Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) TC3 International Series feat. West Coast Racing | 2023 besök totalt |
Mycket ambitiöst får man säga;
http://www.westcoastracing.se/2014/1 _________________ Jörgen Jespersen |
||
Ska bli intressant att se vilka förarna blir, de ska ju fortsätta i STCC också.
Gissar att det inte blir svenska förare, men förhoppningsvis i någon bil åtminstone. Kan Honda Sverige vara inblandade, med tanke på hur det gick för Engström? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Men... Har inte NIKA precis blivit Hondas fabrikteam i sverige? Dom ska ju köra WTCC 2015 med Rydell i en JAS Honda. Frågan är om WCR har något stöd från Honda i sverige alls, eller om dom ser att det finansiellt går att få runt det ändå när TC1 verkar bli ett väldigt attraktivt paket.
_________________ Torbjörn Nyberg |
||
TC1 är ju WTCC.
TC2 är gamla WTCC-bilarna. TC3 är en egen klass. TC3 som ska gå i Asien och på vissa F1 supportrejs. Verkar vara uppbyggt på att TC3 även ska köras i en del andra länder. Om jag läst och fattat rätt. TC3 är väl lite Alan Gow(BTCC) inspirerat!? _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Majoriteten av TC3 deltävlingarna är visserligen i Europa men det är ett väldigt ambitiöst (kostsamt?) schema.. När jag hörde om det första gången antog jag att det skulle vara ett snäpp under WTCC men med vad som verkar som jämförbar prestanda och det schemat man valt känns det som att det kan bli ännu ett fall av klassinflation? _________________ Pet ter Uhlin |
||
Elitracing (åskådarracing) TC3 International Series feat. West Coast Racing | 2023 besök totalt |