Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 Turbo -01 ~GT2 | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 4 besök senaste veckan (163046 totalt) |
Ja med förare. Ok tid, men vill lägre... _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
👍 _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Hemkommen från Nationaldagsracet med PCSR på Kinnekulle.
Har fortfarande inte vant mig med greppnivån, men kan i vart fall säga att jag litar på bilen och har noll strul so far. Så 105 liter E85 senare... P1 i kval på 53.1. https://youtu.be/3XYxHFtmP9Q P1 i race 1 P1 i race 2 /Fries _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Grattis igen
Har själv börjat med slicks och känner igen det där att man måste vänja sig . Man känner sig ju som en fegis . Men å andra sidan är det ju positivt att man inte behöver köpa dyra prylar för att det ska gå fortare _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Fan va bra du har fått till det, det har hänt en del sen jag var till dig med huv och dörrar. Imponerande bygge och tider.
Vad körde du för hjulinställning på r-däck, toe in/ut fram/bak, camber o caster Mvh Andreas Karlstad _________________ Andreas Näsman |
||||
2019 blev ett riktigt mellanår rent racingmässigt, med exakt 0 race, men utvecklingen stod inte helt still för det.
Kopplingsbyte från sinterlamell till vanlig organisk, då det helt enkelt var okörbart. Samtidigt hade tryckplattan slagit sig så det var lika bra att byta allt. Upright och bromsuppgradering till 997 Cup, dvs 380mm fram och viktigast av allt bytet bak till 350mm med tillhörande ok. Att bara byta fram som satt på bilen är helt förkastligt för balansen, och äntligen har jag lite rotation i bakvagnen. Tyvärr fortfarande helt hopplöst med original-ABS, men en vacker dag så... tight och fin passning mot fälg Och viktigast av allt byte av motorstyrning till MaxxECU Pro, och äntligen full koll på alla parametrar. Fullt ös hela tiden, med bra koll på all data, egna funktioner och med mkt bra dataloggning. Men inte minst alla motorsportfunktioner från antispinn, launch control, rattvinkel, hjulhastigheter till antilag. Har till och med CAN-bus kontrollerad farthållare, vad jag nu ska med det till... Äntligen slipper jag att byta trasig MAF och mystiska limp mode med jämna mellanrum. 100-200 på 5.1s trots att det spinner till 150, och växellådan är under all kritik, men en vacker dag så... https://youtu.be/i7TkNdMS3vw Får väl se hur mycket köra det blir i år. Risk för att det inte blir så mycket, även om jag inte är ansvarig för något nytt världsrekord på ringen i år igen. Världens snabbaste 4-dörrars på ringen https://youtu.be/9HFmf07UtlI /Fries _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 Turbo -01 ~GT2 | << 1, 2, 3 ... 13, 14, 15 4 besök senaste veckan (163046 totalt) |