Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 52, 53, 54   >>
13 besök senaste veckan (503439 totalt)
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Christian Hedblom skrev:
Mange K skrev:
Jag skulle i ditt fall skippat direktinsprutningen helt å hållet å byggt om till nåt eftermarknadssprut med spridare i insugsrör osv.
För du behöver väl ändå bygga om hela elsystem osv


Det är också ett alternativ men att få plats med spridarna nånstans på insugsröret är lättare sagt än gjort..
Elsystemet blir helt nytt är tanken.


Vet inte hur det är på de större motorerna.
Men det är ju inte ovanligt att de kamdrivna högtryckspumpen havererar.
Ofta beroende på smörjning av lyftaren.

Ska du ändå bygga bort spjäll mm så kan man gott fundera på direktinsprutet med.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Fyrken
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 273



Christian!

Någonstans i mitt inlägg fick jag hjärnsläpp och trodde att motorn var V8, trots att jag hittade en fin sprängskiss på den som visade hur många högtryckspumpar det finns mm. Kass!

Jag ska till Autosport International i veckan och kollar alternativ till dig där. Mest för att det är kul och jag själv behöver scanna av marknaden!

_________________
Erik Fyrk

997 turbo on Syvecs.
Professionell motorkalibratör.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Fyrken skrev:
Jag ska till Autosport International i veckan och kollar alternativ till dig där. Mest för att det är kul och jag själv behöver scanna av marknaden!


thumbs up

Väntar med spänning på rapport!

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mycket gilla här

Du bygger exakt som jag tänkt

R8 LMS ultra stuk

Riktigt motor v10 med dubbla sniglar..

Ett bra chassie och riktig låda på denna och du har ett ruggit vapen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
...

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Börja med den låda du har då utan diffbroms

Och köp rätt sen, men billigare att bygga rätt nu än sen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
...

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
...

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Christian Hedblom skrev:
Kom ju på att jag redan öppnat lådan en gång och kollat hur den såg ut!




Det Där är ju ingen diffbroms

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Nej det är ju inte det.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Christian Hedblom skrev:
Nej det är ju inte det.


Så köpa en fin LSD för 15k och stopp i denna låda som inte kommer klara din monster motor verkar dumt, klr hellre audi 01e lådan då kanske..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Supramannen skrev:
Christian Hedblom skrev:
Nej det är ju inte det.


Så köpa en fin LSD för 15k och stopp i denna låda som inte kommer klara din monster motor verkar dumt, klr hellre audi 01e lådan då kanske..?



Eller dörr nr 3.?

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
slettet

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Coupe76
Mariestad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 384



Jag som tycker det långt att åka 5 mil för att hitta delar

Fränt projekt.

_________________
/Christer Lakkapää

Opel im Sports

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40017
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vilka super dämpare, men är det inte formel dämpare klarar dom detta jobbet på en stor tung bil..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
...

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
slettet

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



(lite smygreklam) Tony på AG:s i norrköping är nära bekant med killarna på Syvecs och även svensk ÅF på deras produkter och jag tror dem har hjälpt till med lite speciallösningar tidigare, kanske det är enklare att prata med en som talar svenska vad det gäller den biten och dem har löst mycket luriga grejjor förr thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Mina stötdämpare kan man också använda detta program från öhlins på. Men det är ej för oss dödliga man måste kunna läsa Stötdämpar kurvor och förstå dom

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
knotan skrev:
(lite smygreklam) Tony på AG:s i norrköping är nära bekant med killarna på Syvecs och även svensk ÅF på deras produkter och jag tror dem har hjälpt till med lite speciallösningar tidigare, kanske det är enklare att prata med en som talar svenska vad det gäller den biten och dem har löst mycket luriga grejjor förr thumbs up


Kan vara bra att veta! Tack för tipset

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Christian Hedblom skrev:
Jag funderar lite på hur jag ska lösa motorstyrningen..


Jag tycker att en viktig del är vilken support man får från leverantören. Vi köpte Motec ECU från Race Data Systems och dom har nästan ställt upp 24/7 och svarat på frågor och hjälpt till med kalibrering. Jag ger dom 100%thumbs up

Skicka ett mail till Nathan Sanders ‎nathan@racedatasystems.co.uk och hör vad han rekommenderar.

/Pär
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 52, 53, 54   >>
13 besök senaste veckan (503439 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande