Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
5538 besök totalt |
F1 Russian GP 2014
Eftersom jag är elak och cynisk startar jag en tråd om nästa F1-race. Har Marussia en bil och förare att fylla startfältet med till helgen? Är Alexander Rossi den som får äran? På kartan ser banan ut att vara ritad med enbart linjaler och nästan ingen passare så man får hoppas att det verkliga spåret blir mer dynamiskt än bara start-stopp. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Så länge det finns gott om möjligheter att köra om andra så är jag inte så brydd om det blir lite start/stopp-aktigt. Finns tillräckligt med banor som mest bara är formationsvarv
![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
Re:
Massa är kanske bragingrights MEN Maldonado är väl en ärligare skrytning i ett kval. Maldonado hade iofs problem han med men de ligger ju iaf där nere de med. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Jag var mest imponerad över att han bara var ca en tiondel från att gå vidare till Q2 och en halv sekund snabbare än Kobayashi
![]() Och Grosjean på P16 hade väl inga problem? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Det där var nog den här säsongens sömnpiller. Efter Rosbergs miss i inledningen var det bara en lång väntan på målflagg.
De borde ha supersoft som ett av däcken varje race. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re:
+1 Fruktansvärt episkt tråkigt race. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Det strålar inte direkt värme mellan Lewis och Nico. De verkade undvika varandra både i kulissen och under pallceremonin. Tydligt kroppsspråk enligt min bedömning.
Jag hänger med dåligt, har det hänt nåt mer eller är det incidenten för några race sen som hänger i? _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Re:
Det talas väl rätt öppet om att Lewis har de psykologiska övertaget efter Spa och Hungaroring. Där fick ju Nico bannor av stallet efter sina "moves" på banan som inte gillades. Lewis spelade ganska mycket på det i media och har väl vänt på steken. Nu är han ju före i VM , har psykat Nico och Vunnit några rejs. Det är väl rutinen som spelar in i detta stadie av mästerskapet. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
5538 besök totalt |