Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. Broms fundering
138 besök senaste veckan (210209 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 29, 30, 31
   
MarcusKarlsson
Katrineholm



Här sen Jul 2005
Inlägg: 67



Tipsa Facebook   Inlägg  21 Jun 2019 15:53     Citera

Äntligen!

Premiär på KOM nästa helg?


_________________
Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS MKII
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Fricke.w
Söderhamn



Här sen Dec 2008
Inlägg: 994


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Jun 2019 09:01     Citera

Ha ha
Nästa år som det ser ut.


_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Fricke.w
Söderhamn



Här sen Dec 2008
Inlägg: 994


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2019 02:48     Citera

Saxar in mina bromsfunderingar här också, i hop om att nå fler kunniga i området.

Lika bra att tänka högt här och kanske få en knuff i rätt riktning eller kväva idén i dess linda
Jag kom över bromsok från en Impreza STI (Brembo 4-kolvs fram och 2-kolvs bak.
Oken passar på rakt av på bilen utan att behöva bygga adaptrar, där av vart de extra intressant.
Problemen som uppstår dock är ju följande.
1. På en impreza sitter oken kl 15:00 på min GT86 sitter dom kl 09:00 förenklat, allternativ här om man vill ha kolv biasen rätt är att skifta plats på luftningen så den hamnar högst upp i gen, men då blir det knas med luftningen i förhållande till hur kanalerna går i oken.
2. Jag struntar i kolv storlekarna och bara skiftar höger till vänster och visevärsa, men får då problem med slitage och något sämre bromsverkan som jag förstår det?
3. De skiljer ju en hel del i area på kolvar i oken mot för original dito och de blir väl sällan bra att försöka reducera detta med strypningar?
Skulle det då funka att ta bromsservo och huvudcylinder från samma bil som bromsarna kommer i från, eller bygger jag till ännu mer problem och konstiga beteenden på bilen?
4. Om vi säger att jag byter servo och huvudcylinder, hur kommer de att påverka min abs som jag i dags läget gillar på bilen, kan vara helt ute och cykla här, men tror det kan vara möjligt att styra abs genom Emtron sprutet jag köpt till bilen, men tid och pengar att ställa in något liknande i sådana fall är nog nästa problem.

Ja mycket tankar blir de.


_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. Broms fundering
138 besök senaste veckan (210209 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 29, 30, 31






Från request till första response:
sec (varav server render 0.116 sec)
Webbrowser render:
sec