Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1218 besök totalt |
Hjälp med bilval.
Hej! Har tröttnat på min BMW E39 och vill nu ha en mer potent "svänga gasa svänga vagn" ![]() Har några krav som måste uppfyllas: Vill helst inte passera över 100 000kr strecket. Samt att bilen ska vara nittio-talare eller nyare. Så vad kan ni rekommendera? Storlek på bilen spelar i stort sett ingen roll, men den ska gå bra och vara rolig att svänga med. Tack på förhand. M.V.H _________________ Martin Tulle M5 E39 |
||||
Det finns en del liknande ämnen tidigare som du kan hitta om du söker på något lämpligt. Vad det nu kan vara...
Jag har för mig att Porsche 944 icketurbomodeller förekommer ganska ofta i rekommendationerna. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
o så kommer alla nu rekomendera den bilen de själva har.... så jag kan ju börja
![]() M3 E36 är enormt mycket bil för pengarna i dagens läge bara man ser till att köpa en fin välvårdad. Men den är lite tung ![]() _________________ ![]() |
||||
Ja, hade det inte gällt 90-talare så hade jag ju givetvis rekommenderat en Golf från 1988. ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
hehe, ni låter lite partiska.
![]() De modeller jag har tänkt mest på är M3 och nissan 200SX S14a. Frågan är väl, om man verkligen får nån vettig M3 för runt 100k? Ska åka med i Nissan 200 på mantorp nu i helgen så då får jag se vad en sådan går för. _________________ Martin Tulle M5 E39 |
||||
100 låter lite lite, då får man nog vara bra envis tills man hittar rätt bil. _________________ ![]() |
||||
miata kanske? jag har provat ett par och de är härliga att köra, det finns mycket eftermarknadsgrejjer om du sen blir sugen på att uppgradera den redan fina väghållningen, de ska dessutom tåla många bantimmar och har väl dimensionerade bromsar från början, kika in på www.miata.se
annars kanske Honda integra kan vara ett vettigt val, priserna börjar väl på precis över 100.000 men även den ska vara väldigt "färdig" för bana från fabrik. edit: såå klantigt, jag hade bråttom, säger vi ![]() ![]() ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Du menar väl inte www.miata.se , www.miata.net mfl ?
Miatan är en trevlig bil som kan upplevas som lite tråkig av mektokiga. De bara går ju. ![]() Gott om möjligheter att ställa hjulvinklar för alla behov. Vill du ha mer effekt så tål motorn en hel del laddning men SBP tycker inte om det (det finns inga plastkåpor att gömma det under heller). www.flyinmiata.com , www.brperformance.com |
||||
Men det där med försäkringen??? Hur har du löst det Magnus? Eller betalar du och är glad... ![]() EDIT: Sneglar på den biltypen för att ha som ett utmärkt träningsredskap. DS |
||||
får nog vifta lite med MR2 flaggan
![]() liten, lätt mitt motorvagn som är bakhjulsdriven och har 156 eller 175hk motor utan turbo och 200 med. trevlig vägvagn som går lungt och fint på vägen, inga problem att köra långt och ett litet bagageutrymme finns för ett par bäckar läsk och nån ica kasse. Reservdelar finns hemma på två dagar och kvaliteten är hög på bilarna. samma motor som i vanliga celican i princip. försäkringen är låg dessutom. priserna i sverige går från 100 tusen och nedåt till 60 för en 90-93 utan turbo turbon för 90-100 på ett ungefär men då är alla -91or. betydligt billigare i tyskland _________________ MVH Stellan Leibel |
||||
13000 om året, helförsäkrat och 2000 mil. Bor i värsta tänkbara försäkringszon... Men det var kanske inte det du tänkte på eller? _________________ ![]() |
||||
Kan du inte maila mig lite mer info om det där är du jättehygglig?! Verkar ju ytterst humant för biltypen! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1218 besök totalt |