Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SM/RM i Time Attack med Nordic Time Attack 2015!
12123 besök totalt
Nordic Time Attack

Här sen Nov 2013
Inlägg: 71


Trådstartare


Hej alla Time Attackare!

Svenska Mästerskapet i Time Attack säsongen 2014 har varit ett lärorikt och mycket roligt år ihop med alla förare/team, arrangörsklubbar, crew-funktionärer, säkerhetspersonal samt framför allt våra sponsorer som är en stor hjälp på traven!
Jo, vad gäller 2015 så trillar det in nyfikna frågor om vad som kommer hända inför nästa år... fortsätt med detta! Ev frågor till jens@nordictimeattack.se

SM/RM i Time Attack med Nordic Time Attack 2015!

Då är det dags för oss inom Nordic Time Attack att presentera lite av 2015 års nyheter.

Vi kommer fortfarande att vara den serie i Sverige som innehar ett Svenskt Mästerskap(tävlingsbilar) och Riksmästerskap(standardbilar) i Time Attack.

Ett begränsat antal platser kommer släppas till serien på grund av att ni som deltar skall få maximalt med körtid för era insatta pengar. Befintliga förare har förtur på platserna och fram tills den 30/11.

Den frågan vi får mesta utav alla är huruvida vi kommer använda oss av fartreduceringen i CLUB samt Club Challenge nästa år. Vi kan nu meddela att vi till säsong 2015 kommer ta bort dessa.

Hur ser kalendern ut inför nästa år?

2015 års banor är bokade och vi kommer även till nästa år ha 5 st deltävlingar som innefattar 4 st banor. Vi förhandlar just nu med en bana för att försöka få till en "Test And Tune" dag innan serien utan tidtagning.

Banor som är bokade är:
Rudskogen
Kinnekulle
Gelleråsen
Knutstorp

Kalendern fastställs troligen i nov-dec 2014 på grund av att STCC skall lägga sitt schema.

Vilka klasser finns då inom NTA?

Club = Gatdäck.
Club Challange = Samma som Club fast med R-Däck.
Pro-AM = Tävlingsbilar med R-Däck
Pro = Slicks

OBS! Alla klasserna utan fartreducering.

Hur ser upplägget ut på tävlingsdagen?

Upplägget för en tävlingsdag ser ut i grova drag så här.

Warm-up Club klasserna 20min
Warm-up Pro klasserna 20min
Q1 - 15min / klass
Q2 - 15min / klass
Q3 - 15min / klass
Top8 kval (vid tillräckligt många bilar) 10min / klass
Final - 15min / klass

Vad krävs för att du skall få tävla i Nordic Time Attack?

Det är jätte enkelt att vara med och tävla i NTA. Det som krävs är en Nationell licens från SBF samt en bil som platsar i någon utan våra klasser.

Tänk på det att det är enkelt att ta en licens inom SBF, en teorikurs på ca 2,5-3h där bland annat säkerhet gås igenom. Totalkostnaden blir ca 1250kr per år för licens och klubbmedlemskap och då ingår personförsäkring både till, från och på banan under tävlingstillfällena samt att du kan tävla på alla andra SBF-anslutna evenemang på denna licens utan att behöva teckna en massa engångslicenser och så vidare.

Vad kostar då en säsong?

Förare som varit med och kört under 2014 kör för 7000 kr för hel säsong.
Förare som kan få med en kompis som inte deltagit under 2014 betalar 8000 kr för hel säsong.
Ordinarie pris är 9000kr för hel säsong. Som ny förare blir alltså detta 1800 kr per tävlingstillfälle.

Hur anmäler man sig?

Anmäl ert intresse för att köra på http://www.nordictimeattack.se/?page_id=225, där önskar ni även startnummer inför nästa år. Förare från 2014 har förtur på gamla nummer. Efter detta kommer ni få ett bekräftelsemail skickat till er där informationen om betalningen finns.
För att binda upp sig på en säsongsplats så krävs en förskottsbetalning på 2000 kr / förare på B.G 249-4722 innan 2014-11-30, resterande belopp skall vara oss tillhanda senast 2015-03-31.

Vi har fler nyheter som kommer att komma lite längre fram i oktober.

Mer information finns på www.nordictimeattack.se men har ni några frågor eller undrar allmänt om NTA eller hur man deltager så maila gärna på jens@nordictimeattack.se och är det tekniska frågor maila till kaj@nordictimeattack.se.

All information publiceras även på vår hemsida http://www.nordictimeattack.se. Det är även på vår hemsida ny information löpande publiceras så håll utkik där!

Alla nyheter delas även på våran facebook där även annat smått och gott publiceras. Följ oss där för att hålla er uppdaterade.


Hälsningar
Nordic Time Attack
Ralph, Kaj och Jens

_________________
Nordic Time Attack
www.nordictimeattack.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Trevlig info, när tror ni att ni vet mer om den sista banan

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Nordic Time Attack

Här sen Nov 2013
Inlägg: 71


Trådstartare
Supramannen skrev:
Trevlig info, när tror ni att ni vet mer om den sista banan


Ja eller hur, kalender spikas först efter det att STCC satt sina datum.

_________________
Nordic Time Attack
www.nordictimeattack.se
Citera
Allmänt banåkaforum
SM/RM i Time Attack med Nordic Time Attack 2015!
12123 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande