Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Racechrono vs Performancebox g-plot
4523 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Har länge kört med Performancebox i räsern men till min ringenresa tänkte jag prova racechrono. Mjukvaran installerades på min spelmaskin Samsung Alpha som användes som enda hårdvara. Nu vet jag ju om att hårdvaran är begränsande och att det finns andra möjligheter att få bättre nogrannhet på GPS signal. Vad som däremot överraskade mig var g-plottningen. Det började med att appen sa att jag hade lyckats pressa ut 2,4G ur BMWn på hala gatdäck på ringen.


Röd är telefon, bruxbil med gatdäck och Blå är PerformanceBox räser på R-Däck

Detta skall jämföras med toppnoteringar 1,6G från Porschen på klistriga R-räck. Jag tog då helt sonika upp varvet på ringen på Cirquit tools för att kolla. Sedan tog jag ett random varv med Porschen loggat med PerformanceBoxen som jämförelse. Såg nu att det som var loggat med telefon hade helt annat utseende och visade lite mer vad som låg bakom.



Jag vet egentligen inte om detta har någon verklig betydelse. Tycker bara det är kul att kolla G-loggarna och tyckte det var intressant att posta här. Jag blir dock lite nyfiken vad kostnaden skulle bli om man vill ha motsvarande g-loggning fast med telefon?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Racechrono vs Performancebox g-plot
4523 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande