Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 52, 53, 54 >> 121 besök senaste veckan (503554 totalt) |
Tiden räckte inte till att göra den klar tyvärr. |
||
Ja, vikten kan man inte klaga på. Priset var rätt också om man jämför med beg Ultra diton. Måste dock byta bromsskivor då det inte är samma bultdelning på de "nya" fälgarna. |
||
|
||
|
||
Textreme tillverkas ju här i Borås vilket är väldigt smidigt för min del
Det är tacksamt att hantera textreme, både att klippa till då det knappt fransar alls samt vid uppläggning. |
||
Jo ibland är det nästgårds. Såg materialet på Red Bull F1 för 7-8 år sedan. Ser lite "udda" ut men starkt och lätt. Finns det mindre rutor 1 cm? Ska egentligen ha "tigerväv" till golvet men rätt mönstrad väv finns inte längre. Tänkte kombinera med aluminiumplåt på undersidan. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
Du får ringa dem och fråga vad de har för olika sorter.
Tigerväv är väl kolfiber/kevlar, det är det många som säljer. |
||
Tigerväv ger ju ett mycket bättre penetreringsskydd. På coupe delar är det att föredra. Man vill ju inte bli spetsad på grenar eller räcken och grejjer.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Jo det tål mycket stryk. Jag har letat väv och det finns en som även har mörkgrå aramid som heter twaron i stället för kevlar. Egenskaperna är liknande men produktnamnen ägs av konkurrerande tillverkare. Textreme är nog det som går att göra tunnast laminat med. Nicola Materazzi (projektchef för 308-288 GTO och F40) berättade om att de fick göra produktionskarosserna i tjockare och tyngre laminat för att de tilltänkta kunderna klagade på att vävmönstret syntes genom lacken. GTO hade vanlig glasfiberarmerad polyester i de fasta karosspanelerna medan F40 hade glasfibermatta ytterst, distansmaterial av bikakemönstrad kevlar och tigerväv innerst i hela karossen. När man senare kom med nya metoder att tillverka karosslaminat minskade problemen med synligt vävmönster på utsidan. Med vänlig hälsning Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
Har utöver kolfiberproduktion senaste tiden skissat på hur en hel rörram skulle kunna se ut till R8an..
Finns endel vikt att hämta om man skulle ta det steget, även andra viktiga punkter skulle gynnas iom en egen rörkonstruktion. Det är några rör som inte möter upp en nod men det finns en tanke bakom samt så ska det dit gussets på endel ställen med. Kan nån gissa vikten? |
||
|
||
Det är många meter rör, det är därför det vore intressant att FEM-testa konstruktionen.
Ifall man kan rationalisera bort något rör. Så om nån kan göra det, hör av er. Materialet är crmo.. |
||
Ja det vore smidigt, vad är det för dimensioner på rören? har alla samma?
MVH Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 52, 53, 54 >> 121 besök senaste veckan (503554 totalt) |