Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
3708 besök totalt |
2014-11-01, SLC delt5 FINAL Sviestad
Inbjudan SLC Deltävling 5 Final , 1 November 2014 Sviestad Anmälningsformulär Härmed bjuder SLC Racing in till Racingtävling över 8timmar för följande klasser: SLC kl.1, kl.2, kl.3 och SLC kl.4 Tävlingen kommer köras med fulla tillstånd och försäkringar från SMA. SMA licens är obligatorisk , www.svenskamotorsportalliansen.se för årslicens a 400 eller köp engångslicens på plats för 150:- Ljudnivå max 95 db, Obs kommer kontrolleras med Sviestads fasta utrustning och efterlevas, så medtag reservdelar för att få ner ljudet.. då överträdare kommer plockas av banan. Transponder används AMB TranX260, finns till uthyrning för 500:- på plats Tävlingsregler Tekniska regler kl.1 Tekniska regler kl.2 Tekniska regler kl.3&4 Tävlingsschema. Fredag 31 Oktober 18.00 anmälan öppnar. 20.00 besiktning öppnar (inklusive SLC vagnboksbesiktning) Lördag 1 November 07.30 Anmälan och besiktning öppnar 08.30 Förarmöte 09.00 Start 8h SLC delt5 17.00 Mål 17.15 Prisutdelning Anmälda 4 TeamA Sweden, VW Golf, Kl.3 7 Kressner Motorsport, BMW M3 GTR ... kl.4 9 König Motorsport , Honda Civic... kl.2 11 Ecurie Canard en Colère GT, Ginetta G20... kl.2 13 TBS, Porsche 944 / BMW M3.... kl.3 18 RDS Bilverkstad, Honda CRX Vtec...kl.2 21 Glenn Racing, Opel Corsa 22 Ecurie Canard en Colère GT, Ginetta G20...kl.2 23 Team målarna, Volvo 940 kl.3 35 Need for Speed, Porsche 944, kl.2 36 Team Alkoracing, Toyota Yaris...kl.1 49 Ede Racing, BMW Z4...kl.3/4? 52 Kaarle Racing, Ginetta G20...kl.2 69 Raketservice, Opel Speedster....kl.2 76 Jonsson bil, Peugeot 106....kl.1 88 Stötdämparexperten, VW Golf...kl.4 96 Never Stop Racing, Toyota Celica GT...kl.2 99 Fastlane Racing, Opel Manta....kl.2 240 Kebabracing BMW 325....kl.2 323 Butterfly Racing BMW 325...kl.2 850 Flat out racing, Peugeot 205...kl.1 740 V8 Raggarna, Volvo 740...kl3 |
||||||
jag är inte 100% säker än, men jag ska dit tidigt på fredag och kolla och bestämma....
men det jag tror i dagsläget efter ha lyssnat med lite olika folk och kollat bilder ... är att vi kommer köra av i övre delen av rondellen som depåinfart.. och sen åka slingan runt över och sen in i stora fyrkantiga depån... och sen ha depåutfarten på rakan.... dvs ni kommer ha möjlighet att stå i stora depån och bilarna passerar er på väg ut.... dvs det blir gemensam maskin och bandepå och tankning då innan..... |
||||||
Re:
aha, näe ...... det problemet finns tyvärr med Sviestad att allt är i mitten av banan och enda sättet att lämna eller komma är att korsa banan......vi kommer ha möjlighet att släppa över folk och fordon... men då måste vi code60flagga, så vi gör det max 2ggr i timmen under överseende av funktionärer....så man kan få vänta 30 min på överfart i värsta fall. så bästa är att alla har allt dom behöver på insidan.... |
||||||
Re:
Jag ska tänka på det när jag packar! 2 st code 60 i timmen ser jag inte fram emot så jag hoppas att det inte blir så... _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
det var absolut max.... ifall någon måste över... men det kommer ju inte bli långa sådana då folk får skynda sig över.... men vi kan inte släppa över fordon utan code60 iaf. och förhoppningsvis blir det inte många som kommer behöva ändå. |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
3708 besök totalt |