Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 52, 53, 54 >> 19 besök senaste veckan (503293 totalt) |
Även om inte jag är en del av Cyan Racing längre så glädjer det mig att se Thed Björk ta hem WTCC-titeln ikväll.
I en bil som Mackan, Bäck och jag byggde förra vintern helt från scratch med bur och allt. https://www.fiawtcc.com/wtcc-main-ra |
||||
|
||||
Tackar
Går dock inte köra med diffusorn som den är i PS, jag ska gjuta av denna sen och göra ny som jag får kapa av lite på så den blir godkänd. |
||||
Hej Christian. Kan vara intresserad av en avgjutning om den passar på min. Om du kan tänka dig sälja en kopia altså. Med vänlig hälsning, Johan Zackrisson _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||
Vilken fin diffusor. Vet du vad max vinkeln är i den? Hhåller på och ska bygga mig en,
men vet inte vad för vinkel jag ska köra. Om jag ska köra mer safe eller öka på. Med vänlig hälsning, Per
_________________ Per Axblom |
||||
Sök runt lite här inne på rejsa, har diskuterats massor om diffusors. Tror inte att du ska titta på hur en tillverkare har löst det på en reglemetsstyrd bil. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det vill till att den är fin med den prislappen! Man brukar väl säga runt 7 grader på en diffusor, men det är väl olika från fall till fall. Bättre att köra safe än att den stallar. |
||||
Det är ju klart, man vill inte att den ska Stalla. Men det där med 7 grader, kommer inte det från något gammalt LMP reglemente? Jag har googlat en den och 10 grader verkar inte vara något problem och kanske inte upp emot 14 grader heller. Men över 10 grader så visar siffrorna mer ojämna resultat.
Sen hade man haft en vindtunnel så går det nog att få den fungera med över 15 graders vinkel. Men enligt google verkar 10 grader safe.
_________________ Per Axblom |
||||
Det beror nog lite på hur den ser ut.
Starta en tråd angående det istället om du vill diskutera mer om ämnet. Åter till huvudämnet! Har vägt fler grejer jag plockat ur bilen. Är nu uppe på 163kg i total viktminskning, då har jag inte räknat med dörrarna. Det finns även lite ljuddämpning samt inredning kvar att riva ur. Det som tillkommer sen är: Halvbur Diffusor Splitter Så nånstans runt 150kg lättare samt betydligt mer downforce än innan. Borde göra endel på varvtiderna jämfört med original. |
||||
_________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||||
En liten viktuppdatering.
Har nu demonterat all onödig inredning samt ljuddämpning. Summa vikt: 136,4kg Det ska ju in lite vikt igen i form av: Stol + fästen ~13kg Ratt + Quick release + spacer ~2kg Bälte ~3,5kg Halvbur ~15kg Alltså runt 100kg lättning enbart på inredning och ljuddämpning! Ser bra ut än så länge |
||||
|
||||
|
||||
Har varit lilla hjulafton i veckan, fått hem 3 set fälgar modell lätt.
18x12,5 / 8,65kg och 18x13 / 8,6kg På bilden är ett set som väntar på att få lite gummi monterat |
||||
NordicAudi och ACE Competition ordnade träff i helgen utanför min lokal så då öppnade jag portarna för allmänheten.
|
||||
Kul att se den i verkligenheten, men fy vad mycket jobb. Kämpa på!! _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 52, 53, 54 >> 19 besök senaste veckan (503293 totalt) |