Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 52, 53, 54   >>
121 besök senaste veckan (503554 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 888



Vet inte om denna läckerbit ska kallas blytung eller fjäderlätt?


_________________
Magnus Falk
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Supramannen skrev:
Vad hände med den andra R8an du köpte för att tävla med denna säsongen..?


Tiden räckte inte till att göra den klar tyvärr.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Bra vikt på hjulen. Tror det ska gå att hitta runt 8kg för ett par 12x18. Tror mina idag ligger på runt 10kg

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Supramannen skrev:
Bra vikt på hjulen. Tror det ska gå att hitta runt 8kg för ett par 12x18. Tror mina idag ligger på runt 10kg


Ja, vikten kan man inte klaga på. Priset var rätt också om man jämför med beg Ultra diton.
Måste dock byta bromsskivor då det inte är samma bultdelning på de "nya" fälgarna.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Nya skivor kom hem idag, riktigt fina grejor!





_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
N.Nyman
Göteborg
Här sen Jan 2018
Inlägg: 13



alltså detta är typ de göttigaste jag sett
kul med lite ordentliga plåtjobb också!

_________________
Nicklas Nyman
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Första gjutningen på lääänge ute ur formen..



_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1694



Snygg uppläggning, kan inte var helt lätt?

_________________
Markus Ålind
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 447



Handlat Textreme i Borås?

Med vänlig hälsning
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Textreme tillverkas ju här i Borås vilket är väldigt smidigt för min del
Det är tacksamt att hantera textreme, både att klippa till då det knappt fransar alls samt vid uppläggning.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 447



Christian Hedblom skrev:
Textreme tillverkas ju här i Borås vilket är väldigt smidigt för min del
Det är tacksamt att hantera textreme, både att klippa till då det knappt fransar alls samt vid uppläggning.


Jo ibland är det nästgårds. Såg materialet på Red Bull F1 för 7-8 år sedan. Ser lite "udda" ut men starkt och lätt. Finns det mindre rutor 1 cm? Ska egentligen ha "tigerväv" till golvet men rätt mönstrad väv finns inte längre. Tänkte kombinera med aluminiumplåt på undersidan.

Med vänlig hälsning
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Du får ringa dem och fråga vad de har för olika sorter.
Tigerväv är väl kolfiber/kevlar, det är det många som säljer.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688



Tigerväv ger ju ett mycket bättre penetreringsskydd. På coupe delar är det att föredra. Man vill ju inte bli spetsad på grenar eller räcken och grejjer.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 447



Cammo skrev:
Tigerväv ger ju ett mycket bättre penetreringsskydd. På coupe delar är det att föredra. Man vill ju inte bli spetsad på grenar eller räcken och grejjer.


Jo det tål mycket stryk. Jag har letat väv och det finns en som även har mörkgrå aramid som heter twaron i stället för kevlar. Egenskaperna är liknande men produktnamnen ägs av konkurrerande tillverkare. Textreme är nog det som går att göra tunnast laminat med. Nicola Materazzi (projektchef för 308-288 GTO och F40) berättade om att de fick göra produktionskarosserna i tjockare och tyngre laminat för att de tilltänkta kunderna klagade på att vävmönstret syntes genom lacken. GTO hade vanlig glasfiberarmerad polyester i de fasta karosspanelerna medan F40 hade glasfibermatta ytterst, distansmaterial av bikakemönstrad kevlar och tigerväv innerst i hela karossen. När man senare kom med nya metoder att tillverka karosslaminat minskade problemen med synligt vävmönster på utsidan.

Med vänlig hälsning
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Har utöver kolfiberproduktion senaste tiden skissat på hur en hel rörram skulle kunna se ut till R8an..
Finns endel vikt att hämta om man skulle ta det steget, även andra viktiga punkter skulle gynnas iom en egen rörkonstruktion.

Det är några rör som inte möter upp en nod men det finns en tanke bakom samt så ska det dit gussets på endel ställen med.

Kan nån gissa vikten?




_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Docol r8?

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Christian Hedblom skrev:
Kan nån gissa vikten?
82.4 KB

Under 120kg?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Om docol gissar jag en bit under 80 kilo. Stål borde bli ungefär det dubbla

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7740



Helsike vad rör, du har inte glömt att triangulera iaf

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802


Trådstartare
Det är många meter rör, det är därför det vore intressant att FEM-testa konstruktionen.
Ifall man kan rationalisera bort något rör. Så om nån kan göra det, hör av er.

Materialet är crmo..

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7740



Ja det vore smidigt, vad är det för dimensioner på rören? har alla samma?

MVH Erik Wedlund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
<<   1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 52, 53, 54   >>
121 besök senaste veckan (503554 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande