hittills bokat in sig vara med, i snitt 20st i varje klass (som är den relevanta siffran i det hela, då det sällan är mer än ett tio-tal bilar på banan etc).

- Mantorp är inga bekymmer liksom Karlskoga och Knutstorp, det är på Kinnekulle vi redan lagt ner stora planerings-resurser i att klara logistiken med extra personal etc. Om du läser vårt seriereglemente finns väldigt många "nya" ingrepp för att det i slutändan ska vara ordning och reda = Rätt grupp av ca 10 bilar på banan samtidigt.

Idag körs det i event som STCC bra mycket mer ekipage på en dag på banorna än vår serie, många festivaler på Knutstorp har ibland över 200 ekipage.

Vi kommer klara oss fint och tror förarna kommer älska pulsen på eventen, vill man köra av sig så kommer man en dag tidigare då vi bokat "Test & Tune" samt allmänna trackday-pass också!


Hej Tanu
Har försökt läsa mig till men kan inte hitta infon på facebook eller på hemsidan. Kanske har missat vilken post det är.
Är denna startsiffra att betrakta som ett förskott, som räknas av i hela banpaketet?
När släpps infon om hela banpaketet?

Jag kommer ju sannolikt köpa hela paketet oavsett, men har inte hittat i vilken härad banpaketet rör sig om ännu, eller vilka olika alternativ som kommer att finnas, med konkret prisinformation. Det är kanske knappt 3 månader kvar till premiär och jag som har mindre budget hade uppskattat denna infon så snart som möjligt för att planera däckinköp m.m.

Mvh

_________________
henrik plojak
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 240


Trådstartare
Hej Henrik!

Vi har varit fullbokade sen en tid tillbaka, och därför egentligen aldrig lagt någon tid på att skriva ut något om det. Faktiskt bara blivit så i all trafik med att förbereda inför säsongen och hålla fokus på de som var kloka nog att hugga ett startnummer tidigt.

Om du missat någon info som anmälda förare fått tilldelad så är det bara kontakta serien direkt, har sänt ett mail för att stämma av läget om det var något mer du undrade om!

Ser fram emot ditt kliv upp i klass från att ha blivit Champion i Club 2014! :

- - -

ALLMÄN INFO: Just nu gäller att till de flesta klasser anmäla sig till en reservlista. Den kommer vara nyttig för de som söker "wild card" platser beroende på hur många av de som har "första tjing" som väljer hela paketet.

Det skadar aldrig att skicka ett mail med frågor till anmalan@timeattacknu.se så kan vi i minsta fall ge lite allmän info om de "pre-race" dagar vi kommer storsatsa på; där folk kommer få möjlighet köra med oss utöver tävlingsdagarna.

Självklart kan vi även ringa upp alla er som bygger inför 2016 redan nu och hjälpa med skillnad mellan klasser etc. Även ett spektakulärt "Time Attack Festival" är mer eller mindre spikat för att ta vara på det enorma intresse som funnits utöver deltävlingarna i serien!

Sänd ett mail så gör vi vårt bästa att hjälpa er!

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Har jag bara drömt att Test n Tune på fredagen skulle ingå för alla i serien

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 240


Trådstartare
Ripper skrev:
Har jag bara drömt att Test n Tune på fredagen skulle ingå för alla i serien


Aldrig varit aktuellt, och banorna har samma kostnad på hyra trackday som på tävlingsdagen samt högre kostnader för personal/rescue då det är vardag. Men hade varit trevligt om vi kunnat erbjuda det fritt åt förarna såklart.

Vi har dock subventionerat ett mycket prisvärt "shakedown-tillfälle" som borde vara attraktivt om man vill testa men inte kan medverka en hel dag!

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003



Vad kostade det att köra alla fyra deltävlingarna i år?

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



11.000kr kostade att köra serien med alla tävlingar.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 240


Trådstartare
Anton-Dekorteknik skrev:
11.000kr kostade att köra serien med alla tävlingar.


thumbs up Stämmer bra (inkl. serieavgift 3000:-), om man bokade tidigt och inte tog på avbetalning två tillfällen. Vi har olika lösningar som ger förare lite flexibilitet.

Snart dags igen, 7 Nov öppnar vi vår anmälan men det går bra att göra en intresseanmälan och ställa frågor redan nu:

MAILA: anmalan@timeattacknu.se

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Skyracer
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 26



Nu är det hög tid att göra en ny tråd inför 2016 tycker jag!!!


Ja, jag kan göra det själv, men tycker att respektive serie kan göra en officiell tråd!

Mvh
Håkan

_________________
Håkan Skyracer Eriksson
http://www.facebook.com/ae86sweden
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Skyracer skrev:
Nu är det hög tid att göra en ny tråd inför 2016 tycker jag!!!


Ja, jag kan göra det själv, men tycker att respektive serie kan göra en officiell tråd!

Mvh
Håkan


Det har du rätt i..vi får hetsa Micke att göra en ny..

Timeattacknu.se har redan 80 som skrivit upp sig så det blir nog en topp säsong likt förra året..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 240


Trådstartare
Supramannen skrev:
Skyracer skrev:
Nu är det hög tid att göra en ny tråd inför 2016 tycker jag!!!


Ja, jag kan göra det själv, men tycker att respektive serie kan göra en officiell tråd!

Mvh
Håkan


Det har du rätt i..vi får hetsa Micke att göra en ny..

Timeattacknu.se har redan 80 som skrivit upp sig så det blir nog en topp säsong likt förra året..


Shhhh! Tills vi faktiskt har 100% klart och hunnit komma ikapp med alla mail så vill vi inte ange någon siffra... men vi har väldigt angenäma bekymmer just nu där vi hoppas presentera en genomtänkt plan även om tävlingsserien blir fullbokad.

Vi får be att återkomma när vi kommit ikapp. Det är ju knappt så vi på kontoret hunnit reda ut baksmällan från avslutningsfesten ännu, eller vad säger du Rco som ändå var en av kungarna även i baren?

INTRESSEANMÄLAN: anmalan@timeattacknu.se



_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja är lite trött ännu ja

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Allmänt banåkaforum
INFÖR 2015: 90+ ekipage har redan köpt startnummer i TAnu.se 2015
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (40735 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande