Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 97a. Ev försäljning, hjälp med pris =) | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 24 besök idag (135678 totalt) |
Jag säger så här: Snålla på vad som helst men INTE på däcken. Det är det viktigaste på hela bilen. Dom gör sekunder och inte tiondelar. Ingen som kör bana ligger och päser på 70%.. Det är ju en naturlig instinkt att pressa sig 225 45 17 4st kvar. Skiljer det verkligen så mycket i pris Johan? 1400 resp 1800 till vanlig e36 _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||
_________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
Ok jag tror det låter rimligt och jag hade GISSAT på en tusing till minst för xp8. Tror dock ds2500 KAN vara lite billigare än 1800 på sandtler men jag har mest kollat på 2500 till rumpan så jag kan ha fel.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Tänkte det var längesedan jag uppdaterade.
Jag har anmält mig till att ta licens nu den 27-28e mars så då ska bilen vara klar tills dess. Har hänt en hel del med bilen. Bytat utväxling till en 3.62 Bytat växellåda till en 5 växlad (min 6 växlade ska där bytas synkringar på). Svarvat bromsskivorna som satt på bilen. Bytat Bromsbelägg runt om. Ny bromsvätska den blåa (vet inte vad den heter) Bytat växelspak till en shortshift från biltema. Bytat lite rör till vevhusventen. Bytat bussningar till diffen millway grejer på där nu. Och så lite bilder också, diffen fick sig lite färg likt original färgen. Köpte en overall och hjälm också, blev ett par skor och handskar också. Kvar att göra är: Slänga på mitt x brace stag jag köpte. Montera H&R chassiet och göra hjul inställningar och corner weight är tanken (kanske tar vägningen senare in i säsongen) Fylla på olja i diff, växellåda Byta olja, stift och luftfilter. Lämna iväg glasfiber fronten på lack efter inpassning. Montera sittastill stolen när den kommer. Kränga på mina kumho v70a r däck. _________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||
_________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
_________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
Tjenare!
Var länge sedan man uppdaterade igen. Har hunnit ta licensen och fått provkört bilen lite. Kommit fram till att bromsbeläggen inte håller måttet, blir att byta till Xp10 fram. Bytade original ratten till en mocca ratt jag hade i turbon innan Jag körde med original chassi och 18" däck av märke skit. så har fått svinga runt bilen rejält. Nu sitter H & R chassit på bilen och ska göra en hjulinställning så är det färdigt iaf. Hade problem med att bilen knappt ville koppla ur när jag körde på banan och har läst runt lite att man ska byta slangen till slavcylindern till en stålomspunnen för att slippa detta problemet. Är detta något som stämmer ? Har även problem med servon nu att den funkar dåligt när jag kör så tror jag har lite läckage där med, ska riva ner och kolla dom också. Får bjuda på någon bild också =) _________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
_________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
_________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
Skippa carbotech och gå direkt till pfc. Lovar att det blir billigare till slut.
Servon läcker säkerligen, det gör dom alla på undersidan i slanganslutningen. Ang slang till koppling, det tror inte jag är lösningen. Jag har kört länge med an vanlig slang utan problem. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Du behöver antagligen lufta kopplingen. Den går på samma behållare som bromsvätskan. Görs på liknande sätt som man luftar bromsar.
Ofta räcker det med att fylla på mer servovätska i behållaren till styrningen. I locket till behållaren sitter det en sticka med markering för rätt nivå. Tänk på att det kan vara olika servovätska till olika m3:or som helst inte skall blandas med varandra, du får kolla vilken färg du har på din vätska. /Johan B _________________ Johan B |
||
Och ska du lufta kopplingen så går du till apoteket och köper en nässkölj-spruta och sedan fixar en liten bit slang till denna. Gjorde det i veckan och har man bara rätt grejor så är det skitenkelt! Du trycker då bara bromsvätska bakvägen via nippeln. Du får åla in under bilen men det är rätt och från vänstersidan. Se bara till så att det finns plats i kärlet Mindre klabb och slabb då.
_________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Jag luftade faktiskt kopplingen på min Compact senast förra veckan. Använder mig av en sånhär fast UTAN tryckluften kopplad. Den funktionen var helt oanvändbar men smidigt med en rejäl flaska som man inte behöver tömma så ofta:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC Samma princip som när vi luftar bromsen; Pumpar 5-10 gånger på pedalen, håller den i golvet, öppnar nippeln på slavcylindern och låter vätskan rinna ner i behållaren, stänger, drar upp kopplingen för hand och upprepar proceduren tills pedalen känns bra. Jag kör med ATE Superblue 255 riksdaler hos Mekonomen på Väla Norra och finns typ alltid i lager. På tal om koppling... Sitter det CDV ventil innan slavcylindern på M3orna också? _________________ Stefan Erlandsson Bmw 323ti E36 Compact -99 |
||
Japp det jag misstänkte också men läste lite på amerikanska forum och dom gnäller på original slangen. Har grejer för att lufta kopplingen på riktigt sätt så det är lugnt =) Jag har fyllt på servovätska en gång redan men får kolla över den ännu en gång och ska se hur slangarna ser ut. Tack för tipsen! Finns det olika typer av Pfc belägg också ? mvh _________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
jo det du läst om kopplings slangen stämmer har haft det problemet på båda mina m3or, med tiden blir gummislangen dålig och vid koppling så utvidgas slangen (sväller) och känslan i pedalen blir dålig.
Jag har tagit koppar rör och gjort en spiral av röret så det får chans att "fjädra" i röret. har funkat kanon _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
||
Grattis till licensen Alltid bra att ha. Blir det Kinnekulle?
Det är svårt att lufta kopplingen. Även med trycksättning via kärlet. Trixet med att trycka upp vätskan bakvägen via slavcylindern med t.ex en spruta är väldigt effektivt. Bara att pressa upp en dl och så är det klart. Absolut bästa metoden om du frågar mig. Har testat de andra också. Vad körde du för belägg som inte fungerade med gatdäck på licenskursen? Blir ju inte så extrem belastning då. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 97a. Ev försäljning, hjälp med pris =) | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 24 besök idag (135678 totalt) |